[BC3] Luchttunnel

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:13

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zie plaatje.

Outtake
Donker paars worden 92 mm fans outtake

Intake
Licht paars worden 2 40 mm fans naast elkaar voor me videokaart
Groen word een 120x120x38 mm

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/teunissen6/kast.jpg

Het donkergrijse word een tunnel om warme lucht weg te zuigen. Het moet tussen m''n voeding en 5,25" bays helemaal dicht zijn, dus in het rode gebied mag geen warme lucht komen die er blijft hangen.

Het eerste idee is om het leeuwendeel van de tunnel gewoon van pvc pijp te maken, maar daar waar de tunnel begint is het vierkant, en niet rond zoals de pijp. Dus dan blijf ik nog steeds alleen met het probleem zitten dat ik het begin van de tunnel moe maken. Iemand een idee waarvan en hoe?

Het begin van de tunnel moet er ongeveer zo uitzien vanaf de zijkant :

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/teunissen6/begin.jpg

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

K geloof niet dat k het helemaal snap, maar ok.

Die tunnel zou je kunne maken, door stukken plexiglas aan elkaar te lijmen. Suc6.
En als het af is, wel pics. >:)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Tweaky, heb geen cam, jij wel ? Ik woon in P''rend, als je daar ook woont mag je hem komen bewonderen en foto''s maken. De kast word antraciet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 22:41 schreef JT het volgende:
Tweaky, heb geen cam, jij wel ? Ik woon in P''rend, als je daar ook woont mag je hem komen bewonderen en foto''s maken. De kast word antraciet.
Ja, k heb een digicam. En k zou graag komen kijken. Maar foto''s die met mijn digi ding zijn gemaakt, plaats k niet op GoT. Sterker nog, niemand ziet iets wat met m''n digi is gemaakt. >:) D''r komen gewoon super ranzige foto''s uit. :)
Maar ja, voor 150 piek kan het ook niet veel zijn. ;) Eenigste goede is, dat d''r 60 foto''s op kunne.

Verwijderd

het gevolg hiervan is, dat je 5.25 bays hun warmte niet kwijt kunnen.....

Verwijderd

Ik denk dat je eerder koude lucht wegtrekt met die tunnel van je. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling :P. Kan je niet beter nog een fan onder in je voeding bouwen (ala Enermax)? Heb ik ook, en werkt perfect.

En van die 2x 40mm fans bij je videokaart: je kan ook een slot-fan kopen, die is 80mm, en die past in 1 PCI slot. De fan ligt daarbij, en trekt warme lucht weg bij je videokaart. Ik heb het ook en de GPU van me GeForce werd er 5 graden koeler door.

Te koop bij Informatique. (ik geloof dat dit hem was :)).

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op zaterdag 21 april 2001 22:45 schreef Kcinimod het volgende:
Ik denk dat je eerder koude lucht wegtrekt met die tunnel van je. En dat is natuurlijk ook niet de bedoeling :P. Kan je niet beter nog een fan onder in je voeding bouwen (ala Enermax)? Heb ik ook, en werkt perfect.
Waarom koude lucht ? Warme lucht gaat toch naar boven ? Dan gaat het dus die tunnel in, toch ?
En van die 2x 40mm fans bij je videokaart: je kan ook een slot-fan kopen, die is 80mm, en die past in 1 PCI slot. De fan ligt daarbij, en trekt warme lucht weg bij je videokaart. Ik heb het ook en de GPU van me GeForce werd er 5 graden koeler door.

Te koop bij Informatique. (ik geloof dat dit hem was :)).
Thanks

Ecodan warmtepomp

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:53

Robert

You have your answer..

Als je dit doet..waar wil je dan de IDE kabels naar je cdrom/writer/dvd/enz gaan stoppen ? die doe je normaal door het gat waar jij je sluis nu gaat maken toch ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Je kabels kan je ook mooi weg binden hoor.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
In het rode gedeelte (gerounde kabels)en anders gaatje boren in me 5,25" bays

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 22:47 schreef JT het volgende:

[..]

