[BC3] heat sink verwijderen van videokaart

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mmm ik heb dit al een keer gedaan met een oude videokaart alleen dit is dus een nieuwe; hoe vaak gaat het fout als je je schroevendraaier er gewoon tussenzet? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Schroevendraaier??? |:(

Huh??

beetje ronddraaien en hij is eraf.

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Eerst een tijdje in het vriesvak leggen! Dat schijnt te helpen.

Insanus sum

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Bij mijn 3D kaart (GeForce 2 MX) kon ik het er zo afhalen. Anders er voorzichtig ondergaan met een bankpasje met daarop een keuken mes. Dat bankpasje is om je core niet te beschadigen. Als alles eraf is, met wasbenzine schoonmaken, want dat haalt echt alles van koelpasta troep eraf. Veel succes.

• BC3 Victim
in het vriesvak? ja ik ben nooit zo fan van zulk soort acties...
en ja gewoon draaien hij zit vrij goed vast.. en dat bakpasje is idd slim.. wordt niet zo netjes anders :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik heb dit zelf met mijne GeForce II GTS gedaan :)

eerst even (kleine 10 min, ingewikkeld in een handdoek) in de diepvries leggen
en dan heb ik met een fijne platte schroevendraaier die tussen de koeler en de chip gestoken, en dan gedraait...
en dat was KLAK er af :9

had eerst ook veeeeeeeeeeel schrik
maar je moet eigenlijk geen schrik hebben om dit te doen ;)

• BC3 Victim
Erm... wat is een heatsink eigenlijk en waarom ga je zoiets verwijderen? (ik own een TNT2 m64 kaartje met 32mbram)

groeten, de beginnende tweaker :{)

• BC3 Victim
Koelkast / vriezer?

lijkt mij dat je de pasta juist wilt opwarmen zodat hij zachter is....

en voor die ene die niet wist wat een heatsink is: een koelvoet / brok metaal voor warmte geleiding / meestal gemonteerd op chippies die heet worden...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:16

JT

VETAK y0

Heatsink is dat alu/koperblok op je cpu/vga chip/mobochipset om je warmte weg te geleiden via een groote oppervlakte.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BC3 Victim
Even flink bikken met een plamuurmes wil ook helpen. Overigens kan die core best wel wat hebben hoor, niet dat je nu gelijk de moker uit de schuur moet gaan halen, maar... :)

• BC3 Victim
als het om een GeForce 256 van Creative gaat, dan ga je er nog een hele kluif aan hebben om dat ding eraf te krijgen.

Ik had op een gegeven moment het probleem dat de originele koeler te versleten was om te laten zitten, en toen maar een vga orb erop gezet. Tenminste dat was het plan

Vanalles geprobeerd, vga in q3a gebruiken zonder de fan aangesloten te hebben, in de vrieskist gepleurd, zo''n beetje alles, uiteindelijk gewoon verstand (weer) op 0 en de schroevendraaier eronder :D

En nu zit er een VGA Orbje op, en hij is goudkleurig !! net als die andere 2 Orbs in m''n bak >:)

Verwijderd

wat denk je dat er met je kaartje gebeurd als je hem in de vriezer legt, dat ie doormidden breekt ofzo??

gewoon wat van dat plastic eromheenwikkelen,niet alteveel...

uurtje laten afkoelen ofzo.
de lijm wordt BROS, zodat ie makkelijker loslaat.

zorg daarna dat er echt geen condens meer opzit hierna!.. dit is het enige gevaarlijke aan diepvriezen.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50
ik heb mun heatsink er gewoon op gelaten en heb er een socket7 fan op gezet en vastgezet met 2 schroeven !! >:)

• BC3 Victim
ja maar er zit een heatsink + fan op en die moeten eraf

• Rickstah
Op zaterdag 21 april 2001 10:27 schreef clvy82 het volgende:
ja maar er zit een heatsink + fan op en die moeten eraf
gewoon trekken......en anders met een schroevendraaier; voorzichtig zijn! als je maar niet van die kleine condensators raakt!

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
hehe, dat had ik dus wel he.. ploep, condensator eraf :D schrik.. maar hij deed het nog wel gewoon :?

• BC3 Victim
je ik heb een geforce 256
en daar zit een cooler op maar die was versletten dus had edro (een klein computerwinkeltje) had dat ding dat zeg maar draaid in je cooler eraf gehaald en daar een kleine coolmaster erop geschroeft maar ik wil alles eraf hoe doe ik dat ik heb eeb dell nvidia 256 getweakt naar een quadro
ik wil er een orb op zetten maar dat ding ik met beton (moker erop doen denk ik )>:)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Bij mij ging ''ie er gewoon af (Powercolor GF2MX+tvout). Eerst de plastic klikdingetjes los en toen er gewoon afgetrokken. Ging vrij makkelijk in ieder geval :)

• BC3 Victim
waar kan je zo''n vga orb kopen??

• BC3 Victim
wow wat een vraag (waar gan je zo''n vga orb kopen) overall bijna kijk op pricewatch |:)

• Rickstah
crk_predator, let eens een beetje op je spelling !! (komma''s etc.)

Verwijderd

meestal zitten de heatsinks gewoon met 55mm gaten vast op de kaart(ook bij mij Asus V7100T) Ik heb er nu een athlon koeler opgezet ook met behulp van deze gaten en een middag boor, schroef en beitelwerk.....

werkt perfect, wat arctic ertussen...hoezo hitteprobleem, heatsink wordt nog niet eens lauw(arctic heb ik te danken aan IFC Freaky)
Pagina: 1