Toon posts:

[BC3] overclocken pIII 600 EB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voltage meer verhogen? Normaal helpt dat dus wel als je volt. verhoogt.

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 22:30
Ik heb een pIII600 EB CPU en een Asus p3v4x mobo. Verder heb ik A merk 133mhz geheugen en een Asus g-force V6800 DDR videokaart.
De multiplier staat vast op 4.5x en de FSB heb ik op 144 gezet (standaard 133). Op 148MHZ draad de boel nu stabiel maar wanneer ik de FSB op 146 zet dat loopt hij meteen vast in windows. Zet ik de FSB nog hoger, dan boot hij helemaal niet meer (hoger voltage helpt ook niet).
Nu heb ik in dit forum gelezen dat mijn CPU (de eb versie) slecht over te clocken is maar is 48 MHZ niet heel erg weinig???. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Ehv_BramBo
Heb ik ook al geprobeerd. (naar 1.70V en 1.75V) helpt helemaal niks. :'(

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:29

Tao

DPC DE_KOMETEN

Wellicht kun je je VCore voltage verhogen in je Bios? (Staat meestal op 3.3 Volt of zo.
Verhoging hiervan naar 3.35 of 3.4 of hoger zou wellicht nog iets kunnen uitmaken.)

In het algemeen is een EB Coppermine (FSB 133 Mhz) slechter te overclocken dan een E (FSB 100 Mhz).

Succes.

Diablo3

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:29

Tao

DPC DE_KOMETEN

Sorry, bedoelde VCC3 voltage (dus NIET de voltage van de CPU, maar van het systeem.)

/Lastig he, typen en denken tegelijk?!:( /

Diablo3

• Ehv_BramBo
Nope ik kan alleen Vcore voltage aanpassen in de bios. Ik heb mijn BIOS ook al geflashed met de laatste bios versie.

Ik heb op dit forum ook al iets gelezen over het verminderen van de snelheid op je PCI/AGP sloten (pci op 1/4). Maar hier kan ik ook niks over vinden in mijn BIOS.

Dat mijn CPU slecht over te clocken was wist ik al maar 8% vind ik wel heel erg weinig. (Hij is op 648 mhz overigens 41 graden idle en 57 graden stressed, maar dat lijkt me ook niet echt hoog).

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 18:17
probeer je cpu es bier te koelen... dit werkt,.... ECHT ;)

if broken it is, fix it you should

• Ehv_BramBo
zou het mischien aan de voeding kunnen liggen of zo (is 250 watt). Of snelheid geheugen of zo :?

bedoel die 8% das toch wel heel weinig niet???
Pagina: 1