[BC3] Help om dreamcast in PC-kast te bouwen!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zoals in de topic, zou ik graag mijn dreamcast in mijn pc kast in bouwen, maar weet eigenlijk nie hoe ik eraan moet beginnen!! :(

Hier bij vraag ik om jullie hulp!! :)

De poortjes om de controllers in te steken zouden van voor in de kast moeten in gebouwd worden!! gemakkelijk verwisselen van controller

Heb wel al gekeken voor een bakje zodat mijn dreamcast op mijn gewoon PC-scherm kan werken, maar waar ergens kan ik dit in belgië bestellen? (PC VGA Box)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

maak eerst ff een ontwerp van hoe het er uit moet gaan zien, kijken we dan weer verder ok ;)

Verwijderd

Mot dan de pc zelf ook nog werken, of aleen de dreamcast ???

wel een heeel coool idee bytheway :D

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31
Kan je niet gewoon een tv kaart of een kaart met video in kopen, en de dreamcast daarop aansluiten? Dan heb je geen vga box meer nodig. EN voor het inbouwen in de Pc-> Goed idee!

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Ja een tv-in is idd een goed idee!
Ik heb zelf ook een Gft Deluxe met tvin, en heb er een ps2 een keer aangehangen, werkt wel ok :)

Verwijderd

Ik heb zelf een oude illegale japanse nes in gebouwd.

Als ik me niet vergis krijgt de DC ook gewoon 12 volt dus dat is wel mooi trek je gewoon uit een molex!!

Ik heb voor de rest alles ingebouwd dus gewoon 2 draaden uit m''n bak met joysticks.

Leds en knopen voor in bak in gebouwd.

Op TV Kaart aangesloten met tulp en werkt gewoon goed.

Alleen zit er bij mij gewoon zo''n 100 in 1 catridge d''r in.

Ik weet niet hoe jij dat wil doen met cds swapen en je DC hebben ingebouwd dat wordt nog wel ff lastig maar moet ook wel kunnen :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hehe het cd mechaniek in een CD-ROM drive bouwen?>:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik heb ook een DC gehad.

Maar weet het niet zeker meer.

Toen ik hem open had om hem om te bouwen :Y) zag ik dat dat toch wel moeilijk word hoor die data draaden zijn vaag en als je daar mee gaat kutten en het werkt niet meer krijg je hem ook niet meer aan de praat,

Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://media.dailyradar.com/images/sega/dreamcastmod/inside.jpg

sorry meneer intertoys hij doet het niet meer mag ik een nieuwe?? :P

Dus dat word echt lastig je weet ook niet of die draaden langer kunnen zijn om nog te werken, misschien moet je is wat sites op zoeken die DCs hebben gemod.

Misschien kan je je dc aan de boven kant van je kast bouwen met gat aan de boven kant van je kast dat als je daar op een knop drukt het laatje omhoog klapt en je een cd er in kan kwaken dit zou misschien nog wel kunnen hoef je je DC ook niet helemaal van binnen los te trekken.

Edit: img d''r bij

Verwijderd

Ombouwen is ook niet echt het probleem met al die faqs/howtos en leuke mod chipies.

En gewone cd-rom drive krijg je niet zomaar aangesloten en standaard is het ook niet helemaal hoor :)

• BC3 Victim
he ik heb ook een dreamcast heb hem zelf omgebouwd B-)
kijk bij:
http://www.hotbit.nl
en
http://www.futuremax.nl
daar zijn wel leuke dingen en ook een vga box
en als je wel echt handig bent moet je je cd-rom erop aansluiten>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
he zixon je dreamcast kan echt wel wat hebben meer dan een ps1 :9
en die kabels zijn gewoon standaard |:)
en ik had hem in 5 minuten on=mgebouwd en een ps1 (niet ps one maar de eerste playstation) koste me veel meer tijd *D

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Op zaterdag 21 april 2001 13:30 schreef crk_predator het volgende:
he zixon je dreamcast kan echt wel wat hebben meer dan een ps1 :9
en die kabels zijn gewoon standaard |:)
en ik had hem in 5 minuten on=mgebouwd en een ps1 (niet ps one maar de eerste playstation) koste me veel meer tijd *D
Als je toch even fouten gaat verbeteren, verbeter ik even wat van jouw berichtje :7 :
koste=kostte

• BC3 Victim
he deavatar heb je niets te doen.
en er moet een spatie tussen de koste en = en = en kostte. |:(

he zixon bij de ps1 zijn er nog 2 x zoveel faq en shit maar die is echt wel moeilijker te ombouwen :r

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 02:01
Kijk hier ook is ff:
http://www.hardforum.com/showthread.php?threadid=94335
Staat ook een in een pc gebouwde dc...

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zaterdag 21 april 2001 22:22 schreef drmbs het volgende:
Kijk hier ook is ff:
http://www.hardforum.com/showthread.php?threadid=94335
Staat ook een in een pc gebouwde dc...
Link doet het niet :?

Verwijderd

He waarom nou, ik ben bezig met m`n psx in m`n kast in te bouwen, het gaat tot nu toe goed, alleen nog wat gaten zagen
Pagina: 1