Toon posts:

[BC3] nokje van socket afgebroken... en nu??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
verse cooler gekocht en bij het erop zetten breekt een nokje af... :'(
can happen... onkunde?
maar goed oude koeler terug erop..
wat blijkt.. ik heb een socket 370. en die heeft 4 nokjes een brede en een smalle de koeler die ik erop wilde klikken is een titan/majesty ttc-m1ab (golden orb look-alike) en de standaard Intel cooler heeft de klem er schuin op zitten van breed naar breed nokje..
dus mijn vraag is eigenlijk... zijn er regerende koelers die dezelfde bevestiging hebben? zo niet wat is dan een evt. oplossing?
dank u

Verwijderd

D''r was al zo''n topic. Die is dicht. K weet niet waarom, want dit lijkt me eigenlijk toch een probleem waar meer mensen mee zitten...

K heb eigenlijk nog nooit een koeler gezien die een "schuine" klip heeft om ''m vast te zetten.

Verwijderd

Ik had ook zo''n probleem, ''k had een oud socket 7 mobo (zelfde bevestiging) en daar was een van die nokjes die recht tegenover elkaar zitten afgebroken. Ik heb toen zo''n schuin clipje van een andere koeler gesloopt en die op m''n nieuwe koeler (oorspronkelijk met recht clipje) gezet.. werkt perfect :Y)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja, die topic was van mij de link met oc-en werd niet echt gezien. Bij mij gebeurde dit afbreken tijdens het verwijderen van de koeler om te kijken wat voor een athlon ik heb. Ik ga zelf even terug naar de zaak waar ik de koeler en bord gehaald heb. En dan maar hopen dat ze niet moeielijk doen en anders word het de koeler erop plakken met van die rotzooi.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Of een nieuwe socket op je mobo solderen ;)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik heb dat gehad met een Cyrix P166+, gewoon vastgelijmd met secondelijm, werkte prima :)

Misscchien kan je iets dergelijks doen met Arctic Silver Epoxy?
(Alleen ff uitkijken dat er niet teveel spanning op de CPU/Socket komt te staan)

Verwijderd

of je koop gewoon een nieuwe >:)

geld speelt toch geen rol..?? :)

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 18:06 schreef crashtest het volgende:
Of een nieuwe socket op je mobo solderen ;)
ROFL :D

Weet je toch wel hoeveel pinnetjes dat zijn?? :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waarom hoort dit niet bij overclocken? Overclockers zijn de risicolopers voor dit soort euvels.

Wat de moderatie betreft, verbaas ik me wel eens.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de reactie''s zover...
maar goed, lijmen van het blokje is geen optie want het afgebroken deel is niet te vinden!
dusseuh....
qua oc-en heeft deze cooler z''n beperkingen..
(specs: pIII 1ghz @ 1125 fsb149,00 x 7.5 vcore:1.80 cpu temp: 43 stressed met koei)
dus een betere koeler is een must have!!!
ne1 ?

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Dammm ik heb precies dezelfde manier een nokje (middelste)
van mijn A7V gesloopt iemand nu een goede oplossing om mij koeler te bevestigen?

www.tradealliance.nl

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Kep niet zo lang terug ook al een topic daarover geopend en dan schop je deze ouwe omhoog? ;)

Koeler met een brede clip is de oplossing, ben ook nog op zoek naar een stille goedkope dus als je dr 1 tegenkomt laat het me ff weten

You're so fucking special. I wish I was special.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

als je mobo 4 gaten heeft, kun je een andere cooler kopen... (alpha 8045 :9~)

en anders zul je toch een nieuw mobo moeten kopen... :'(

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Had een ASUS CUSL2 met hetzelfde probleem.

Secondenlijm gebruikt, zoals al gezegd, en dat houdt het echt prima, geen koeler die dat er af kan trekken, ammenooitniet. :)

Helaas heb jij jouw stukje niet meer (misschien nog eens héél goed zoeken... :? Dan zou ik toch naar een diagonale clip kijken (lijkt me niet zo fijn, eerlijk gezegd), of anders een nieuw mobo...

P.S. Misschien interesse om mijn "gemodde" CUSL2 over te nemen...? Doos, kabeltjes en boekjes erbij...

edit: typo

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Nou, ik heb dus geprobeerd met secondenlijm, maar dat leek niet echt te lukken. Ik zal straks een degelijke (en niet van die cheap ass crap die mijn moeder me gaf) lijm halen en nog eens proberen. Anders gewoon met tie-rips de koeler op de cpu klemmen.

Boeit me echt niet ... is toch maar een Pentium 1 @ 233mhz

Ik ben alleen niet van plan de koeler op de cpu te lijmen zoals iemand had gedaan. Lijkt me niet echt fris als die (te) warm wordt. Zal dan lekker ruiken in je kamer (afgezien van de rook >:))

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
*kuch* Bison *kuch*

Even ontvetten, 1 druppel op het raakvlak (1 van de 2), positioneren (dat is essentieel, anders fuckt het) en 10 sec aandrukken, kan niet missen!

Succes :)

Verwijderd

de nieuwe intel (tuualatin) retail cooler gebruikt zowel de middelste 2 nokjes, + de 2 buitenste...... maar lijkt me niet stevig genoeg zonder de middleste 2
Pagina: 1