[BC3] AMD TB800 kaduk ?? of me Mobo brakkie

Pagina: 1
Acties:

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Feessie
''K net blij omdat ''k e P2 unlocked heb, en hij 50 Mhz sneller loopt (350->450 wou nie helemaal)

Speel ''k gisternacht een Divx''je op me AMD systeem (die in me sign. staat).
Slaat hij vast. Njaah, niet erg, gebeurd wel vaker, die divx codexs is niet helemaal... bugfree :P
Maar goed, ''k resetten... gebeurd nix.
Vast me L1 bruggen niet goed. Ff opnieuw gekleurd....
Systeem aan: Peeeeep...... peeeeeep.....peeeeep
Hmmmz.... :(
Alles default gezet. Vcure, fsb, multiplier.
Aan-> Peeeeep.....peeeeep....peeeep
Nog in het boekie gekeken... staat long beebs endless.... No Dram installed or detected.
Dimm''s in ander systeem geprobeerd, werktu wel.
Dus de vraag is... is me mobo kaduk... of me proc. ?
Core is trouwens niet beschadigd.
En het testen van de proc. in een ander systeem is even geen optie.
Asus A7V mobo, rev1.02 bios 1.007

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Je kan ze terug brengen naar de winkel (dan wel streepjes uitgummen ;)).

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Iets soortgelijks heb ik gehad met Abit BH6 mobo en celeron proc.

Bij aanzetten geen beeld en alleen een paar piepjes. Vanalles geprobeert (geheugen, videokaart enz.). Elke keer gereset, maar op een gegeven moment gaf het mobo het echt op. Toen kwamen er niet eens meer piepjes uit.

Mijn oplossing was een nieuw mobo en nieuwe proc gekocht. die ouwe was toch toe aan vervanging (lees: ook geen garantie meer) :(

Denk niet dat dat voor jou een optie is of je moet geld teveel hebben.... ;)

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hmm balen voor je
maaruuh ff een off-topic vraagje
ik zie dat jij je fsb 5 mhz hebt verhoogt...hoe doe je dat???
als ik em 3 mhz verhoog blijft ie hangen met 3dmark en met games

ik had toen de core nog niet verhoogd van 1.8 naar 1.87

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
''multiplier zo late als ie is en dan alleen fsb omhoog, heb ik ook, werkt perfect en hoef je ook nie van die domme unlock trucjes te doen *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Viper®
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 13:41 schreef frenkpie het volgende:
hmm balen voor je
maaruuh ff een off-topic vraagje
ik zie dat jij je fsb 5 mhz hebt verhoogt...hoe doe je dat???
als ik em 3 mhz verhoog blijft ie hangen met 3dmark en met games

ik had toen de core nog niet verhoogd van 1.8 naar 1.87
Neem aan dat je ook een A7V hebt.
De fsb van AMD''s is heel onstabiel. Een fsb van 110 Mhz (ddr dus 220 Mhz!) is al een hele prestatie.
Ook hangt het af van je geheugen, en de pci kaarten die je in je systeem hebt zitten. En je Agp kaart.
Als je je fsb hoger zet, clock je eigenlijk het hele systeem. Alles wordt sneller, en mocht je pc vastlopen, is het moeilijk te zeggen waaraan het ligt.
Meestal ligt het aan het geheugen. Zet het op 100 Mhz, en Cas3 (By spd ofzoiets).
Als je dan 133 Mhz geheugen hebt, krijg je daar waarschijnlijk niet zulke problemen meej.
Op 103 mhz ? Post je pc gewoon niet, of loopt ie vast ofzo.
Beste is alle kaarten eruit halen, behalve je vid. kaart. Mocht je een oude hebben (tnt2) zijn vaak het probleem met een agp speed boven het normale. (agp speed gaat omhoog met de fsb).
Je kan, als je hele pc niet start, je vcore iets verhogen. Standaard TB heeft 1.65 v
zet hem op 1.7v bv.
Suc6

-------
Voor die persoon die hierboven antwoorden
-------

Jij had ongeveer hetzelfde. Hoe was het bij jouw gekomen, weet je dat nog?
Je weet dus ook niet of het aan je mobo of proc lag. Jammer

• salvador4
  • Laatst online: 19:45
ga maar terug met je mobo, is naar de klote. Ik had PRECIES het zelfde probleem een paar maanden geleden, met PRECIES hetzelfde mobo.

zie:
[topic=129080]

• Viper®
  • Niet online
:(
Ow god...
''k las ff die topic van je salvador...

