Toon posts:

[BC3] Y.S. Tech 3 pins fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is: Wat voor geluid maakt die fan. Die fop38 maakt een vrij hoog geluid.
Die fop is geloof ik 46 dBA als ik het goed heb. Deze YS = 34,5 dBA. Maakt deze ook zo''n hoge toon? Anders zit ik eraan te denken om mijn Fop te vervangen door zo''n Alpha Pal 6035.

Verwijderd

ik heb zo''n alpaha met YStech fan en geen hoog geluid, vrij stil zelfs

Verwijderd

ik heb mijn fop38 op 7volt lopen, maakt nu minder geluid dan die alpha.

suc6

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 12:26 schreef rob van den broek het volgende:
Ik vind hem niet stil zelfs niet op 7v! :z

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 12:26 schreef rob van den broek het volgende:
Ah kijk is aan. Ik vind het geluid van de Fop niet zo erg. Maar mijn pa begint zich er hevig aan te ergeren. En aangezien de coolprestaties ong gelijk zijn...
Op zondag 22 april 2001 12:26 schreef yo681 het volgende:
ik heb mijn fop38 op 7volt lopen, maakt nu minder geluid dan die alpha.

suc6
Ik wil hem niet op 7 volt laten lopen. Dan gaat namelijk de coolprestatie ook achteruit.

iig tnx for da tip.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

die YStech fans zijn er in 3 soorten.
namelijk de silent version, de standaard version en de high speed version.
de silent (27-28db) en de standaard version(30-32db) hoor je niet. alleen die high speed(>40db!)maakt natuurlijk meer lawaai door de enorme luchverplaatsing!
je kunt dus je fan gewoon vervangen door een versie die je graag wilt hebben.als je dus niet extreem overclockt kun je gewoon de silent of de standaard version nemen(mits je een goede koeler hebt!).

groetjes.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus wel overclocken. Ik heb nu een fop daar zit een Delta Hp op. (7000 rpm ofzo). Maar ik kijk wel en anders wissel ik de fan ff om en kijken hoeveel graden het scheelt.

IIG bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
En ik meende dat die Alpha een kopere inleg had/bodem? Dat lijkt me ook weer wat schelen. Betere geleiding. Fop is alu.

• BC3 Victim
Ja, die delta''s staan erom bekent dat ze echt een tering herrie maken!je kunt het inderdaad gewoon even proberen met een andere fan die een iets lager rpm heeft. scheelt meestal toch maar een paar graden en is veeeeeel beter voor je oren!

het scheelt natuurlijk ook als je een betere koeler neemt.die silverado of kanie hegdehog koelen standaard veel beter en heb je dus niet zo''n herriemaker nodig. dan volstaat een standaard of silent ys tech fan al!

groetjes.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Klopt! die alpha heeft een koperen inlay. koelt natuurlijk niet zo goed als de geheel van koper zijnde kanie hedgehog of een zilverado. er schijnen al weer betere koelers te zijn dan deze twee!maar de prijs.......?deze twee zijn al niet goedkoop.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Kijk eens naar de tests dan.
Daar zie je dat de FOP38 misschien maar 1 graad onder de Alpha ligt, en die Alpha''s zijn ook getest met een Delta HP (zelfde als die op de FOP38).

Dusseh, als je er een YS-Tech op gaat zetten gaan je koelprestaties er alleen maar op achteruit.. en dat wil je natuurlijk niet.. :)

Verwijderd

hoe groot is die silverado ?

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_MC462.jpg

bij oc schop staad 3" da''s 7.5 cm breed en lang en hoog met fan is hij 3"x3"x3" is dat niet wat groot ?

• BC3 Victim
Het blijft toch een compromis tussen geluid en je koelprestatie!

er zijn gewoon koelers die standaard wat beter koelen en je dus niet van die zware fans nodig hebt om je proc standaard koel te draaien.
wil je toch erg hoog gaan overclocken kom je toch in de hoge rpm''s terecht wat meer lawaai met zich meebrengt.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34
Ik heb een FOP32-1 en een losse Delta AFP60HP. De Delta op 7Volt koelt minstens even goed als de YS Tech en maakt aanzienlijk minder lawaai.

De Delta op 12V is gewoon iet te harden vind ik

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Btw als je er gewoon een Sunon 80mm fan opzet? Die heeft 43 cfm, en het geluid is hetzelfde bijna als die YS Tech. En aantal CFM is ook nog meer dan de Fop :)

• BC3 Victim
Ikzelf heb de kanie hedgehog die dus geheel van koper is en met een silent ventilator loopt.hij koelt dan nog als de 3de beste van alle geteste koelers met een standaard fan dan alle andere koelers.Met een high speed fan (delta) verslaat hij met gemak alle andere koelers. ook de alpha met delta''s!met een standaard fan koelt hij je proc toch nog tussen de 40 en 45 celsius!is wel erg zwaar. dus oppassen met het verplaatsen van je computer!

hij past met gemak op ieder via kt133a moederbord. dus ook de abit versies hiervan.
van die silverado weet ik dat niet. zal mischien wel problemen geven met moederborden die dus de condensatoren wat erg dicht bij je socket hebben staan.

Verwijderd

waar heb je die kanie hedgehog gekocht en hoeveel lawaai maakt en hoe vind jij de performance ? maar die swifftech is beter niet ?

• BC3 Victim
SK,

weet ik niet van die swiftech. ik heb gehoord dat ie dan ook een delta fan moet hebben en dan heb je nog die T*ring herrie!

die kanie hedgehog kun je niet in nederland krijgen hier is een url waar je hem wel kunt krijgen:
http://www.frozen-silicon.de/

hier kun je dus ook de verschillende opties kiezen. silent, standaard of high speed.ik weet dat de silent op zo''n 27-28 db zit. dus nog minder dan je case fans en moet een 1200 thunderbird toch gemakkelijk tussen 40 en de 50 graden houden(stressed!).met een standaard fan zit je op 45 celsius en met de high speed fan kom je op 40 celsius stressed!ik denk dat deze waarden zeker opgaan voor de thunderbirds tussen de 1000 en 1200 mhz!de nieuwe 1333 en 1300 hebben weer iets meer warmteproductie.zal dus rond de 50 graden komen met een standaard en met de herriemaker op zo''n 45celsius???

Pagina: 1