[BC3] Waterkoelblok deel 2 (met pics)

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik had een paar dagen geleden al een waterblok ontworpen met Worldcraft maar het Rhino worden ze toch een stuk mooier.
De resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.enklaar/schuinboven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.enklaar/schuinboven2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.enklaar/schuinboven3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.enklaar/schuinboven4.jpg

Materiaal: Koper
Maten: 60*60*20 mm totaal
Die gaatjes die erin zitten zijn een experimentele bevestiging:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.enklaar/schuinboven5.jpg

Die pinnetjes zijn dan stukken draadeind met daarop {vleugel)moertjes en tussen het blok en het ding in een springveertje.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ziet er vet uit!!!

maar omdat je het aan de gewone connector maakt op socket a, wordt ie wel vrij klein je kan beter gebruik maken van de gaten die mischien in de mobo zitten, dan is ie wat groter en kan je um ook beter bewerken

Audi A8 W12 6.0

• Krankenstein
Die gaten heb ik niet ;( (MSI K7T Pro 2A)

• delyver
dan wordt het toch duidelijk tijd voor een nieuw mobo >:)

tsjaa dat zuigt wel :( dan moet het wel zo he :)

Audi A8 W12 6.0

• Krankenstein
Dan maak ik die gaten dr wel in >:)

*arm mobotje*

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dangerden, maar dan groter. Zou goed moeten werken.

• delyver
Op zondag 22 april 2001 22:26 schreef Herman het volgende:
Dangerden, maar dan groter. Zou goed moeten werken.
wtf is dangerden? een waterblok merk ofzo?

Audi A8 W12 6.0

• Krankenstein
Yep
Het model voor dit blok :)
Alleen is deze nu met 5 gootjes naast elkaar ipv 4

Dangerden:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/Socket%20Version%20Thumb.gif

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
yep... kijk maar achter www.oc-shop.nl (8>

Oh.. is ook grappig... :-)

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Blokje van koper :?
Kan je dat dekseltje er niet gewoon op solderen ipv moeilijk te doen met vleugelmoeren :?
Of wil je daarmee gelijk je blok aan de socket bevestigen:?

Powered bij meergranenbrood.

• Krankenstein
Deksel soldeer ik wel hoor.
Die constructie is alleen voor de bevestiging op de socket

Verwijderd

mooi gedaan..

jij hebt dus ook de tutorial effe doorgewerkt :)

leuk gevonden, het vastzet-systeem ..

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
denk dat een even aantal gootjes beter is, dan heb je een ''rand'' boven de core, wat warmtedissipatie vergroot...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Krankenstein
Maar nu heb je meer waterraakvlak. En bovendien 2 randen aan de zijkant van de core :). Dus ik hoop dat ik gelijk heb als ik zeg dat dat beter moet zijn.

P.S.
Die tutorials waren me wat te saai. Gewoon een beetje zitten klooien :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21

Epsilon

hou er wel rekening mee dat je genoeg doorstroom capasiteit nodig hebt om het water er door te laten stromen. beetje lullig nl als je maar voor 8mm slang door kan stromen en je hebt 13 mm :(.
ik ben van plan om er 10 of 13 mm slangen op te zetten. 13 mm (1/2") lijkt mij een beetje dik want ik weet niet of ik zoiets in mijn waterblok kan maken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Design zal wel goed werken. Zelf ook waterkoeler gemaakt en deze bevestigd met ongeveer zo''n zelfde systeem. Maar dan met een soort "brug" over het blok heen om gelijkmatige druk te krijgen. Onder deze brug stevig blokje rubber on druk op te vangen.

Een probleempje, hoe koel ik het water fatsoenlijk?? Nu moet ik om de 2 uur een grote emmer piswarm water verversen. Wat is een goede, goedkope manier?? Een radiateur of zo, maar die zijn prijzig.

Enige suggesties? Please.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 05 mei 2001 19:23 schreef Black-Bird het volgende:
Een probleempje, hoe koel ik het water fatsoenlijk?? Nu moet ik om de 2 uur een grote emmer piswarm water verversen. Wat is een goede, goedkope manier?? Een radiateur of zo, maar die zijn prijzig.

Enige suggesties? Please.
Radiateur heb ik voor 25,- gehaald op de autosloop. Van een Suzuki Swift, 16x17 cm ongeveer. Of anders een aquarium van 60-100 liter gebruiken. Dat koelt zichzelf genoeg af, dat hoef je niet te verversen na een tijdje.

PS Je meent toch niet serieus dat je na 2 uur computeren, je water moet verversen :D? Dan liever luchtkoeling! :)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
gooi er ijswater in, of leidt het door een opengewerkt vriesvak. Je sloopt het vriesvak uit een of andere handydandy campingkoelkast en boort aan beide kanten en gat, daar leidt je wat buizen doorheen en dan zo afstellen dat je je water op ongeveer 1 graden houdt.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou, het is nog maar een proefopstelling. Ik wil dus gewoon en radiateur en verder geen gezeik.
Donderdag hadden een maat en ik mijn vriezer uitgebikt (zat vol ijs) toen ging ie naar 27 graden. Maar kwam ook weet condens op mijn blok..(slik)
Als zo''n radiateur maar genoeg koelt, vindt ik het best. Anders een peltier ertussen. Die zorgt voor een grotere delta T en dus effectievere luchtkoeling. Met minder herrie. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als je proc 27 graden wordt, en condens op je blok, (onder 14 graden dus) dan heb je dus een verschil van 13 graden? VInd ik persoonlijk vrij veel. Zit de boel wel goed gemonteerd.?

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op zondag 06 mei 2001 10:57 schreef Herman het volgende:
Als je proc 27 graden wordt, en condens op je blok, (onder 14 graden dus) dan heb je dus een verschil van 13 graden? VInd ik persoonlijk vrij veel. Zit de boel wel goed gemonteerd.?
Ik heb soms wel een groter verschil, voornamelijk als mijn processor stressed draait.
Pagina: 1