Waarom koude lucht ? Warme lucht gaat toch naar boven ? Dan gaat het dus die tunnel in, toch ?
Ja, maar de lucht wordt pas bij de CPU warm, en die lucht wordt al weggetrokken door die 92mm fan en je voeding fan (en een beetje door die tunnel). Die tunnel trekt vooral de koude lucht weg die van je 120mm fan afkomt. Tuurlijk komt er nog zat lucht bij je CPU, maar je haalt IMHO niet het gewenste effect.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, maar de lucht die erin word geblazen moet er ook weer uit, anders word die lucht warm en blijft het ook hangen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 23:09 schreef Kcinimod het volgende:
Ja, maar de lucht wordt pas bij de CPU warm, en die lucht wordt al weggetrokken door die 92mm fan en je voeding fan (en een beetje door die tunnel). Die tunnel trekt vooral de koude lucht weg die van je 120mm fan afkomt. Tuurlijk komt er nog zat lucht bij je CPU, maar je haalt IMHO niet het gewenste effect.
De lucht word ook opgewarmt door het systeem zelf hoor. Niet alleen door je cpu. Ok, je cpu doet wel het meeste, maar niet alles.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kan aan mij liggen maar waarom die tunnel? neemt alleen maar ruimte in om niks en je crom etc kan zijn warmete minder kwijt
waarom geen fan in de bovenkant?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Mijn bovenkant is een apart vak waar me diskdrive zit. En als ik het gewoon open laat, dan is die 92 mm denk ik te zwak om alle lucht weg te zuigen. Met een tunnel hoeft ie veel minder weg te zuigen waardoor hij meer zuigkracht heb op de lucht.

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
hi j hoeft ook niet veel weg te zuigen... warme lucht gaat toch al naar boven dus ik zie het probleem neit

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ondanks al het commentaar (waar op neer komt dat ik een debiel ben :P) staat het ook gewoon bruut zo''n tunnel. En anders, zie me vorige verhaal(en).

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Maareh, zullen we weer ff back on topic gaan ? Ik hoop dat er morgen wat antwoorden zijn als ik wakker ben :) weltruste

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

K zou tussen die tunnel over je voeding en langs je cd''s enz. Wel 1 a 1.5cm vrij houden tussen je tunnel en je Cd spelers.

• BC3 Victim
ok om je blij te maken je hebt verloopstukken voor pvc van rond naar vierkant.. voor aan een regenpijp ofzo als een gootje in een pijp moet komen ofzo snap je wat ik bedoel? ik weet alleen niet of dat de goeie maat is... wat ook kan is dat je de fan gewoon aan een rodne pijn zet en dat je die bestigd met een paar haken aan de pijp ofzo (bij elke hoek van de fan een hoek van 90 graden aan je pijp schroeven) dan zit het draaiende gedeelte dus gewoon wel recht voor je pijp... nou blij?? :):):):):)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, maar in dat rode gedeelte mag (bijna) geen warme lucht komen, snappie ?

Ecodan warmtepomp

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
lijkt me wel een redelijk goed plan, enkel die idekabels krijg je nooit in dat rooie gedeeltje maar daar verzin je vast wel iets op :)

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
ja dat snap ik wel maar wat is dan eigenlijk je vraag?? ik dacht dat je wou weten hoe je iets ronds aan een fan kunt maken...

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 12:23 schreef delyver het volgende:
lijkt me wel een redelijk goed plan, enkel die idekabels krijg je nooit in dat rooie gedeeltje maar daar verzin je vast wel iets op :)
Daar blijft ongeveer minimnaal 1 cm ruimte, dus daar komen wel kabels tussen.
Op zondag 22 april 2001 12:24 schreef clvy82 het volgende:
ja dat snap ik wel maar wat is dan eigenlijk je vraag?? ik dacht dat je wou weten hoe je iets ronds aan een fan kunt maken...
Het begin van de tunnel zit tussen de buitenkant, de voeding en de 5,25" bays, dus moet ht begin vierkant zijn, en ietsjes naar binnen lopen, zie onderste tekening van mijn 1e post.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 23:14 schreef JT het volgende:
Ja, maar de lucht die erin word geblazen moet er ook weer uit, anders word die lucht warm en blijft het ook hangen.
Met 2x 80mm + 1x 92mm fan tegen 1x 120mm heb je eerder onderdruk dan bovendruk. Oftewel, alle lucht die erin komt wordt ook wel weer afgevoerd, de outtake fans kunnen dat makkelijk aan (tenzij je natuurlijk zo''n wrede 190cfm Delta fan hebt :9).

Maar het boeit niet, tis wel een leuk projectje :). Gewoon proberen, als het niet werkt pech gehad, staat toch leuk zo''n luchttunnel. En misschien zit ik er wel helemaal naast :o.
Pagina: 1