[BC3] MSI K7 Pro oc''en! (wat een k*t bios man!)

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou graag m''n ahtlon 600 (classic oc''en, maar in die k*t bios van Msi (k7pro) staat bijna nix over multiplier (ofzo iets) en over de FSB!!!! ik weet dat ik een GFD''tje nodig heb maar ja als ik nix kan vinden in het bios om te oc''en waarom zou ik dan een GFD kopen:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Dat moet je toch net die GFD doen!?!?

• BC3 Victim
Moet ik dat hardware matig doen dan??? dat kan toch ook wel via het bios??:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Je FSB kan bij bepaalde moderborden met Bios

Multiplier zal toch echt met een GFD moeten.

• BC3 Victim
en hoe moet dat dan met zo''n GFD? ik neem aan dat er geen handleiding bijzit ofzo:)

• DR
  • Niet online

DR

ik d8 dat je het kapje van je prco voorzichtig eraf moets halen, en de GFD op de "debug" poort zetten.

*en dat zegt iemadn die nooit Slot A heeft gebruikt

• BC3 Victim
ja dat weet ik je moet op 4plaatsen moet je voorzichtig boren en dan komt het kapje er van af en dan kan je die GFD plaatsen maar moet ik dan op dat ding gaan klooien ofzo om de multiplier te veranderen enzo?

• DR
  • Niet online

DR

zitten volgens mij gewoon switches op om alles te veranderen

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49

EraZor

Don't mention the war

Ja, je moet inderdaad de kap van je processor slopen. Kan heel makkelijk door d''r een schroevedraaier tussen te zetten en dan te draaien. Daarna zet je je goldfinger op het uitstekende slot aan de bovenkant van de processor. Op je goldfinger device zitten dipswitches waarmee je de multiplier en soms ook het core-voltage kan regelen van je processor. Daarna kan je evt. via het bios de bus nog iets omhoog gooien, maar da''s nooit veel bij een slot-a athlon. De precieze instellingen van die dipswithes staan in de handleiding (meestal gewoon een a4''tje) van je goldfinger, en anders moet je even op ''t net kijken bij de leverancier (ninjamicro''s bijvoorbeeld) Kijk ook maar eens op: http://www.ninjamicro.co.uk/
en: http://www.3dpower.net/articles/athlonrip/athlon_case_right_wrong.shtml

• BC3 Victim
hoe kan ik m''n icon veranderen?:)

• DR
  • Niet online

DR

Op zaterdag 21 april 2001 14:58 schreef EraZor het volgende:
""
Oef, iemand die het weet :)

BTW je icon doet het niet

• BC3 Victim
heb hetzelfde mobordje gehad en je kon gewoon in dat bios gaan oc''en...

• BC3 Victim
ja??:? onder welke subdirectory in het bios kan dat dan?

• BC3 Victim
weet ik veel, zoek eens!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

sjonge jonge jonge.
Je hebt zo''n GFD nodig. Die installeer je op je cpu (zal vast wel een handleiding bijzitten) En dan kun je m.b.v Dipswitches de MP aanpassen.

FSB staat doorgaans in de buurt van je geheugen instellingen. En als je te lui bent om even door je bios te bladeren, of je boekje te pakken, dan help je nooit meer LEKKER PUH

Geen inspiratie

Verwijderd

Je hebt een gfd nodig om je multiplier te veranderen, dat gaat niet softwarematig. Een gfd komt op de debug poort van je Athlon.

Verder kun je proberen je FSB te veranderen met softfsb als dat niet in je bios gaat. Verder kun je ook even in de handleiding van je mobo kijken, vaak kan de FSB ook via jumpers (op de asus k7m kan het via de bios maar ook via jumpers).

Verder raad ik je aan de search te gebruiken. Zoek eens op GFD, slot a overclock, msi k7 fsb of iets dergelijks.
Pagina: 1