Toon posts:

[BC3] geen koeler maar heatsink op KT7-chipset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar weken was de originele Abit-koeler op mijn KT7-chipset (North Bridge) al brak:(. Vervangen door een "aangepaste" Blue Orb. Maar deze oplossing maakte me teveel lawaai. Heb vervolgens de koeler op 7V laten draaien, ipv 12V. Werd wel wat beter:), maar vind nog steeds dattie teveel lawaai maakt.
Zou het een oplossing zijn om de koeler eraf te hangen en een heatsink erop te zetten????

Verwijderd

de oude P100 hadden soms alleen een heatsink

Maar die zijn zo groot, das niet normaal meer.

Dus is een oplossing voor die 2 graden

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Vriend van me (B2000.5) heeft gewoon de fan uitgezet. Doet het prima. Bedenk dat de kt7 het eerste mobo met actieve koeling was en dat de rest allemaal gewoon had. Was dus eigenlijk onzin.

Conclusie: Gewoon een of ander koelblokje (van P1?) erop zetten zonder fan --> No problemo 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik had mijn centen beter aan een heatsink kunnen besteden?:'(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ge moet eens op zoek gaan in''t forum.

Als ge Abit mailt dan krijg je een nieuwe cooler. Hier hebben al enkele kapotte chipset-coolers gehad op hun abit-bordje

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Klopt Henry_X, maar het gaat in deze vraag niet om "welke" koeler (Abit of Blue Orb) op de chipset.
Ik ben alleen benieuwd of er iemand is die de koeler van de KT7-chipset vervangen heeft door een heatsink en of dat problemen gaf. Want ik denk er over om de koeler eraf te halen ivm het lawaai.

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik heb gewoon de standaard heatsink laten zitten en de koeler eraf gehaald. Geen Probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Stom ... stom ... stom ....|:(
Had natuurlijk de brakke Abit-koeler moeten bewaren. Want dat zat een klein heatsinkje op. Maar ja, weggegooid ...|:(
Moet ik toch nog schuiven voor een nieuwe heatsink

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 16:57 schreef wiebe het volgende:
Moet ik toch nog schuiven voor een nieuwe heatsink
Of je mailt Abit ff dat je "fan" kapot is. En dat hij nu tering herrie maakt.

Dan krijg je een mailtje terug voor je adres en gegevens.
En dan een weekje later heb je er weer eentje

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft/weet het mailadres van Abit. Toch maar ff een mailtje sturen om te melden dat mijn standaard Abit-koeler brak is. Benieuwd of ik dan ook een koeler (lees: heatsink) krijg:P:P.

Verwijderd

Topicstarter
er is toch wel iemand die dit eerder heeft gedaan en het emailadres nog weet??? hoe langer dit duurt hoe langer ik die :r:r:r:r:rherrie aan moet horen:(:'( dus iemand die het emailadres weet????

Verwijderd

Denk nou eens logisch na jongens, wat denken jullie van info@abit
Ik heb daar pas geleden ook zo''n koelertje van ontvangen.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

HINT : kijk op www.abit.nl

Geen inspiratie

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 21 april 2001 13:57 schreef phaedrus het volgende:
Ik heb gewoon de standaard heatsink laten zitten en de koeler eraf gehaald. Geen Probleem.
ik ook, nix aan het handje.
bus loopt op 100, geheugen op 133 cas2 (en dat voor cheap ass funprice geheugen) en alles gaat ok.
alleen als je de bus omhoog schroeft misschien koelertje er weer op

This too shall pass

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 17:11 schreef wiebe het volgende:
Wie heeft/weet het mailadres van Abit. Toch maar ff een mailtje sturen om te melden dat mijn standaard Abit-koeler brak is. Benieuwd of ik dan ook een koeler (lees: heatsink) krijg:P:P.
technical@abit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ChUcKy2731 over het adres.
Heb al een mailtje gestuurd. Nu ff afwachten :Z:Z:Z of en vooral hoe Abit-nl zal reageren.
Pagina: 1