Toon posts:

[BC3] 200mm 12V fan? pep66 modden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via een trechter de lucht vanuit een heatsink met een grote fan direct naar buiten blazen. Dus alle 120 CFM zal direct via de heatsink naar buiten gaan! Gaat dit goed koelen of gaat dit goed koelen? >:)

Zijn er 12V heatsinks van groter dan 120mm? 200mm zou mooi zijn >:) nog groter? >:) >:)

Dan de heatsink. De Fl.250,- Swiftech MC462 is toch ietwat duur, dus zoek ik wat goedkopers. Ik las dit:
www.leufkentechnologies.com/page19.html
Is dit voor mij de beste optie? De heatsink MOET vanwege de trechter namelijk van de CPU af blazen, naar boven, naar links, hoe je het wilt noemen...
Is dit te doen of toch maar een PAL6035?

Ik ga niet vragen, waar ik het kan kopen, "search", I know...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Je kunt een Alpha PAL6035 kopen ja, en dan de fan er zo opzetten dattie van de heatsink afblaast. Maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nou precies wil met die 200mm fan..

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb nu een 16cm papst fan (super fan),
zit zo''n 5cm boven me crome orb, en me temp is van 52c naar 37c verhuist...

Verwijderd

Topicstarter
plaatje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/s.hupkes/k1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Het bruin/grijze rechts is dus de proc, de Alpha is de heatsink, het blauwe is een trechter, het rode de fan die direct naar buiten blaast. Ik ben dus ook op zoek naar de allergrootste superfan. Hoe groter hoe beter, 120mm is klein >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gewoon een tafelventilator demonteren?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 400mm staan >:), misschien toch ietwat groot.. en 12V..

En qua heatsink? Is een gemodde
www.leufkentechnologies.com/page19.html PEP66 beter dan een Pal6035?

Als ik op die laatste vraag antwoord heb ga ik bestellen!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand vertellen of wat ik denk klopt?:
Waar het ook bij koeling om gaat is de bottleneck. Bij normale luchtkoeling is de airflow, het aantal CFM van de fan de bottleneck. Bij mijn koeling, een 120CFM fan, is de oppervlakte van de heatsink de bottleneck. De PEP66 heeft een veel groter oppervlakte dan de Pal6035. Met mijn fan is het verschil tussen de PEP66 dus veel groter dan met de standaard fan. De keuze voor de PEP66 is dus snel gemaakt.

Klopt dit? het is wel een hele zware heatsink, in gewicht. Raad iemand mij toch aan de 3035 te kopen? Zodra ik antwoord heb ga ik bestellen. AUB geen "search" replyen, ik ben nl. nog niemand tegengekomen met een 120CFM fan op een alfa >:)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16

BrZ

Als je het doet, doe het dan goed... 120CFM is niet veel... een Delta 120mm fan verplaatst al 190CFM...

Als je grotere fans wilt, moet je denk ik echt voor 220volt gaan... dan heeft Sunon nog een leuek te koop... die doet meer dan 900CFM >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet dat de pep66 net wat beter is dan de pal6035. Laat ik het zo vragen, verliest de pep66 kracht door ''m zo te modden dat de fan er bovenop zit, ipv aan de zijkant?

mod: www.leufkentechnologies.com/page19.html

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 02:20 schreef -BrZ- het volgende:
Als je het doet, doe het dan goed... 120CFM is niet veel... een Delta 120mm fan verplaatst al 190CFM...

Als je grotere fans wilt, moet je denk ik echt voor 220volt gaan... dan heeft Sunon nog een leuek te koop... die doet meer dan 900CFM >:)
hoeveel db en wat kost ie???

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja wat wil je nou verder. Die pep heeft wel zo''n beetje het grootst mogelijke oppervlak, of je moet proberen [als je genoeg ruimte hebt] om een koperplaatje op je proc te zetten en dan een slot A heatsink erop zetten. Die zijn 2x zo groot...

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
Op zaterdag 21 april 2001 23:44 schreef Het_Studentje het volgende:
plaatje gemaakt:

[afbeelding]
Ook gedaan, maar dan met coolermaster 80mm, temp na uur heftig q3-en niet boven de 35C. Heb nu een trechter erop gemaakt..plaatje komt nog, maar voor het idee:
http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/cdenhoorn

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

als je een 400mm FAN gaat monteren heb je helemaal geen trechter meer nodig. gewoon in de linkerzijkant inbouwen en zuigen maar
=>druk in de kast: 20 Pa>:)

specs

Verwijderd

een 60/80 mm fan blaast die warme zooi ook wel je kast uit hoor!

Verwijderd

Dit??

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockershideout.com/images/fandapter.jpg

60mm --> 120mm >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
maar een 120mm blaast meer bij minder geluid >:) :Z

En iefje, inderdaad, maar zelf maken is natuurlijk leuker!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 23 april 2001 16:56 schreef iefje het volgende:
Dit??

[afbeelding]

Te gek hee, waar kan je zo''n ding krijgen ?
Werkt het goed? Hiermee kun je dus zonder een houtje-touwtje constructie een 120mm fan op een normale heatsink zetten, zuigt ie alle lucht uit het gat ? want anders heeft het natuurlijk geen effect.

HEBBEN HEBBEN HEBBEN !!!

Geen inspiratie

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op maandag 23 april 2001 16:56 schreef iefje het volgende:
Dit??

[afbeelding]

8-) :)

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1