Toon posts:

[BC3] K7T Turbo mobo en L1 bruggen

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om met mijn MSI K7T Turbo de multiplier aan te passen door alleen de L1 bruggen op mijn 750mhz duron in te kleuren? Er zit in het bios nl. wel een optie om de multiplier te veranderen maar ik heb de bruggen ingekleurd en het wil maar niet werken. Doe ik iets fout of ondersteunt mijn mobo het gewoon niet?

ps. ik heb de search dit keer gebruikt =]

ok ik heb net het risico maar genomen om de L3 L4 en L6 bruggen door te breken ,maar het wil me niet lukken. Ik heb een gloedjenieuw stanleymes gebruikt, vlijmscherp......

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dan zal je je bruggen wel niet goed ingekleurd hebben. Ik heb hetzelfde plankje en het werkt perfect

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 april 2001 14:07 schreef thedolf het volgende:
Dan zal je je bruggen wel niet goed ingekleurd hebben. Ik heb hetzelfde plankje en het werkt perfect
even de volledige info voor mn bord: MSI K7T Turbo, rev. 3. Kun je daarop de multiplier veranderen door alleen de L1 bruggen in te kleuren???????????

Verwijderd

Topicstarter
zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen aangezien ik dacht dat het alleen met Asus en Abit planken ging? maar wat heb ik dan fout gedaan?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
als je de L1 bruggen hebt ingekleurd is hij geunlockt...

Nu kan je hem met elk mobo overklokken (mits je mobo dat ondersteund, die MSI doet dat :))

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 april 2001 14:35 schreef Cutebritney het volgende:
als je de L1 bruggen hebt ingekleurd is hij geunlockt...

Nu kan je hem met elk mobo overklokken (mits je mobo dat ondersteund, die MSI doet dat :))
VET :) bedankt jonges. maar ik heb hier een leuk citaat uit de computer!totaal(ok kloteblad maar dr stond een artikel over AMD oc''en in)
(...) wanneer de L1 contacten wel zijn verbonden is het mogelijk om het moederbord de frequentie van de processor te laten bepalen.(....) momenteel zijn hier 2 moederborden voor geschikt: Abit KT7(al dan niet met RAID) en de Asus A7V zonder onboard sound.

datum van het artikel:november 2000, toen was de Turbo toch al uit????

• Xandrios
  • Nu online
nee, toen was de turbo er nog niet...

maar de msi k7tpro2 wel, (heb ik) en die kan het ook :)

Vage lui daar bij de computer totaal..

ps. mijn duron800 loopt nu op 1070 :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 april 2001 14:44 schreef Cutebritney het volgende:
nee, toen was de turbo er nog niet...

maar de msi k7tpro2 wel, (heb ik) en die kan het ook :)

Vage lui daar bij de computer totaal..

ps. mijn duron800 loopt nu op 1070 :9~
OK KUTBLAD, gaat dus meteen de deur uit, nou ja ik het dan zo maar eens proberen.....moet wel lukken, althans na mijn clanwar tegen een stel sukkels =]
tot over een uur lui, misschien hebk dan nog meer reacties te pakken :) en is het overklokken gelukt!

alvast bedankt jonges.

Verwijderd

Ik heb ook een Duron 750 en en MSI K7T Turbo. Die werkt bij 7 en 8 alleen op 100 FSB, hoger boot hij niet eens! Ik heb met MSI vele malen gemaild, maar die weten er echt niks van! Dit is een veel voorkomend probleem. Ik heb hem nu op 950 lopen ( 9,5 * 100), want 10 * 100 doet hij wel super stabiel, maar als ik reboot start ie niet meer!! Ik wacht op nieuw bios (v10b16 is kut!) :(

Verwijderd

Topicstarter
van dat booten heb ik ook last: als ik de CPU overklok dmv de fsb omhoog gooien dan wil hij niet posten tot ik hem uitzet en vervolgens weer aanzet. Dan werkt tie wel op de overgeklokte snelheid.

en dan nog 1 klein ding:
Ik heb een duron die volgens de code bij een omgevingstemperatuur van 90graden kan werken???? omgevingstemps?tot betekent dat je cpu nog veel heter kan worden, kortom volgens mij is ie dan echt getoasted.....

