[BC3] 486er overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
jahoor...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb die 486er van een 2e hand beurs gehaald dus ik heb helemaal geen boeke ofzo maar er zitten wel 3 jumpertje bij de procesor:"9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik heb een 486er van qompaq die ik graag als beginner wil overklokken dan wordt dit de eerste die ik ga overklokken wie kan mij vertellen hoe ik dat moet aanpakken??:P 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mich
  • Laatst online: 14:27
als je geluk heb zit er nog zo een turbo knopje op je kast... druk die in en hoppa... het dubbel aantal mhz... is dat boffen

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

hehe, opportunist om een 468 op 1 Gig te willen laten lopen >:)
Kijk ''ns in het boekje van je moederbord. Daar staat een tekeningetje ervan in met daarbij meestal tabellen van de jumpers. Als je nou de jumpers (van die blokjes die twee pinnetjes met mekaar verbinden) zo zet dat je doet alsof je een snellere processor er in hebt zitten, dan ben je aan het overklokken. Doe het wel met 1 stapje hoger per keer, want als je je 25 MHz proc in 1x op 1 GHz instelt dan zallie gegarandeerd doorbranden :) Kijk hoever je kunt gaan totdat je systeem het niet meer (goed/stabiel/lekker) doet en zet ''m dan weer 1 snelheid terug. Da''s in ieder geval een simpele manier van overklokken :+
succes

Verwijderd

jumper 1 : connected = bios reset
not connected = bios "normal"

jumper 2 : connected = proc turbo!!
not connected = proc normal

jumper 3 : connected = pc on
not connected = pc off

>:)

• BC3 Victim
wat bedoel je nu ik ben maar een beginner ;(

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Hmm, je moet ergens beginnen nietwaar :P.
Maar ik vind dit wel een serieuze reactie waard. (''t lijkt mij sterk dat ''ie ''m naar 1 Ghz krijgt.
Al is het maar een klein beetje winst, enne op een ouwe }:O moet je het leren

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• BC3 Victim
leuk MRE, werk ook even mee :'(

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

kijk eens op

http://www.sharkyextreme.com

http://www.thetechzone.com

http://www.overclockers.com/

ik denk dat je daar meer info weg kan halen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

ehhhh... Gekocht? Zoiets hoor je te krijgen... Maar goed...

Zo''n beestje overklokken heeft volgens mij niet echt zin om hem sneller te maken. Het verschil zall je amper merken, denk ik.

En waarschijnlijk krijg je dat kreng geen mhz hoger. Of idd het turbo knopje indrukken :+

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Nou ik heb mijn dx2/66 toch wel op 80mhz gehad (bijna stabiel) en dan kon ik mono een 128kbit mp3''tje afluisteren wat @66mhz niet ging.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• BC3 Victim
Niet gekocht, maar gehaald. En het overclocken is voor de lol. Beter een 486 mollen dan een pIII.
Waar het mij om gaat is waar ik naar moet kijken en hoe te beginnen.
Mijn "avatar" vertegenwoordigt dan ook niet mijn hoop om een 486 naar 1Ghz te krijgen |:( , maar eerder de wens ''m "sneller" te krijgen.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Heb je wel een extra PSU (Power suply unit) gemod? Want ik denk dat je wel wat stroompjes nodig hebt om van 33 naar 1000 Mhz te gaan?
486 33MHz @ 1000 MHz (30*33)@380V, Idle 200C, Stressed 300C

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 22:58 schreef pea het volgende:
Kijk ''ns in het boekje van je moederbord.
offtopic:
Hehe... compaq Boekjes met mobo info,
I dont think so:D

• BC3 Victim
''t is een compaq, niet echt ''the overclockers choice'' (understatement) :)

Sommige van die mobo''s werden nog met kristallen geclocked, kijk eens of er op je mobo ergens een kristal zit wat overeenkomt met de kloksnelheid of een handige ''multiplier'' daarvan.

• THW Mark
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb zelf ook ergens een compaq 486/sx liggen en daar zitten jumpies op: ik kan kiezen tussen 25, 33 en 50 mhz... Wil je meer hebben dan zal je die extra instructies zelf moeten gaan zitten uitrekenen ben ik band.. :P

Compaq heeft trouwens wel een hele goede support site (overigens het enige van compaq wat relaxed is) en daarop is alle mobo info in pdf-jes te downen, zelfs van 486 systempro/lt servers en desktop bakkies...

Verwijderd

als je nou eens begin met het geven van de type nummer van die compaq, zoals een Deskpro 590 (pentium 90)
Dan ken ik ff op de compaq site kijke voor een manualtje. aangezien compaq eigen mobos bakt

• BC3 Victim
het is een Compaq proLinea 4/33s

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:53

KMK

Op dinsdag 24 april 2001 00:10 schreef Storm2000 het volgende:
Ah een Compaq Proliant!!!! LOL ;)

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Op dinsdag 24 april 2001 01:23 schreef KMK het volgende:

[..]

Ah een Compaq Proliant!!!! LOL ;)
Ehm.. Prolinea en Proliant is nog wel een verschil dacht ik zo..

Maargoed.. Misschien dat er nog ergens een mogelijkheid is om het ding op 40MHz te laten lopen.. Vaak staat er bij compaq machines aan de binnenkant van de kast een overzichtje van het mobo met de jumpersettings..
Maar eigenlijk ben ik een beetje bang dat het niet zo makkelijk zal zijn.. Compaq had vroeger de vervelende eigenschap op losse processorkaarten te gebruiken.. En wilde je upgraden, dan moest je een hele nieuwe kaart erin proppen..

Wat je ook nog kunt proberen is of je ergens een kristal kunt vinden van 33 of 66 MHz.. Deze dan vervangen voor eentje van 40 of 80MHz..

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 00:10 schreef Storm2000 het volgende:
Zo''n ding staat hier als router! :P Met een 486 dx4 100 cpu erop >:)

en 28 megabyte ram (3x 8 erbij in gedrukt 8-))

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:59
Op zondag 22 april 2001 23:50 schreef Wimpy006 het volgende:
Nou ik heb mijn dx2/66 toch wel op 80mhz gehad (bijna stabiel) en dan kon ik mono een 128kbit mp3''tje afluisteren wat @66mhz niet ging.
bijna is niet helemaal >:)
Pagina: 1