Toon posts:

[BC3] gaten in je case maken, wat is makkelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dag, tweakers en modders,

mijn radiator (senfu) past er alleen maar zo in dat de fan''s de lucht er aan de rechter kant van mijn pc uit moeten blazen.

nu zit ik te twijfelen over het gat dat er moet komen, het liefste wil ik veel kleine gaatjes maken in die zijkant, maar omdat het ook nog mooi wil hebben vraag ik me af hoe ik die gaten er in maak zonder lelijke bramen en dergelijke te maken.

ook ben ik lui, en heb dus geen zin om er veel uur in te steken.

heeft iemand ervaringen of suggesties?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gebruik de search, dan hoef je alleen maar op een knopje te drukken en dan wat te tikken en zoeken maar. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
Op vrijdag 20 april 2001 16:57 schreef 18thSting het volgende:
....ook ben ik lui, en heb dus geen zin om er ......
Duidelijk geval van lui ja,
gebruik de search man, er zijn pas .... (lees veel) posts over geweest

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 20 april 2001 16:57 schreef 18thSting het volgende:

nu zit ik te twijfelen over het gat dat er moet komen, het liefste wil ik veel kleine gaatjes maken in die zijkant, maar omdat het ook nog mooi wil hebben vraag ik me af hoe ik die gaten er in maak zonder lelijke bramen en dergelijke te maken.
maak geen gaatjes, want kan komt nooit al het lucht uit de kast. gewoon 1 groot rond gat maken dat groot genoeg is voor de fan die daarachter hangt en maak het dan vast met mooie fanguards zodat je niet je vingers erin kan stoppen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

of geen fingerguards...
lastige kinderen blijven dan tenminste van je comp af >:)>:)>:)

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Nooit gedacht, dat ik het zou mogen typen .......gebruik de search

als je zelfs daar te lui voor bent, gewoon een decoupeerzaag en een goed zaagje. Daar bereik je goede resultaten mee. Om eventuele bramen te verwideren, gebruikt men de aloude vijl evt schuurpapier

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ja of zo''n ronde gatenboor (met in feite een grote ronde zaag een een klein boortje in het midden)
Doet ook wonderen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
K''heb net 2 gaten in mijn kast gemaakt voor 2 fans ;))

was een makkie

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
in plaats van search roepen kan je em ook gewoon even antwoord geven.

gewoon een groot gat(of meer) met fanguard(s)
boren met een boor, met zon ronde zaag erop.
beetje olieen op het zaagblad wil ook nog wel es helpen.

dan een keer met een schuurpapiertje erlangs gaan.

dan heb je wel een mooi rond gat.

edit: tip :) gebruik een fanguard als mal, weet je ook meteen waar je de schroefgaatjes moet boren.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat dacht je van een decoupeerzaag?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
lees dit eens:

http://users.pandora.be/vanbelle/casemod/casemod.html

Mijn bevindingen naar een serieuze casemod (die nog steeds niet af is)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik gebruik de search wel

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 20:08 schreef Evil-c het volgende:
K''heb net 2 gaten in mijn kast gemaakt voor 2 fans ;))

was een makkie
en dan stug niet vertellen hoe, jij wilt zeker ook dat hij de search gebruikt :(

Wat je kunt doen heb ik ook gedaan is gewoon met een decopeer zaag een zo rond mogelijk gat zagen en daarna met een vijl iets bijwerken heb je geen last van braampjes enzo maar je moet wel een vaste hand hebben ;)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Als iemand nou eens een foto neemt van zo''n klotezaag weet iedereen wat er bedoelt wordt :Z

Ik heb er zelf 1, en vanaf volgende week een digicam :9~ dus komt wel goed.

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 16:39 schreef researcher het volgende:

[..]

en dan stug niet vertellen hoe, jij wilt zeker ook dat hij de search gebruikt :(

Wat je kunt doen heb ik ook gedaan is gewoon met een decopeer zaag een zo rond mogelijk gat zagen en daarna met een vijl iets bijwerken heb je geen last van braampjes enzo maar je moet wel een vaste hand hebben ;)
Indd, zo doe ik het ook, ga echt niet zo''n dure dremel kopen als ik hier al een decoupeerzaag heb, en als het niet helemaal vlak is veil je het gewoon goed.

Verwijderd

Juist... een decoupeer zaag is prima. Teken het gat af op je kast. Boor een gat.. (binnen de lijntjes *D) en steek je decoupeerzaag er door heen. Zo is prima voor iedere beginner een gat te zagen.

Verwijderd

Ik heb ze ook met een decoupeerzaag gemaakt, heb alleen geen fingerguards gebruikt maar van de roostertjes die over autospeakers zitten.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Pak een rocketlaucher.... daar maak je leukste gaatjes mee :)

Geen garantie dat hele kast van kaart wordt geveegd ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

gooi je kast naar beneden van een 6 etages hoge flast af en gooi daarna op de precies dezelfde plek je oma of aardsvijand naar beneden. je krijgt meteen een leuke kleuren effect en je casemod is done. >:)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb gewoon een dremel gepakt en netjes een gat erin gemaakt. Als ik zou willen zou ik zelfs het windowslogo erin kunnen borduren met dat ding... superhandig...

(ik zou hem dan toch liever van die flat afgooien ipv dat winlogo... :+ )

Verwijderd

Topicstarter
een decoupeer zaag kan wel, heb ik ondervonden, maar koop de zaag met de kleinste tanden die je kan vinden, wel metaal natuurlijk.

doe je dit niet dan begint je kast te schudden en te rammelen tijdens het zagen en dan is heel je kast voorzien van een mooie golfslag.

een dremel doet did niet,
flauw trouwens dat niemand mij dit even van te voren wilde vertellen,

nu heb ik het maar empirisch moeten uitvinden,
maar een oude kast thuis hebben is dus geen overbodige luxe

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

RvV

Ik heb mijn gaten met de decoupeerzaag gemaakt. Ging prima. Zelf had ik eigenlijk niet gedacht dat het zo goed zou gaan. De witte verf was wel beschadigd. Dit maakte nix uit omdat ik hem toch zwart ging verven. :)

Y'24

Pagina: 1