[BC3] aarde draden

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ok misschien stomme vraag maar dit vraag ik me ff af
waarom zitten er steeds 2 aarde draden bij de voeding?
pure nieuwsgierigheid..
zal toch wel een reden hebben of niet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kweenie, maar volgens mij gaan ze allebei naar het zelfde punt in de voeding...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• BC3 Victim
ja daarom dat dacht ik ook al... waaat is hier de reden van?????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

wat dacht je van dat er op de voeding twee zones zitten namelijk 220v en +12 enz,,
is maar een ideetje hoor

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Je bedoelt waarschijnlijk de massa-draden?
Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat de massadraad niet de retourstromen van beide spanningen (5V en 12V) hoeft te verwerken.
Of het kan een stukje anti-brom-maatregel zijn; door alle massadraden aan te sluiten op 1 punt voorkom je aardlussen en dergelijke, maar vaak worden die twee draden op het apparaat zelf weer samengevoegd.

• BC3 Victim
Op zaterdag 21 april 2001 11:11 schreef Kaj. het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk de massa-draden?
Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat de massadraad niet de retourstromen van beide spanningen (5V en 12V) hoeft te verwerken.
Of het kan een stukje anti-brom-maatregel zijn; door alle massadraden aan te sluiten op 1 punt voorkom je aardlussen en dergelijke, maar vaak worden die twee draden op het apparaat zelf weer samengevoegd.
Helemaal mee eens. :)

Pagina: 1