[BC3] MM5000 scherm... Hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Dit bericht had ik al eens gepost in hardware algemeen maar daar wist niemand wat ik bedoelde geloof ik, geen reply''s...

Een paar maanden geleden is mijn MS5000 VDO navigatiecomputer gestolen. De sukkels die hem meenamen vergaten alleen het frontje en het scherm.
Aangezien ik er niet op zit te wachten nu 123 een nieuwe aan te schaffen leek het me leuk dat scherm, dat een mini-breedbeeldje is, zeg maar 10 bij 15 cm ofzo aan te sluiten op mijn pc.

Ik draai onder WIN2k, mijn videokaart is een Geforce2MX-DDR (creative, jah, sorry)

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is dit scherm apart aan te sluiten (evt op een 2e videokaart) om bijvoorbeeld winamp info (vizualisation) weer te geven LOS van mijn ''echte'' monitor?

Dat schermpje heeft dus naast de ''vdo ingang'' en extra 3,5 mm plug ingang waar een videosignaal en een mono geluidssignaal in kan, (plus ground natuurlijk)

Weet iemand:

1. Waarop ik dat ding kan aansluiten zodat ie afzonderlijk van mijn eigen monitor werkt
2. Waarmee ik hem kan aansturen apart, zodat de winamp plugins erop gedraait kunnen worden, of in ieder geval het titelnummer etc?

Bedankt!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mmm ik denk dat dit heeeeeel erg veel moeite gaat worden voro weining... zo;n scherm hoort namelijk bij het systeem en als je die op een ander systeem aansluit kloppen de commandos waarschijnlijk helemaal niet... en hij is er natuurlijk ook niet voor gemaakt.. maar succes lijkt me wel strak!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
maar als je het aansluit als tv dan zul je het nooit als een pc scherm kunnen gebruiken dus dan kan je er alleen dingen vanaf elzen... of was dat de bedoeling ook? haha

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• THW Mark
Op zaterdag 21 april 2001 19:52 schreef clvy82 het volgende:
mmm ik denk dat dit heeeeeel erg veel moeite gaat worden voro weining... zo;n scherm hoort namelijk bij het systeem en als je die op een ander systeem aansluit kloppen de commandos waarschijnlijk helemaal niet... en hij is er natuurlijk ook niet voor gemaakt.. maar succes lijkt me wel strak!!
Nou als ik de originele vdo aansluitingen zou kunnen gebruiken is het helemaal stoer, er zit namelijk een ir ontvanger ook in dat scherm... Maar ik ben bang dat ik het ff van de gewone tv ingang moet hebben, als dat werkt ben ik al lang blij...

Dus het is dan gewoon een soort tv-tje...

• THW Mark
Op zaterdag 21 april 2001 20:01 schreef clvy82 het volgende:
maar als je het aansluit als tv dan zul je het nooit als een pc scherm kunnen gebruiken dus dan kan je er alleen dingen vanaf elzen... of was dat de bedoeling ook? haha
jep dat was de bedoeling.. Voorbeeld van een toepassing zoals ik dat zou willen:

Gewone monitor gebruiken om te kunnen gamen, of weet ik het internetten, word-en etc. Dan dat 2e schermpje los aansturen om winamp titels op weer te geven en bijvoorbeeld geiss te draaien... (Liefst het effect van een SUPER-LCD O+ )

• THW Mark
NIEMAND EEN IDEE???????????? :?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Dat schermpje heeft dus naast de ''vdo ingang'' en extra 3,5 mm plug ingang waar een videosignaal en een mono geluidssignaal in kan, (plus ground natuurlijk)
Dat videosignaal => is dat zo''n ps/2 poort- achtig ding ? Zoja, dan kan je dat aansluiten op de video-out van een beeldschermkaart.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:18
probeer gewoon wat met de tvout van je vga kaart... ( die moet je dan wel hebben)

https://wren.co/join/Devian

• THW Mark
Op zondag 22 april 2001 15:18 schreef G8KeePeR het volgende:
[..]
Dat videosignaal => is dat zo''n ps/2 poort- achtig ding ? Zoja, dan kan je dat aansluiten op de video-out van een beeldschermkaart.
Nou hij heeft gewoon een ''composite'' ingang zoals ook op je scart-convertor zit... (van een videocamera) Ik kan hem dus ook idd aansluiten op de video om tv te kijken maar ik wil hem dus op de pc zetten, dus een tweede kaartje met tv-out erbij. Maar is het dan nog mogelijk om met de ene videokaart iets totaal anders te doen dan met de andere?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:18
ja.. als je er een pci kaartje bij koopt met een tv-out kun je daar wat anders op doen.. ( je winamp plugin) en op je normale monitor ga je internetten ofzo.. ( ik ga er van uit dat je bestaande vga agp is)

https://wren.co/join/Devian

• THW Mark
( ik ga er van uit dat je bestaande vga agp is)
Jep, geforce 2MX DDR Creative... AGP dus...

maar twee dingen apart doen, is daar extra software voor nodig, zo ja, enig idee WAT??

• THW Mark
Is er nou echt helemaal niemand die ooit zoiets geprobeerd heeft???? |:-(

• BC3 Victim
probeer gewoon via je tv uitgang... en dan zie je daarna wel weer verder

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Gewoon een tweede pci kaartje erin stoppen met tv-out..

En dan in win98 of 2000 met de dual monitor support werken.. Moet lukken..
Pagina: 1