[BC3] Zijn er hier ook celeron-overclockers?

Pagina: 1
Acties:

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 20:46
En dan bedoel ik niet de oude celly''s. Maar de Celeron II, zijn er hier geen mensen die een celeron 600/700 o.i.d. tot een mooie hoogte gekregen hebben?

Of waarom is een celeron oc-en minder interessant als een duron oc-en?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

ehhh...search?......

Verwijderd

Nou het is niet minder interressant maar een klein jaar geleden werden er veel Cel II O.C.
De eerste CII die uitkwam was de 533 en van wat ik zo overal gezien heb was dit de proc waarmee je de meeste kans had om hem flink te O.C. Ik heb mijn 533 (8*66) kunnen O.C. naar 840 (8*105) en heb er nog steeds veel plezier aan.
De amd''s werken al op een FSB van 100 en zijn goedkoper en sneller dan de CII.

Overigens ga ik deze zomer ook overstappen naar zo''n snelle en goedkope dondervogel en hoop dat ik ook een eind kan O.C.
Zover als bij m''n CII zal niet mogelijk zijn, die is meer dan 50% O.C. *D *D

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Als je gaat upgraden, let me know ik kan nog wel een celly-2 gebruiken voor het upgraden van een celly-a :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• ALH
Op vrijdag 20 april 2001 15:04 schreef gellie het volgende:
Als je gaat upgraden, let me know ik kan nog wel een celly-2 gebruiken voor het upgraden van een celly-a :)
Ik heb geen celly-2, maar wil er misschien een kopen want ze kunnen dan wel iets slomer presteren als de duron''s maar het is toch weer eens wat anders :)

Verwijderd

Een Celeron is sowieso niet interessant (of i.i.g. minder dan Duron) omdat de performance zuigt. Als je hem niet zo ver kon overklokken was het gewoon een idioot brakke proc, nu is het een typisch geval van "Ik heb nog een mobootje liggen waar er een op past". Zoals Gellie meldt, waarvan akte. Heb zelf ook nog een P2B-F liggen, weet nog steeds niet of ik die ga vervangen (mobo + TB) of er alleen een Celly/PIII op ga zetten.

Verwijderd

Wat wil je nou Nemesis ga je eerst lopen zeiken over de performance van de CII en vervolgens zeg je dat je een bord hebt liggen waar je misschien wel een Celeron op gaat zetten. :?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

ALH: dat was ook niet voor jouw bedoelt hoor :) maar voor Franske:)
Sorry:) slaap nog een beetje:z

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• ALH
oh ok :D

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
ik hou ut nog lekker bij een Celeron zal binnekort een nieuwe moeten gaan kopen denk ik wat m''n 566 is dood aan ut gaan denk ik

als je geen AMD moederbord heb en je wilt lekker OCen neem lekker een celeron2

6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Celly600@1.12GHz :P en heeft 2.0v nodig; wel een goede koeler er op met 6800rpm... word nu 52c op 100% load!

Mobo is een ASUS CUBX en ik gebruik silver prut tussen CPU en cooler.

Veel Suc6 er mee

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 22:32
Celleron 600@900 (Golden Orb cooler)

Mika

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Celeron II 566@808 Mhz(met Golden Orb)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ALH
Kewl, nog een paar celeron oc''ers! heb je trouwens voor celeron systeem ook wel 300w voeding nodig of is 250w wel genoeg?

Verwijderd

read my sig

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
hoemeer hoe beter :P

6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

Verwijderd

235 is zelfs genoeg :) zie sig :)

edit :

er hangt nu ook nog een brander in 4-4-24 bagger ding, dus die voeding zit wel snor

• ALH
Op vrijdag 20 april 2001 15:59 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
235 is zelfs genoeg :) zie sig :)

edit :

er hangt nu ook nog een brander in 4-4-24 bagger ding, dus die voeding zit wel snor
ok thx, 250w is dus ruim voldoende...

Verwijderd

Mijn Celeron-600 draaide altijd op 900mhz, in combinatie met een Abit BH6 of Gigabyte 6BXE (met Abit Slotket-3 en Golden Orb), maar op mijn nieuwe Asus P3V4X mobo lukt dat niet meer om onbekende reden :(

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

Sinds vorige week vrijdag in mijn ransbak: C633@979 op STANDAARD voltage! nog niet hoger geprobeerd, laat eerst maar even inbakken.