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaag even een MSI K7T Turbo + Duron 800 gehaald. Ik kon het niet laten om even L1 bruggen in te kleuren, draait nu op 1000Mhz (100x10) en vcore op 1.775v. Met standaard coolermaster (DP5-6H51) is ie zo''n 50 graden (idle) en 55 graden bij full load. Ik heb er all paar keer 3DMark2000 op laten draaien en wat sbc test encodes gedaan, tot nu toe is alles stabiel stabiel.

BTW dit is mij eerst overclock :P

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
oeps :)

Verwijderd

Wel gek zeg..
Ik bedoel dat jullie allemaal je bus niet boven de 100 krijgen..
Met mijn Turbo kan ik gewoon tot 125 gaan en dan m''n voltage naar 1,675 zetten. Vervolgens hoef ik alleen maar mijn eigen multiplier te kiezen. 6,5 tot 8 geprobeerd. Werkt allemaal perfect alleen wordt hij te fokkin warm! SHIT ORB.. Tot 975 geen probs.

Starten doet hij bij elke veranderde instelling trouwens ook niet. Moet altijd stekker even uit, 5 min later doet ie het wel. Temp?

PS. is Duron 700..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Door de CPU bus ferkwentie van pc 100 op pc 133 te zetten is Mn duron 700 zonder enkele moeite 933 ! geworden. Dat was een goeie tip! (real_raichu 70) Ik had zelf ook wel kunnen gaan lezen in de handleiding van Mn nieuwe mobo. Alleen een jumper van mn mobo af. De jumper jp 15 = cp fsb 100 of fsb 133. Dit had ik niet verwacht. De geheugens maakte het wel moeilijk. Dram lettencie staat nu, BY SPD, anders kon de pc niet uit alleen maar resetten anders bleef bij het opstarten het beeld zwart en piepen als een gek. En moest eerst de bios gereset wordenden en dan kon i weer 1 x aan. De vcore ingesteld op 1.75 volt. Hij loopt nu 100%.
En stop er straks nog 128 mb bij en hij is klaar.
Of mischien niet en kan kan de multi-plij nog 1x om hoog als ik de L1 bruggen kleur? En dan B.V. Van 7x naar 8x en een pc snelheid krijgen van 8x pc133 = 1066 MHz of is dat toch te veel. En hoe warm mag de CPU worden? De CPU word wel +/- 65 / 70 graden zo als ik hem nu heb ingesteld. welke cooler moet ik gebruiken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op zondag 22 april 2001 02:36 schreef Xanthorax het volgende:
Met standaard coolermaster (DP5-6H51) is ie zo''n 50 graden (idle) en 55 graden bij full load.
50 graden idle met coolermaster (DP5-6H51)? Veel te hoog! Snap het niet, mijn temps zijn veel lager, ook als ik de "trechter" stil zet...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik ben nog aan het wachten op m''n turbo bord, maar als ik hem heb gaat ik het ook proberen met een duron 750

• Xandrios
  • Nu online
als je compu niet meer opstart nadat hij uit is geweest, kleur dan ook de L7 bruggen in..

ps als je geheugen de 133 mhz FSb niet trekt, maak er dan 134 van, dan gaat de busdivider (ofzoiets) in werking, en draait je Ram weer op de snelheid die je in je bios hebt ingesteld :)

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Hej, k heb hier mijn K7T Turbo met een Tbird 1000 maar k kan de L1 bruggen niet vinden, k vind 2 setjes met bruggen die k kan verbinden:
||||
|||| en ::::

de 1e zitten heel dicht bij elkaar
en 2e zitten vlak bij de COM aansluitingen
k volg ut niet meer
btw dis mijn eerste overclock met een hoger Mobo dan een p1
|:(

• Cheezus
  • Laatst online: 13:52

Cheezus

Luiaard

Op maandag 22 april 2002 10:59 schreef RedHead_1 het volgende:
Hej, k heb hier mijn K7T Turbo met een Tbird 1000 maar k kan de L1 bruggen niet vinden, k vind 2 setjes met bruggen die k kan verbinden:
||||

k volg ut niet meer
Die bruggen zitten op je CPU, niet op je moederbord (bij de com aansluitingen :? )

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 22 april 2002 10:59 schreef RedHead_1 het volgende:
||||

k volg ut niet meer
Waarom kick je nou een topic van een jaar geleden omhoog! Ik zeg net dat je de Search moet gebruiken, en er zijn zat topics met foto's. Die dingen zitten op je processor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.