[BC3] Copper Orb......waar?

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wil graag een copper orb van thermal take kopen, maar ik kan niet vinden wie ze verkoopt alleen :(

En ik zou ook graag richtlijnen willen weten van wat dat mooie coolertje moet kosten als niemand weet waar ie te koop is.

Ik heb btw een Abit KT7 en een TBird 1GHz

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De prijs zal zo rond de 20 dollar gaan liggen.

Verwijderd

:?golden orb 40 piek bij mycom

• Woef
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 12:46 schreef M_G_ het volgende:
:?golden orb 40 piek bij mycom
wat ":?" ?
Hij wil de copper ORB en dat is een andere dan de golden ORB !!!!!!

• Cartman!
  • Niet online
Idd. 20 dollar is niet zo duur, maar als ik de condesatoren op me KT7 iets verbuig kan ie er toch zo op?

Of is een 2nd revision Chrome Orb beter?

Verwijderd

Rustig maar hoor RUBEN.
Verbeter eerst op je eigen site maar eens iets.
Daar staat dat ze maandag de P4 1.3 mhz uitbrengen dit moet de P4 1.7 mhz zijn|:(|:(|:(

• Cartman!
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 12:53 schreef M_G_ het volgende:
Rustig maar hoor RUBEN.
Daar staat dat ze maandag de P1.3 mhz uitbrengen dit moet de P1.7 mhz zijn|:(|:(|:(
[/off topic]

Verwijderd

Pentium 1.3MHz/1.7MHz ?? die krengen begonnen toch bij 60MHz ?? of is dit zware onderclocking ?? :7

• Woef
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 12:53 schreef M_G_ het volgende:
Rustig maar hoor RUBEN.
Daar staat dat ze maandag de P1.3 mhz uitbrengen dit moet de P1.7 mhz zijn|:(|:(|:(
lees eerst maar eens wat in de source staat,
het klopt wel (anders kom hier effe: http://www.rorupc.nl/chatbox.php ),
maar laten we effe on topic gaan he :) :P

• Cartman!
  • Niet online
plz ff on topic.........

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Wat is trouwens sneller...super- of copperorb???

Verwijderd

Oke RUBEN zand erover:Y)

• Cartman!
  • Niet online
sneller? of beter?

Ik denk dat de superorb beter is maar die is wel erg zwaar denk ik. Ende Copper Orb ziet er veel :9:9:9:9 uit........:)

• Tony_Montana
Ach ik bedoelde beter..

Verwijderd

Koper is toch zwaarder dan aluminium.
Dus is ie misschien zelfs zwaarder dan de Sorb.

• Tony_Montana
Welke koelt nu beter dan???

• Cartman!
  • Niet online
de coperorb is niet helemaal van koper toch? maar alleen een vlakje onderaan zodat ie goed geleid?

• Tony_Montana
Ja...dat dacht ik ook. Maar welke koelt nu beter dan??

• Cartman!
  • Niet online
Dat zou ik ook weleens willen weten.....
Wie wie wie????

Ik denk dat het sowieso de copper orb word dus vergelijkingsmateriaal is eigenlijk niet nodig maar wel leuk :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Why zou je een orb kopen, dit is een terechte flame: orb''s SUCKEN, ga toch gewoon voor een echte koeler..... |:(

• Tony_Montana
Hey Hervaz wat vindt jij een goeie koeler??

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zondag 22 april 2001 12:50 schreef Cartman! het volgende:
Idd. 20 dollar is niet zo duur, maar als ik de condesatoren op me KT7 iets verbuig kan ie er toch zo op?

Of is een 2nd revision Chrome Orb beter?
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~da_rumble/resized.jpg
anders kan het altijd nog zo >:)

Bij dit mobo zijn er gewoon een paar condensatoren verplaatst :)

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Goeie koelers zijn er zat, als je bv ff een search doet zie je 100''en topics over goeie, je moet je alleen bepaalde dingen afvragen als lawaai,prijs,past ie op mobo etc..

Een goeie koeler die al een tijd bestaat en nog steeds een fave is van veel gebruikers hiero is de FOP38 , te koop voor ongeveer 75 piek geloof ik...ga je naar een swiftech of zalman moet je al meer dan 200 piek uitrekken, en is net wat je wil uitgeven...

