Toon posts:

[BC3] ATX Mobo in een At kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb mijn ouder Socket7 ATX mobo in mijn nog oudere AT kast gepropt. Ik dacht dat ik gewoon mijn reset knop kon gebruiken om het aan en uit te zetten.

Weten jullie hoe ik dit moet oplossen ? of mischien is er wat anders aan de hand en zou het wel moeten werken met de reset knop ?

Bedankt alvast

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Niet?

Atx heeft een andere power aansluiting als AT

dus het verbaast me al dat je stroom krijgt op je mobo.

Verwijderd

Het kan wel, moet je alleen wel een ATX power supply erin hangen, en een stuk uit je kast zagen, en dan werkt het wel, zover ik weet kan het makkelijk op de resetbutton hoor (aanzetten dus he).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn At kast helemaal uit gebouwt en een ATX Voeding er in. Alleen als ik hem via de RESET knop aan wil doen of met een jumper probeer komt er alleen een klein stroom stootje door dus het vannetje en een ledje geeft een kleine reactie

Verwijderd

Je kan je mobo zelf aanslingeren met een screwdriver dus dan zal DAT het probleem niet zijn denk ik. Je kan het altijd testen door die 2 pinnetjes ff contact te laten maken met je screwdriver. Zo test ik het iig altijd.... :)

Verwijderd

je kunt hem nit aanzetten omdat je voeding word ingeschakelt door het moederbord met 5v, maar je hebt een AT voeding. Dus je kunt of een ATX voeding er in gooien.
Of je kunt toch gewoon de AT connector met convertertje aan je mobo hangen, maar dan moet je hem gewoon met die botte knop aan en uit zetten (dus niet vanzelf ;( )

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij lees je niet echt alle reply''s gelezen er zit ATX voeding in

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Werkt hier prima dus misschien is er wat anders aan de hand.
Zitten de aansluitbussen op de juiste plaats onder je MOBO?

Resetknop moet gewoon werken.
Wat je ook kunt doen is de AT-knop ombouwen naar ATX.
Even de behuizing van de knop, aan de kant waar je ''m indrukt, oplichten en het Z-vormige pennetje verwijderen.Nu nog even het snoertje aanpassen en je bent klaar.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Heeft Mafioso ook gedaan =) vraag hem ff =D
Pagina: 1