PS: Ik ben een AMD fan maar Nemesis weet ECHT niet waar ''ie over praat :)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Van die opmerkingen als "Celeron''s performance zuigt", wat heb je daar nou aan?
Ik vind dat Intel''s Celeron-II en AMD''s Tbird en Duron''s perfect naast elkaar kunnen bestaan. Gebruikers die nog een BX bord van ABIT of ASUS (en dat zijn er veel) hebben, kunnen moeiteloos en zonder veel kosten upgraden naar 600 of 700Mhz. Celeron''s. En voor Tweakers zijn ze ook wel handig, want ze laten zich heerlijk overklokken. De mijne wil nog wel hoger dan 850, maar ik merk weinig snelheidsverschil, dus ik dacht, laat maar hangen. AMD CPU''s zijn ideaal voor mensen die een gloednieuw systeem gaan kopen, VIA mobo, 133Mhz. RAM, dat soort dingen. Dus wees niet zo kortzichtig en zeg niet dat Celeron''s zuigen, voor ieder wat wils...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• _Bullet_
  • Laatst online: 10-05 17:55
Ik heb nu een cellie 633@950 met standaard intel coolertje erop. Op het standaard voltage van 1,7 volt als ik het goed heb op een asus cus-l2c en hij blijft rond de 48 graden met }:O

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Celeron 566 @ 876 mhz op abit be6-2 met golden orb 1,8V. Tja ik ga geen nieuw mobo kopen voor een athlon als het niet zo gek veel scheeld. Ik wacht wel op de volgende generatie cpu''s & mobo''s

Helaas wil mijn celeron niet hoger :(

Verwijderd

Celly 600@900 (+Coolermaster :9)

• gabberjoost
  • Laatst online: 14:23
check sig...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

mijn celly 633 met waterkoeling doet 997 heel stabiel. Hij staat btw nu wel gewoon op 950, dan is m''n FSB gewoon 100 zodat de rest niet gaat kloten..
en hij wil om een of andere reden niet altijd booten op 997. Met reboots wel altijd, maar soms met een ''koude'' boot wil ie gewoon niet. Verder is ie wel totaal stabiel in windows en met koe.
ben op 1045 wel eens in windows gekomen, maar m''n voltage wil niet hoger dan 1,9 :(

btw, hij wordt met koe gemiddeld 33 graden (ongeveer)

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 15:49 schreef Compu_Assassin het volgende:
Ik heb een Celly600@1.12GHz :P en heeft 2.0v nodig; wel een goede koeler er op met 6800rpm... word nu 52c op 100% load!

Mobo is een ASUS CUBX en ik gebruik silver prut tussen CPU en cooler.

Veel Suc6 er mee
Een screenshot graag...

Ik heb een ook een Cellie ( zie sig ) die ooit bijna stabuel op 1050mhz op 1.85 V wou lopen toen ie in een keer uit knalde :( Wou de hele dag niet meer booten. Heb toen maar een nieuwe slocket gehaalt ( die bleek dus kapot te zijn |:( ) Nu weer stabiel op 950mhz ( zie sig ). Denk dat ie toch een oplazer heeft gehad mooi sjit... ;(

Greetz

• ALH
Ik overweeg toch echt om een celly te kopen eigenlijk...:)

Verwijderd

Celeron 700 @ 950. 1,8 Volt

Coolermaster DP5-6H51 (aanrader!)
35 graden stressed met kasttemp van 20 graden.

Zodra ik een coldplate heb plak ik mijn 80 watt peltier erop. :)

Ik heb nu ipv de standaard fan 2 4200 rpm radiaal ventilatoren op mijn koelrib zitten.

Ik merk nu het verschil nog niet vergleken met de standaard koeler, maar dat komt omdat de koelrib ook niet merkbaar warm word (NOG niet >:) )

Celeron 2 is prima over te klokken, maar de mem speed blijft laag vergeleken met p3 en AMD en blijft dus ook de bottleneck.
tenzij je de celeron op 133 mhz bus krijgt, wat dus niet gaat lukken.

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 05:16 schreef TweaKERS het volgende:
Celeron 700 @ 950. 1,8 Volt

Coolermaster DP5-6H51 (aanrader!)
35 graden stressed met kasttemp van 20 graden.

Zodra ik een coldplate heb plak ik mijn 80 watt peltier erop. :)
Nou ik zou er geen peltier opzetten. Wil je een peltier gebruiken die goed wil werken met een heatsink dan kun je beter een lichtere nemen 62watt ofzo. Een Coolermaster kan geen 80watter trekken. Dan zou je toch echt een Alpha PEP66 of GW FOP38 moeten hebben. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Greetz

Verwijderd

80 watt max he. dat is op 16 volt.

Ik zet hem natuurlijk op 12 V waardoor hij zon 60 watt zal verbruiken.
En die 2 radiaalventilatoren zorgen wel voor voldoende airflow.

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 14:50 schreef TweaKERS het volgende:
80 watt max he. dat is op 16 volt.

Ik zet hem natuurlijk op 12 V waardoor hij zon 60 watt zal verbruiken.
En die 2 radiaalventilatoren zorgen wel voor voldoende airflow.
Ja ok ik heb em ook op 12V ( ik heb het doorgemeten maar eigenlijk levert de voeding 15V :? ) Hij wordt nog steeds errug heet hoor aan 1 kant. Maar je kunt het altijd proberen.

Greetz
Pagina: 1