[BC3] condens voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mijn vraag is dus of er niet een soort coatings zijn die condensvorming tegengaan (motorhelm?!?) om op je pelt. te smeren/plakken ?

of is het meschien een idee om alsnog een kleine fan naast je waterblok te zetten om een luchtstroom langs je blok te creeren waardoor er geen condens gevormd kan worden...

iemand ervaring???

ps. heb vandaag koperen waterblokje gefreesd en morgen heb ik 80 watt peltier :P (en hopelijk rad. en pomp :9~ )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hmm dan zou je je hele mobo en kaarten moeten coaten :D
Denk niet dat dat lukt

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025

_zeus_

Je socket aan de binnen -en buitenkant dichtsiliconen (goed nederlands ?) ,zorg er wel voor dat je je socket niet vast siliconed (wordt anders zo moeilijk om je proc er weer op te zetten) .Aan de achterkant van je mobo de pinnetjes van je socket ook siliconeren (hehe) .Je socket zelf (waar de pinnetje van je cpu in gaan) vol proppen met ZUURVRIJE vaseline (kan je bij een autozaak halen,gebruiken ze in je auto voor de accupolen) Het inwendige van je socket vullen met een neopreen isolatieplakje (?) en evt aan de 8erkant van je mobo ook nog een stukje neopreen plakken.
Suc6

• BC3 Victim
Op zaterdag 21 april 2001 01:43 schreef _zeus_ het volgende:
Je socket aan de binnen -en buitenkant dichtsiliconen (goed nederlands ?)
wees gerust ik snap wat je bedoelt haha

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op zaterdag 21 april 2001 01:43 schreef _zeus_ het volgende:
Je socket aan de binnen -en buitenkant dichtsiliconen (goed nederlands ?) ,zorg er wel voor dat je je socket niet vast siliconed (wordt anders zo moeilijk om je proc er weer op te zetten) .Aan de achterkant van je mobo de pinnetjes van je socket ook siliconeren (hehe) .Je socket zelf (waar de pinnetje van je cpu in gaan) vol proppen met ZUURVRIJE vaseline (kan je bij een autozaak halen,gebruiken ze in je auto voor de accupolen) Het inwendige van je socket vullen met een neopreen isolatieplakje (?) en evt aan de 8erkant van je mobo ook nog een stukje neopreen plakken.
Suc6
Zijn hier duidelijke grote afbeeldingen van?

• BC3 Victim
zat net te denken... (valt niet mee)

condens bestaat uit zuiver H2O,
met andere woorden, het geleid geen water en is dus niet schadelijk voor je mobo. :)

het enige probleem is dat als er verontreinigingen op in je kast zitten dit niet opgaat

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Is het echt zo ingewikkeld om die condensvorming tegen te gaan/ onschadelijk te maken ?

Geen inspiratie

Verwijderd

best wel slim idee, gewoon een fannetje naast je coldplate(en peltier). Gaat goed werken denk ik, wel jammer dat je je proc dan aan het opwarmen bent, maar dan hebben wel het over een paar graden ( misschien nog wel minder )

• BC3 Victim
[b]condens bestaat uit zuiver H2O,
met andere woorden, het geleid geen water en is dus niet schadelijk voor je mobo. :)
H2O geleid geen water? haha

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 21:30 schreef clvy82 het volgende:

[..]

H2O geleid geen water? haha
inderdaad smartass (no offence)
100% zuiver water is niét geleidend.
maar in het water dat je gewoonlijk tegenkomt zitten mineralen en andere onzuiverheden die ionen vormen die wél geleiden.
Condens zou dus niet geleide, war het niet dat in de praktijk je water al bijna meteen niet zuiver meer is ...

JC

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025

_zeus_

Op zaterdag 21 april 2001 12:26 schreef idX het volgende:

[..]

Zijn hier duidelijke grote afbeeldingen van?
Goed ik zit dus met smart te w88 op een pc-prive.Dan schaf ik mezelf een t-bird aan (hehe).Ik ben ook in het gelukkige bezit van wat overbodige labapparatuur, dus koeling tot -50 is voor mij niet echt een prob.Deze koeling heb ik een keer op een P3 (als test vooral om condensatie te voorkomen) gepropt.Pppppffffffff dat viel niet mee, maar ik kreeg hem wel op 1,2 Ghz.De bedoeling is dus om dit op die t-bird te proppen en te kijken of ik die op de 2 ghz kan krijgen (zie ook de topic kwijl van hlpdsk).Als die pc prive er eindelijk is schaf ik ook een digitale camera aan en ben ik van plan dit projectje op me homepage te plaatsen , met foto''s dus.Dus als je geduld hebt komen de afbeeldingen vanzelf.Al1 wanneer, ik ook niet weten, mar ik heb goeie hoop dat het niet meer lang gaat duren.
Pagina: 1