[BC3] CPU onderclocken, tot nieuwe koeler?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vandaag weer een nieuw record: 78 graden! :(
Mijn Swiftech MC462-A staat in bestelling >:)
Maar tot die tijd... kan ik mijn AMD1200,266FSB onderclocken naar 900 ofzo? Hoe doe ik dat?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

78:?:? wow. Das warm.
K zou ''m idd ff onder clocken.
Gewoon FSB of Multiplier ff verlagen.

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 18:03 schreef Tweaky het volgende:
Gewoon FSB of Multiplayer ff verlagen.
dat werkt wel, maar dan wordt ie nog niet koeler.....
je zult ook het voltage moeten verlagen tot een stabiele waarde (probeer 1.6 ofzo)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 21:04
Op zondag 22 april 2001 18:03 schreef Tweaky het volgende:
Gewoon FSB of Multiplayer ff verlagen.
Multiplayer? LOL, minder G3 of UT spelen gaat niet helpen hoor. Je mulitplier verlagen daaretegen wel.

(sorry, ik kon het echt niet laten, zit hier nog altijd te ROFL-en)

Verwijderd

Wat voor mobo heb.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 18:07 schreef DeeJayV het volgende:
dat werkt wel, maar dan wordt ie nog niet koeler.....
je zult ook het voltage moeten verlagen tot een stabiele waarde (probeer 1.6 ofzo)
Dat werkt wel. Maar idd als je je Vcore verlaagt, gaat de temp nog meer naar beneden.

• BC3 Victim
MSI-k7t-turbo. Ik heb nu J17 gemaakt: FSB verlaagd naar 200. Proc is nu 1200@900. Maakt dat niet uit in hitte? Hij''s anders 59 graden (poeh..).

Voltage? MSI zit standaard te hoog, of is hoger dan dat je het insteld. I heb nu ''optimized defaults'' in bios. Zal straks ff kijken welk voltage. Welke raden jullie aan om zeer stabiel, toch wat koeler te draaien?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Die Swiftech lijkt me zoon vette cooler. Vind em alleen een beetje aan de dure kant. Maar goed ik heb geen AMD dus ik heb em ook niet nodig... :P

Greetz

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zal straks ff kijken welk voltage. Welke raden jullie aan om zeer stabiel, toch wat koeler te draaien?
dat zeg ik..... :)
1.5 of 1.6 ofzo, gewoon proberen

m''n duron loopt 750 op 1.35volt zonder koeling >:)

Verwijderd

Wat je moet doen om je temp omlaag te krijgen is heel simpel cooler en proc verwijderen en dan dat tempgevoeliggelippie een beetje omhoog buigen.
Had dit probleem ook.
Puntje van dat t-lippie was omlaag verbogen.

Verwijderd

Regel met behulp van de L7 bridges het voltage van je CPU

• BC3 Victim
L7 bridges... Is er ergens een ''beginners-guide'' voor overclocken? (dus ook voor onderclocken geschikt). Een beetje eentje die ook uitlegd wat L7 bridges zijn en waar ik ze vind. Die uitlegd wat een multiplier is etc.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
www.tomshardware.com en dan zoeken maar.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1