[BC3] IceProbe® <Peltier voor waterkoeling>

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit is voor mensen die gebruik maken van waterkoeling en hun water graag koud willen houden. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.coolworks.simplenet.com/images/iceprobe9a.gif

The IceProbe® Thermoelectric Water Cooling Device :9

converts electricity directly into cooling Reliable
the fan is the only moving part
Easy to Install one hole, one nut
Safe
low voltage operation
Environmentally Friendly }:0
no gasses or chemicals

Afbeeldingslocatie: http://www.coolworks.simplenet.com/images/iceprobe.gif

The IceProbe® uses advanced thermoelectric technology to directly convert electricity into cooling power. :9~

With its unique ability to store cold energy by forming ice around its probe under the correct design conditions, the IceProbe® is the ideal cooling device for cold water dispensing systems. In fact, IceProbe Powered? water coolers consistently demonstrate the ability to deliver over 2 gallons of cold drinking water per day!

Capable of cooling 10 gallons of water more than 20°F under ambient temperature in an insulated container, the IceProbe® is also well suited for many other liquid cooling applications.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolworks.simplenet.com/images/probeILL4a.gif

Realize the potential of IceProbe® !

Weighing in at only 2 pounds, the IceProbe® is powered by a separate 12 volt d.c. power supply and draws less than 50 watts.

Ik ga binnenkort ook op waterkoeling en dan ga ik deze zeker op me waterresevoir bouwen. *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

gewoon een peltier dus...

en nog een kleintje ook! 50W aan stroom trekt ie!

mijn 156W trekt al 250W aan stroom... reken maar uit.. (31W dus)

dat is genoeg om een 486 fatsoenlijk te koelen >:)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
[Lozo-bui-mode]
Lijkt wel een (korte) dildo met koelblok eraanvast >:)
[/Loze bui mode]

Vage peltier iniedergeval

• BC3 Victim
Deze peltier is dus ook om water te koelen.
Wordt gebruikt voor die waterdrink apparaten die ze tegenwoordig bij veel bedrijven hebben staan.
Als je een peltier "normaal" gebruikt om je processor te koelen vind ik het logisch dat je een zwaardere neemt.
Hij kan een grote hoeveel water koelen en zoveel water heb ik nie nodig voor water keling (toch?) :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

hij koelt het water met 30W af, terwijl jij hem met je 100W verslindende OK''te TB het water weer opwarmd...

nogo dus...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hmmmm :P ik wil al heel lang een peltier :)
ga er nu nog meer over nadenken, het moet simpel zijn voor mij...

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:19

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op vrijdag 20 april 2001 23:10 schreef -Dissection- het volgende:
In fact, IceProbe Powered? water coolers consistently demonstrate the ability to deliver over 2 gallons of cold drinking water per day!
Per dag levert hij 2 gallon ijskoud water. Oftewel 9 liter... Daar houd je dus echt niet je waterkoelingssysteem mee koel.

Wat moet dat ding trouwens gaan kosten, en waar kun je hem krijgen?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• BC3 Victim
ik heb nog nooooit iets gekoeld met water alleen het is nu 8:53 en ik weet niet maar volgens mij als je iets opwarmt met meer vermogen dan dat je het afkoelt gaat het niet lang goed...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waterkoeling is een gesloten systeem, dus warmte in = warmte uit.

Warmte in komt door: Processor, peltier, pomp.

Warmte uit door: warmtelekken, radiator, koeldingetje van post hierboven.

Rekenen we mee: (getallen als voorbeeld)
Processor: +60 watt
Peltier: +150 watt
Pomp: +15 watt

Maakt 225 watt.

Verdwijnt door: (bij watertemp = kamertemp)
Warmtelekken: 0 watt
Koel-dingetje: 36 watt (effectief)
Radiator: 0 watt

Maakt 36 watt
Water wordt dus met 189 watt opgewarmd (bij kamertemperatuur)

Naarmate de temp van het water hoger wordt, neemt de effectiviteit van radiator toe, en worden de warmtelekken (warmteverlies door slangen) ook groter. Net zo lang tot er een evenwichtsituatie ontstaat.

Bijvoorbeeld:
Warmtelekken: 25 watt
Koel dingetje: 36 watt (verandert niet)
Radiator: 164 watt

Totaal is nu 225 watt, en dus evenwichtsituatie. Watertemp ligt nu hoger dan kamertemp.

het water zal dus inderdaad koeler blijven, maar of het veel scheelt, weet ik niet. Wie heeft zo''n ding liggen?
Pagina: 1