De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Kijk ''ns in het boekje van je moederbord. Daar staat een tekeningetje ervan in met daarbij meestal tabellen van de jumpers. Als je nou de jumpers (van die blokjes die twee pinnetjes met mekaar verbinden) zo zet dat je doet alsof je een snellere processor er in hebt zitten, dan ben je aan het overklokken. Doe het wel met 1 stapje hoger per keer, want als je je 25 MHz proc in 1x op 1 GHz instelt dan zallie gegarandeerd doorbranden
succes
Verwijderd
not connected = bios "normal"
jumper 2 : connected = proc turbo!!
not connected = proc normal
jumper 3 : connected = pc on
not connected = pc off
Maar ik vind dit wel een serieuze reactie waard. (''t lijkt mij sterk dat ''ie ''m naar 1 Ghz krijgt.
Al is het maar een klein beetje winst, enne op een ouwe
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
http://www.sharkyextreme.com
http://www.thetechzone.com
http://www.overclockers.com/
ik denk dat je daar meer info weg kan halen.
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Verwijderd
Zo''n beestje overklokken heeft volgens mij niet echt zin om hem sneller te maken. Het verschil zall je amper merken, denk ik.
En waarschijnlijk krijg je dat kreng geen mhz hoger. Of idd het turbo knopje indrukken
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Waar het mij om gaat is waar ik naar moet kijken en hoe te beginnen.
Mijn "avatar" vertegenwoordigt dan ook niet mijn hoop om een 486 naar 1Ghz te krijgen
486 33MHz @ 1000 MHz (30*33)@380V, Idle 200C, Stressed 300C
Verwijderd
Op zondag 22 april 2001 22:58 schreef pea het volgende:
Kijk ''ns in het boekje van je moederbord.
Hehe... compaq Boekjes met mobo info,
I dont think so:D
Sommige van die mobo''s werden nog met kristallen geclocked, kijk eens of er op je mobo ergens een kristal zit wat overeenkomt met de kloksnelheid of een handige ''multiplier'' daarvan.
Compaq heeft trouwens wel een hele goede support site (overigens het enige van compaq wat relaxed is) en daarop is alle mobo info in pdf-jes te downen, zelfs van 486 systempro/lt servers en desktop bakkies...
Verwijderd
Dan ken ik ff op de compaq site kijke voor een manualtje. aangezien compaq eigen mobos bakt
Ah een Compaq Proliant!!!! LOLOp dinsdag 24 april 2001 00:10 schreef Storm2000 het volgende:
het is een Compaq proLinea 4/33s
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
Ehm.. Prolinea en Proliant is nog wel een verschil dacht ik zo..Op dinsdag 24 april 2001 01:23 schreef KMK het volgende:
[..]
Ah een Compaq Proliant!!!! LOL
Maargoed.. Misschien dat er nog ergens een mogelijkheid is om het ding op 40MHz te laten lopen.. Vaak staat er bij compaq machines aan de binnenkant van de kast een overzichtje van het mobo met de jumpersettings..
Maar eigenlijk ben ik een beetje bang dat het niet zo makkelijk zal zijn.. Compaq had vroeger de vervelende eigenschap op losse processorkaarten te gebruiken.. En wilde je upgraden, dan moest je een hele nieuwe kaart erin proppen..
Wat je ook nog kunt proberen is of je ergens een kristal kunt vinden van 33 of 66 MHz.. Deze dan vervangen voor eentje van 40 of 80MHz..
Verwijderd
Zo''n ding staat hier als router!Op dinsdag 24 april 2001 00:10 schreef Storm2000 het volgende:
het is een Compaq proLinea 4/33s
en 28 megabyte ram (3x 8 erbij in gedrukt
bijna is niet helemaalOp zondag 22 april 2001 23:50 schreef Wimpy006 het volgende:
Nou ik heb mijn dx2/66 toch wel op 80mhz gehad (bijna stabiel) en dan kon ik mono een 128kbit mp3''tje afluisteren wat @66mhz niet ging.