(ps koop iig geen orb :) )

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 14:31 schreef Tony_Montana het volgende:
Hey Hervaz wat vindt jij een goeie koeler??
ik zou ipv een orb een fop32 of fop38 kopen , zijn wel moeilijk aan te komen maar zeer de moeite waard :)

• Cartman!
  • Niet online
Hmm, ik wil geen FOP, willen wel, maar zoveel $$$$$$ heb ik er niet voor over...... en ik vind um niet mooi ;) de Copperorb is wel mooi, ziet er mooi uit in me AOpen HQ08 met raam en neon :9:9:9

• Cartman!
  • Niet online
Orbs worden toch vrij goed getest? Zo slecht zijn ze niet toch?

• Chivas
  • Laatst online: 05-06 09:10

Chivas

Burb

Je kan beter je vinnen van je orb een beetje afvijlen dan je condensatorren verbuigen ( iets wat zo ie zo niet altijd gaat omdat ze de draden soms te kort houden)

Het is ook niet goed dat de condensatoren tegen de orb komen want dan warmen die ook op en dat vinden ze op lang termijn niet fijn.

AMD Tbird 1400 | ThermoEngine V60-4210 I ABIT KT7A | 1GB PC133 | ACER 77E 17" | GainWard GF II mx 64MB + TV-out | SB Audigy | Yamaha 4 X 250 W-AMP + Infinity QB 300 W Speakers| IBM 30gb 7200rpm IDE | SONY DVD | Lite-on 40x | 350 Watt Enermax

• Chivas
  • Laatst online: 05-06 09:10

Chivas

Burb

Vind ze ook niet zo lekker uit de tests komen tegenover coolers uit de zelfde prijsklasse zoals de coolermasters.

Heb zelf een spire orbachtig ding en die werkt alleen lekker als ik er een extra FAN (blowhole) boven heb.

AMD Tbird 1400 | ThermoEngine V60-4210 I ABIT KT7A | 1GB PC133 | ACER 77E 17" | GainWard GF II mx 64MB + TV-out | SB Audigy | Yamaha 4 X 250 W-AMP + Infinity QB 300 W Speakers| IBM 30gb 7200rpm IDE | SONY DVD | Lite-on 40x | 350 Watt Enermax

• Cartman!
  • Niet online
Heeft iemand misschien een linkje naar een test me de Copper Orb?

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 22 april 2001 12:57 schreef Tony_Montana het volgende:
Wat is trouwens sneller...super- of copperorb???
Ik denk dat de copper Orb sneller van een flat valt dan de SuperOrb :? :?
geintje..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Cartman!
  • Niet online
Hmm, niemand verder iets over de Copper Orb?

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/productImagesDu0462-9.gif

Wat ie mooi he?

Verwijderd

Thermoengineeeeeeeeee :)

Verwijderd

ik heb hem thuis liggen en ja, hij rulet en wordt beter gereviewed dan de thermoengine...

• Cartman!
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 21:40 schreef Bacchie het volgende:
ik heb hem thuis liggen en ja, hij rulet en wordt beter gereviewed dan de thermoengine...
En waar heb je doe dan gekocht???????????

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Er is maar 1 koeler die beter is dan de thermoengine ( en dat is zeken GEEN orb-achtig ding) Maar de swiftech. 800 gram staal met standaard een 80mm koeler erop.
Verder is er niks beter als een thermoengine. ( er vanuitgaande dat je hier natuurlijk een delta 60 HP opzet natuurlijk )

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op vrijdag 27 april 2001 08:42 schreef Cartman! het volgende:

[..]

En waar heb je doe dan gekocht???????????
Ik heb hem een dag of 5 geleden hier :http://www.coolpc.com.au/main.shtml
gekocht. Was zo rond de 95 gulden voor de heatsink+deltaHP+verzendkosten.
Zal wel met een weekje binnenkomen...

Je kunt ook nog even wachten, OC-shop krijgt ze ook www.oc-shop.nl
Daar gaat wel alleen de heatsink al 60-70 gulden kosten. Heb je nog geen fan erop, en heb je hem nog niet verstuurd.

Geen inspiratie

• Cartman!
  • Niet online
Eeuh, hadden wij het niet allebei over de Copperorb van Thermal Take????

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Copperorb is NIET beter als de tehrmoengine..

