Toon posts:

[BC3] Cpuidle of Rain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand welk van de 2 proggies beter is voor het koelen van een celeron2?
Ik weet niet waar ik vergelijkingen van CPU cooling proggies kan vinden, en helpen ze eigenlijk wel echt?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ja, ze helpen. Maar alleen als je je processor niet continue belast. resultaat is dus wel dat je temperatuurschommelingen krijgt, door die programmaatjes te gebruiken. Ik ben persoonlijk meer voorstander van een zo gelijkmatig mogelijke temperatuur. Daarom een koe geinstalleerd. (bovendien genereert een koe statistieken, rain niet :P)

Verwijderd

geen van beide...waardeloos die software cooling helpt voor geen meter

Verwijderd

}:O

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
win2K(oe(l))

zit rain functies geloof ik ingebouwd.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021

vAr

Ik heb recentelijk ook CpuIdle geinstalleerd.

Daarvoor had ik een idle temp van 48 graden, met dat programaatje ongeveer 36. Dus bij mij helpt ''t zeker!

Nou is natuurlijk elke bak weer anders, maar kwaad zal ''t nooit kunnen, denk ik. :)

FYI: Ik draai Win2K, 24/7 aan

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Enne, geen koe :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

ja zou je niet eens gaan grasen?!?!?!?

Verwijderd

Tja, wel leuk als je idle temp naar beneden gaat.... maar draait het niet meer om de full load temperatuur? Die blijft even hoog...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zulke software werkt alleen als je processor niet belast wordt dus dan wordt ie toch al niet zo warm.. maar als jij leuk quake doet ofzo dan helpt het geen zak..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik gebruik cpucool geloof me ik ben helemaal niet gek op van die proggies die je systeem wel ff zullen "tweaken" maar to be honest dit is gewoon een echt goed stukje software. cpuidle heb ik slechte ervaringen mee..

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Wat ik zojuist al zag: Win2k Pro
Werkt echt automatisch al met afkoeling van je proc als ie idle is. Mijn TB''tje @ 1,94 Volt draait idle , na een kwartiertje niks doen oid dus, een graadje of 24, soms zelfs nog lager, En dat met een gewone superorb >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Zelf gebruik ik nu een maand cpuidle het werkt prima na een belasting dan koelt het zaakje weer snel af.
Maar nu draai ik seti dan heeft cpuidle geen zin meer want als de processor belast word schakeld cpuidle uit.*D*D

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 19 april 2001 18:39 schreef CB het volgende:
geen van beide...waardeloos die software cooling helpt voor geen meter
:?

Ja als je dat ding al zwaar koelt zal het weinig schelen; bij mij scheelde het van 50 graden naar 28 idle

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 09:31 schreef clvy82 het volgende:
zulke software werkt alleen als je processor niet belast wordt dus dan wordt ie toch al niet zo warm.. maar als jij leuk quake doet ofzo dan helpt het geen zak..
idd dit klopt. heb ik ook gemerkt maar ik vind het toch wel beter dat als ik gewoon beetje aan het got''en en icq''en ben dat mn cpu wel dikke 10 graden koeler is..

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Tsss, mensen die de pc 24/7 aan hebben en geen eens }:O draaien, zonde van je idle time.

En wie heeft er nou wat aan idle temp?
Ik iig niet, ik kijk liever naar de stressed temp, hoef ik ook niet ineens raar te kijken dat na een paar uur gamen mijn pc vastslaat omdat de stressed temp te hoog is: "Ja, maar hij was .. graden idle"

Nee, dan hou ik liever mijn stressed temp zo laag mogelijk of binnen de perken.
Pagina: 1