Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Verwijderd
De eerste CII die uitkwam was de 533 en van wat ik zo overal gezien heb was dit de proc waarmee je de meeste kans had om hem flink te O.C. Ik heb mijn 533 (8*66) kunnen O.C. naar 840 (8*105) en heb er nog steeds veel plezier aan.
De amd''s werken al op een FSB van 100 en zijn goedkoper en sneller dan de CII.
Overigens ga ik deze zomer ook overstappen naar zo''n snelle en goedkope dondervogel en hoop dat ik ook een eind kan O.C.
Zover als bij m''n CII zal niet mogelijk zijn, die is meer dan 50% O.C.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ik heb geen celly-2, maar wil er misschien een kopen want ze kunnen dan wel iets slomer presteren als de duron''s maar het is toch weer eens wat andersOp vrijdag 20 april 2001 15:04 schreef gellie het volgende:
Als je gaat upgraden, let me know ik kan nog wel een celly-2 gebruiken voor het upgraden van een celly-a
Verwijderd
Verwijderd
Sorry:) slaap nog een beetje:z
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
als je geen AMD moederbord heb en je wilt lekker OCen neem lekker een celeron2
6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750
Mobo is een ASUS CUBX en ik gebruik silver prut tussen CPU en cooler.
Veel Suc6 er mee
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mika
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750
Verwijderd
edit :
er hangt nu ook nog een brander in 4-4-24 bagger ding, dus die voeding zit wel snor
ok thx, 250w is dus ruim voldoende...Op vrijdag 20 april 2001 15:59 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
235 is zelfs genoegzie sig
edit :
er hangt nu ook nog een brander in 4-4-24 bagger ding, dus die voeding zit wel snor
Verwijderd
PS: Ik ben een AMD fan maar Nemesis weet ECHT niet waar ''ie over praat
Ik vind dat Intel''s Celeron-II en AMD''s Tbird en Duron''s perfect naast elkaar kunnen bestaan. Gebruikers die nog een BX bord van ABIT of ASUS (en dat zijn er veel) hebben, kunnen moeiteloos en zonder veel kosten upgraden naar 600 of 700Mhz. Celeron''s. En voor Tweakers zijn ze ook wel handig, want ze laten zich heerlijk overklokken. De mijne wil nog wel hoger dan 850, maar ik merk weinig snelheidsverschil, dus ik dacht, laat maar hangen. AMD CPU''s zijn ideaal voor mensen die een gloednieuw systeem gaan kopen, VIA mobo, 133Mhz. RAM, dat soort dingen. Dus wees niet zo kortzichtig en zeg niet dat Celeron''s zuigen, voor ieder wat wils...
https://www.strava.com/athletes/10490675
Helaas wil mijn celeron niet hoger
en hij wil om een of andere reden niet altijd booten op 997. Met reboots wel altijd, maar soms met een ''koude'' boot wil ie gewoon niet. Verder is ie wel totaal stabiel in windows en met koe.
ben op 1045 wel eens in windows gekomen, maar m''n voltage wil niet hoger dan 1,9
btw, hij wordt met koe gemiddeld 33 graden (ongeveer)
Verwijderd
Een screenshot graag...Op vrijdag 20 april 2001 15:49 schreef Compu_Assassin het volgende:
Ik heb een Celly600@1.12GHzen heeft 2.0v nodig; wel een goede koeler er op met 6800rpm... word nu 52c op 100% load!
Mobo is een ASUS CUBX en ik gebruik silver prut tussen CPU en cooler.
Veel Suc6 er mee
Ik heb een ook een Cellie ( zie sig ) die ooit bijna stabuel op 1050mhz op 1.85 V wou lopen toen ie in een keer uit knalde
Greetz
Verwijderd
Coolermaster DP5-6H51 (aanrader!)
35 graden stressed met kasttemp van 20 graden.
Zodra ik een coldplate heb plak ik mijn 80 watt peltier erop.
Ik heb nu ipv de standaard fan 2 4200 rpm radiaal ventilatoren op mijn koelrib zitten.
Ik merk nu het verschil nog niet vergleken met de standaard koeler, maar dat komt omdat de koelrib ook niet merkbaar warm word (NOG niet
Celeron 2 is prima over te klokken, maar de mem speed blijft laag vergeleken met p3 en AMD en blijft dus ook de bottleneck.
tenzij je de celeron op 133 mhz bus krijgt, wat dus niet gaat lukken.
Verwijderd
Nou ik zou er geen peltier opzetten. Wil je een peltier gebruiken die goed wil werken met een heatsink dan kun je beter een lichtere nemen 62watt ofzo. Een Coolermaster kan geen 80watter trekken. Dan zou je toch echt een Alpha PEP66 of GW FOP38 moeten hebben. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.Op zaterdag 21 april 2001 05:16 schreef TweaKERS het volgende:
Celeron 700 @ 950. 1,8 Volt
Coolermaster DP5-6H51 (aanrader!)
35 graden stressed met kasttemp van 20 graden.
Zodra ik een coldplate heb plak ik mijn 80 watt peltier erop.
Greetz
Verwijderd
Ik zet hem natuurlijk op 12 V waardoor hij zon 60 watt zal verbruiken.
En die 2 radiaalventilatoren zorgen wel voor voldoende airflow.
Verwijderd
Ja ok ik heb em ook op 12V ( ik heb het doorgemeten maar eigenlijk levert de voeding 15VOp zaterdag 21 april 2001 14:50 schreef TweaKERS het volgende:
80 watt max he. dat is op 16 volt.
Ik zet hem natuurlijk op 12 V waardoor hij zon 60 watt zal verbruiken.
En die 2 radiaalventilatoren zorgen wel voor voldoende airflow.
Greetz