[BC3] voltage omhoog bij p3b-f

Pagina: 1
Acties:

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
ik heb nu een celeron2 op m''n asus p3b-f bx moederbord. Werkt perfect, kan lekker overklokken, maar het voltage wil niet hoger dan 1,9.
ik had hiervoor een celeron1 erin zitten, en toen ging hij gewoon ruim in de 2xx volt (weet niet meer precies toe hoever hij ging).
Weet iemand hoe ik hogere voltages kan instellen?

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
voltage van je processor kan volgens mij niet hoger...je temperatuur zal wel veel hoger zijn als je het voltage zover omhoog gooit...
even ter vergelijking ik heb een p3 500@700..

je i/o voltage kan van de 3,5 V naar de 3,65 V maar wat ik wil weten is of dat kwaad kan...

Thomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• RdB_IA
  • Niet online
maar ik het waterkoeling en op 1,9 volt wordt ie nog niet echt warm
het moet toch kunnen? moederbord kan het in principe wel aan, aangezien het bij die vorige processor wel kon

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Vaag, het bord zou netjes de BIOS instelling moeten geven...Er schijnt ook een "wire trick" te zijn voor Coppermine/Celly2. Daarmee forceer je ''m op 2 Volt. Ik heb het ooit gezien op www.cusl2.com. Alleen wel oppassen want hij wordt er fokking heet van :7

Mijn PIII 650E draait op 1,8 Volt en dat wordt ook aangegeven door MBM4.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/waterkoeling-koud.jpg

p.s. het was koud buiten ;)
p.s. 2 cusl2.com is kapot volgens mij

Concrete Loop Watercooling

• RdB_IA
  • Niet online
hmm..solderen op m''n bord lijkt me niet zo''n goed idee voor mij...kan net 2 draadjes aan elkaar solderen...(ok, en een koelblokkie solderen, maar dat is lomp werk:))

misschien maar weer eens met die jumpers gaan werken..
iemand anders nog andere tips?

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op vrijdag 20 april 2001 20:34 schreef Lord_T het volgende:

ik heb een p3 500@700..

Thomas
hoe doe jij dat?, leg dat anders eens uit aan die lui hiero [topic=165236]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• FreeRider
RdB, je hoeft niet aan je bord te solderen, tis een kwestie van 2 pinnetjes van je cpu met elkaar verbinden. OK, kan ook tricky zijn, maar als je bord het niet doet dan is dat de enige oplossing...

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
Op zaterdag 21 april 2001 12:44 schreef ETM het volgende:

[..]

hoe doe jij dat?, leg dat anders eens uit aan die lui hiero [topic=165236]
daar zit een slotje op...
maar het is easy...gewoon de fsb omhoog en je geheugen van cas2 af en op spd zetten...
detecteerd hij gewoon het geheugen en boot hij zonder enig probleem alleen af en toe post hij ipv 384 mb 284 mb geheugen vanwege een 128 mb reepje pc100 geheugen dat het matig trekt...daarom mijn id om het i/o voltage iets te verhogen... en hem dan op 750 te laten draaien... >:)
suc6
Thomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• FreeRider
af en toe post hij ipv 384 mb 284 mb geheugen vanwege een 128 mb reepje pc100 geheugen dat het matig trekt...daarom mijn id om het i/o voltage iets te verhogen... en hem dan op 750 te laten draaien..
Lord_T : Dat ie het geheugen niet goed telt heeft <vermoed ik> te doen met een te laag voltage op je CPU. Ik heb zelf ook wel eens gezien dattie 192 MB ipv 256 telt als ik m''n chip ipv 1.65 op 1.7 V zet, vanaf 866 Mhz. 1.8 V erop en ik heb het nooit meer gezien. Een vriend van mij had precies hetzelfde met z''n A7V133 (ook medaillon bios) en bij hem hielp het ook. Of het echt waar is weet ik niet, ''t is puur proefondervindelijk. En ik heb m''n IO voltage (jumpertje bovenaan naast RAM) ook geprobeerd op 3.65, maar dat loste niks op, dus die staat gewoon weer op default. Hoop dat je er wat aan hebt :7

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Anders heb je hier nog een site over het verbinden van 2 pinnen.
http://members.home.net/ocme/volts.htm

Is het niet in te stellen op je slotket?

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

asus p3b-f hier..

asus slotket..

en die gaat makkelijk tot 2.5V geloof ik

(zie sig)
Pagina: 1