G*d zeg, dat klinkt wel heel bekend.
1 maal raden waar deze "zooi" gekocht is, jottum... Mycom :P

Maar goed, bedankt voor de link nog, ga ff kijken of er pinnen krom zijn, en ff me mobo er opnieuwe inzetten, maar heb weinig hoop :'(
Miss. kan''k bij een vrint een duron 600 lenen. Weet''k zeker dat me mobo krak is... klote
In ieder geval bedankt voor de replies

Verwijderd

Is super k*t voor je..

Maar heb je al geprobeert om je bios te resetten? Ff batterij d''r uit, en terug. Meschien dat d''r iets niet lekker meer staat met je mem timing of zo...

• Viper®
  • Niet online
Bios resettu enzo al geprobeerd, failed.

Nouw, processor bij een vrint erin, Msi bordju. En ja hoor, piep... 800 Mhz, start gwoon :(

Dus of ''k nou blij of verdrietug mot zijn, het ligt aan me mobo....
En nou ff de bon zoeken >:)
[I alwayz thought Asus ruled, but after hearing some ppl here, and own experience... I''m not sure anymore :P]
ps. Weet best dat Asus een goed merk is, en ''k niet alleen moet kijken naar me eigen ervaring. Maar toch al wat posts gelezen over brakku mobo''s hier...
En dit is er weer eentje meer :)

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 13:47 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Neem aan dat je ook een A7V hebt.
De fsb van AMD''s is heel onstabiel. Een fsb van 110 Mhz (ddr dus 220 Mhz!) is al een hele prestatie.
Ook hangt het af van je geheugen, en de pci kaarten die je in je systeem hebt zitten. En je Agp kaart.
Als je je fsb hoger zet, clock je eigenlijk het hele systeem. Alles wordt sneller, en mocht je pc vastlopen, is het moeilijk te zeggen waaraan het ligt.
Meestal ligt het aan het geheugen. Zet het op 100 Mhz, en Cas3 (By spd ofzoiets).
Als je dan 133 Mhz geheugen hebt, krijg je daar waarschijnlijk niet zulke problemen meej.
Op 103 mhz ? Post je pc gewoon niet, of loopt ie vast ofzo.
Beste is alle kaarten eruit halen, behalve je vid. kaart. Mocht je een oude hebben (tnt2) zijn vaak het probleem met een agp speed boven het normale. (agp speed gaat omhoog met de fsb).
Je kan, als je hele pc niet start, je vcore iets verhogen. Standaard TB heeft 1.65 v
zet hem op 1.7v bv.
Suc6
onzin, je proc draait op een bep frequentie ( bijvoorbeeld 800 Mhz ) zal die proc een biet zijn of dat 8x100 of 6x133 is. Je mobo daarin tegen( geval kt133 chipset ) haat alle waardes boven de 100 ( ikzelf draai 9x108 heb redelijk mazzel ) Daarom is nu juist die multiplier truuk zo handig bij AMD proc, die kt133 chipset wil niet harder, dus moet hij omhoog. als je nu een kt133a chipset had ( 133 mhz gegarandeert maar wil meestal de 150~160 wel halen ) dan gaan er andere dingen meespelen hoe hoog je FSB kan ( zoals je zegt geheugen, videokaarten(agp), pci-kaarten enz )

maar om terug te komen op de topic vraag, ik zou nog een tijdje een beetje prutsen, en als het niet lukt snel terug brengen.

ik hoop btw dat je proc kapot is, dan krijg je een mooie nieuwe ( nieuwe zijn altijd beter over te clocken, niet verbaast zijn als je de 800@1100 gaat halen met een nieuwe ).

er zijn echter nog genoeg kt133 borden te koop, dus niet veel kans dat die vervangen wordt door 1 met een kt133a-chipset

succes

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 22 april 2001 12:25 schreef Viper_74 het volgende:
Feessie
''K net blij omdat ''k e P2 unlocked heb, en hij 50 Mhz sneller loopt (350->450 wou nie helemaal)
Uhm begrijp ik je nou goed of heb je een Pentium 2 geunlocked :? :?

Als jij nou ff verteld hoe je dit doet kan je veel geld verdienen denk ik >:)

Alle proemn in n drek

Pagina: 1