Toon posts:

[BC3] voltage voor duron 600 1,6v om op 1ghz te tweaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een duron AKBA 1,6V 600 Mhz lopen op 800 1,65. Nou wil ik graag op 1Ghz, iemand ervaringen hoe hoog de core moet om hem stabiel te laten lopen (ik d8 1,8 of zo)

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 16:43 schreef gilseboer het volgende:
(ik d8 1,8 of zo)
Tweaken in niet denken, maar doen. Durven te proberen om hoger te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
tja, proberen wil ik wel doen hoor, maar uh, ik kan m''n processor niet instellen in de bios (chaintech 7aja) dus moet ik brigdes gaan verbreken enzo, en dat wil ik graag in 1 keer goed doen

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
gewoon op 1,85 zetten, hoef je ze alleen maar allemaal te verbinden:)

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 16:56 schreef Diablow het volgende:
gewoon op 1,85 zetten, hoef je ze alleen maar allemaal te verbinden:)
die 1.85 heb je echt wel nodig, ik spreek uit ervaring met 2 cpu''s

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
inderdaad gewoon op max zetten, dan haalt ie het wel :)

kep zelf ook een AKBA core (650), die zij nhet beste te overclocken
toch geinig he.... een 600 haal makkelijk 1Ghz en een 800 haalt het niet >:)

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 18:21 schreef DeeJayV het volgende:
inderdaad gewoon op max zetten, dan haalt ie het wel :)

kep zelf ook een AKBA core (650), die zij nhet beste te overclocken
toch geinig he.... een 600 haal makkelijk 1Ghz en een 800 haalt het niet >:)
Ik heb ooit een 650 gehad die liep 1081 MHz op 1.85V en een coolermaster cooler met koelpasta ...
Ik heb dat ding ooit voor een prikje verkocht, heb er nu spijt van ... had hem wel eens willen pushen met meer dan 2V en m''n alpha cooler ...

een vriend van me krijgt z''n 800 met geen geld van de wereld over de 1066, en dat is met 2.1V of zelfs 2.5V ... gewoon niet hoger willen

JC

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik hem op 10x1000 staan 1,85 v
Toen starte ik hem op en ging meteen naar de bios om stroom te bekijken of alles goed stond.
toen moest ik weer herstarten en toen kwam er te staan bios checksum error.
Dus uuh, proc oc''en; bios brak?

Verwijderd

Staat ie te hoog. Ik heb hier een Duron 650@1000 en die draait op 1,725 Volt. Standaardvoltage is genoeg tot 980 Mhz daarna moet ie hoger bij mij. 1000Mhz is meteen ook het eindstation

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 22 april 2001 20:51 schreef gilseboer het volgende:
nou heb ik hem op 10x1000 staan 1,85 v
Toen starte ik hem op en ging meteen naar de bios om stroom te bekijken of alles goed stond.
toen moest ik weer herstarten en toen kwam er te staan bios checksum error.
Dus uuh, proc oc''en; bios brak?
Hehe 10 x 1000 is wel heel veel ;)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
1,725 is niet zo makkelijk in te stellen, dan moet ik minster 1 bruggetje verbreken

Verwijderd

Topicstarter
kan ik hem dan trouwens niet beter meteen op 1,2 ghz zette >:)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

naja kan misschien wel maar lukt niet ;)
zelf ok een AKBA core, gewoon op max volt en gaan.
Gewoon proberen op 1GHz.

39

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt nu op 1,7 1000mhz, maar niet erg lang. Ik heb er nu 2 60mm 12v blazers boven elkaar op m''n huidige cooler (coolermaster met alminium coolblok) die nu 5500 toeren maakt ipv +/- 4800 en daarmee gaat het wat langer mee (win2k 10min of zo, inc quake III
win me start niet echt op).
Tips?
more juse? of betere cooling. (krijg als het goed is binnekort tubetje coolpasta binne)
Proc temp is +/- 35 C, maar daar geloof ik nix van. Dat temperatuur metertje op het mobo raak de proc ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
oeps, hij draait op 1,75v

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Volt op max zetten. En dan gewoon kijke hoe ver je komt Misschien hou je de 1gh stabiel, misschien niet. Maar 1,85 heb je toch nodig om het einde te halen...

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
op 1,75 is sie toch wat stabieler dan 1,8 hoor. Ik merk wel dan wat meer koeling essentieel is. Ik heb 2 80mm fans bovenop m''n kooler gezet.

Verwijderd

Topicstarter
omhoog jij

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Mag ik vragen wat je nu eigenlijk nog wilt horen ?

Het advies is om hem zo hoog mogelijk (1,85) te zetten. En dan te kijken hoe ver je komt
In 95 % van de gevallen heb je ook 1,85 of meer nodig om stabiel de 1gh te halen, dus op minder zou ik al zeker niet rekenen.

Als ie op 1,85 te warm word, zet je hem op 1,8 maar de kans dat je dan de 1gh haalt is klein. Of je zet hem toch op 1,85 en koopt een betere koeler.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu op 9x108=981 stabiel gekregen B-)onder win2k. Winme doet nog wel wat raar met foutmeldingen maar uiteindelijk start tie wel en kan ik gewoon een uurtje zitte counterstrike.
Toch nettjes met een coolermaster coolertje en 1,75V. 1 Ghz gaat niet, ook niet op 1,85. Ik denk dat ik dan een beter cooler nodig heb. Ik krijg als het goed is nog koelpasta binne, misschien dat dat helpt, want dat koelpasta stripje is ver weg gesmolten
Pagina: 1