Invergelijking met een spire orb is het verschil 5 graden

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat doe je dan hier als het toch maar om het mooie gaat ? Deze nieuwsgroepen zijn voor de die hard overclockers en die willen niks horen over enige ORB dan ook....

Wil je iets moois neem dan de Gold-plated Zalman koeler ( nou ja koeler ) deze is op het moment de mooiste , wel duur, maar koelt voor geen meter.

Wil je een echte koeler wacht dan een paar weken dan komt de Millennium full-copper Glaciator ( met delta fan ) is nog beter getest dan de Swiftech en stukke goedkoper.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cartman!
  • Niet online
Sjezus, ik d8 dat fora ervoor waren om elkaar te helpen hoor, waar moet ik dit dan plaatsen?! in stuffis generalis, ga toch weg man!

Ik wil de copperorb, geen andere, ik vraag waar ie te koop is. Is dat teveel gevraagd?!

• Cartman!
  • Niet online
Als je zelf niemand wil helpen denk ik dat JIJ hier juist niet thuis hoort!

• BC3 Victim
Als je zelf zo koppig bent om voor de Copper Orb te gaan en alleen naar het uiterlijk van je koeler te kijken....

Wat doe jij dan hier ?

Bijna elke koeler is beter dan die copper orb die je opnoemt, waarom niet gewoon een goede koeler ?

Neem de FOP38 of een van de andere GlobalWin koelers of een Swiftech ( duur ) of een Alpha of kies voorde Glaciator... legio mogelijkheden, maar je neemt toch geen Orb...

Plus dat die orb gewoon je hele mobo of he cpu sloopt.

Aan jou de keus, nu 25-40 gulden minder uitgeven aan een koeler die de naam koeler niet echt mag voeren en een kapot mobo/cpu of dat geld wel uitgeven aan een goede shim/spacer ( 30 gulden ) + goede koeler ( 75 gulden voor bijvoorbeeld de FOP38) en jarenlang plezier hebben van je pc.

Denk nou niet dat ik je niet wil helpen, maar als je je blind staart op die koeler, dan valt er weinig te helpen. ik zal effe kijken waar ie te koop is ben zo terug.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb hem gevonden voor je ....

http://www.comptechworld.nl/winkel_shop.html

Ik denk dat ze hem daar wel hebben. Voor zover ik kon zien.

• Cartman!
  • Niet online
Nou, ten eerste : bedankt :)

ten tweede : de copper orb word helemaal niet slecht getest, ok, niet zo goed als een FOP38 misschien, ok, maar ik wil een cooler die het redelijk goed doet en er mooi uit zien, want modden is toch ook tweaken?! ik wil een vet gemodde kast hebben :) en 1GHz is al snel ok, hij draait nu zelfs met een standaart coolermaster op 1200MHz met 45 graden stressed, met en copper orb die tot 1,5GHz kan koelen zal dat vast beter zijn.

No offence......

• BC3 Victim
Ik heb vandaag een systeem met copperorb besteld bij MyCom. Ze hadden die dingen daar gewoon liggen. 55 piek kosten ze daar, iets duurder dan de Superorb (die kost F 50,-).

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 10:36 schreef Hellman666 het volgende:
...

Plus dat die orb gewoon je hele mobo of he cpu sloopt.
Bij MyCom zeiden ze dat zij alleen problemen hadden met de SuperOrb, daar braken zij ook cores mee. Dus toen raadden zij mij de Copperorb aan, die zou daar geen last van hebben. Het had iets te maken met de hoek waaronder de orb geplaats moet worden ofzo.

• BC3 Victim
Op zondag 22 april 2001 12:49 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

wat ":?" ?
Hij wil de copper ORB en dat is een andere dan de golden ORB !!!!!!
er staat anders wel COPPER ORB

ff goed kijken op mycom.nl, of :Z je al?

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 23:04 schreef Herpez het volgende:

[..]

Bij MyCom zeiden ze dat zij alleen problemen hadden met de SuperOrb, daar braken zij ook cores mee. Dus toen raadden zij mij de Copperorb aan, die zou daar geen last van hebben. Het had iets te maken met de hoek waaronder de orb geplaats moet worden ofzo.
ik heb mijn superorb overigens al ''n keertje of 10 losgemaakt en teruggezet (meeste voor podloodstreepjes te vervangen) en me duronnekke doet ''t nog steeds... :)

Pagina: 1