[BC3] Hoe maak ik mijn eigen casebadge, part 2...

Pagina: 1
Acties:

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42
Naar aanleiding van dit topic nu een vervolg. Het is mij deze keer wel gelukt om een professioneel ogende casebadge te maken m.b.v. Bison 2 componenten epoxy (of zoiets). Ik heb helaas nog geen pics, volgen waarschijnlijk dit weekend. Maar volg gewoon onderstaande stappen en je zult zien dat het werkt.

1. Maak een ontwerp in Photoshop of in PSP en print die uit in een grootte van 1x1 inch. Print wel op redelijk dik en voldoende absorberend papier. Ik heb zelf 160 gr. gebruikt.

2. Knip je geprintte casebadge uit.

3. Verwarm de ''spuit'' met epoxy eventjes zodat het spul een beetje vloeibaarder wordt.

4. Spuit een redelijke hoeveelheid epoxy op je case badge. Zorg wel dat er iets onder ligt want anders wordt het een teringzooi.

5. Verdeel met een spijkertje of iets anders kleins de epoxy over je case badge, net zolang tot ook alle randjes bedekt zijn. Zorg dat je dit rustig doet en alles goed verdeelt.

6. Laat het spul even staan en je zult zien dat het vanzelf mooi glad wordt. Laat je verse casebadge nu nog een dag of wat goed drogen en klaar ben je.

Veel succes!!! :9~

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
beetje fohnen als je de lijm aangebracht hebt gaat ook erg goed (vloeit mooier)

suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• EsCo
Heb je daar ervaring mee? Dat had ik wel kunnen doen ja. Kan ik dat nu ook nog doen? Het is nu nog steeds niet droog na een dag.

Verwijderd

Zou je het niet beter in dunne laagjes kunne aanbrengen? Dan droogt het sneller, en k denk ook dat het mooier bord. Omdat nu ook het midden kan uitharden, wat nu niet kan. Nu droogt het van buiten naar binne.

K ben meschien weer wel lekker vaag aan het doen, maar dit lijkt me toch beter.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Ik denk niet dat laagjes makkelijk is want dan krijg je mischien luchtbelletjes (werk zelf ook veel met epoxy, ben modelbouwer :) )

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 09:48 schreef Escobar het volgende:
Heb je daar ervaring mee? Dat had ik wel kunnen doen ja. Kan ik dat nu ook nog doen? Het is nu nog steeds niet droog na een dag.
uhh....

hebbie wel 2 componenten epoxy gebruikt (bison in rood/doorzichtige spuit) en zoja heb je het dan wel gemengt :?

dat spul is bij 1cm dikte nog binnen een uur droog en dat fohnen zorgd er in het begin voor dat de boel wat dunner wordt...

verder nog: ja ik heb ervaring (200 magneetjes tegengepoold vastlijmen, dont ask ok)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Epoxy kan je gewoon bij de gamma halen neem ik aan of niet?

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op donderdag 19 april 2001 16:49 schreef GrimPie het volgende:

verder nog: ja ik heb ervaring (200 magneetjes tegengepoold vastlijmen, dont ask ok)
Eeuh...WHY? :?

En is die epoxy-prut niet ongelooflijk duur? 20 piek voor een spuit ofzo?

• EsCo
Op donderdag 19 april 2001 16:49 schreef GrimPie het volgende:

[..]

uhh....

hebbie wel 2 componenten epoxy gebruikt (bison in rood/doorzichtige spuit) en zoja heb je het dan wel gemengt :?

dat spul is bij 1cm dikte nog binnen een uur droog en dat fohnen zorgd er in het begin voor dat de boel wat dunner wordt...

Hoe meng je dat? Ik heb wel die doorzichtige spuit ja. Dat fohnen heb ik gemerkt dat het vloeibaar wordt. Ik hield het zooitje scheef en het liep eraf |:( Maar goed morgen weer proberen >:)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op donderdag 19 april 2001 12:24 schreef Tweaky het volgende:
Zou je het niet beter in dunne laagjes kunne aanbrengen? Dan droogt het sneller, en k denk ook dat het mooier bord. Omdat nu ook het midden kan uitharden, wat nu niet kan. Nu droogt het van buiten naar binne.

K ben meschien weer wel lekker vaag aan het doen, maar dit lijkt me toch beter.
Epoxy droogt niet aan de lucht. het is geen verf. Dunne lagen drogen langzamer dan dikke lagen, omdat bij dunne lagen de warmte van de reactie makkelijker verloren gaat.
Gewoon 1 dikke laag dus.

Hoe zou ik het doen:
Epoxy in bekertje of potje spuiten. Mengen. Fohnen, om de luchtbellen eruit te krijgen, en de epoxy dunner te maken, dan gieten. met stokje beetje naar rand toe vegen. Zorgen dat het er niet over loopt, dus naderhand niet fohnen. Wil je een snellere uitharding, dan op de kachel leggen, of op je videokaart, whatever.

• BC3 Victim
Plaatjes :9~ :9~ :9~ :9~

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

En goed oppassen met stof enzo!

• EsCo
Kut, ik heb hem verneukt, wilde hem even verplaatsen, valt ie op de kop op de vloer. Dus vloer smerig en mijn verse casebadge naar de kloten. Dus geen pics nog. Ik ga volgende week ff een nieuwe maken. Heb nu geen tijd. Ga zo lekker FEEEESTUUHH!!!!! :P

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Balen voor je, maar hoeveel kost zo''n spuit met epoxy ongeveer? is het voor die prijs acceptabel voor 2 casebadges en verder nix?

Verwijderd

Wat kost dat spul, en hoeveel zit d''r in een spuit? Hoe veel badges kun je d''r uit halen??

• BC3 Victim
-------
(200 magneetjes tegengepoold vastlijmen, dont ask ok)
-------

waarom dat ? 8-)

• BC3 Victim
zorgt die epoxy lijm er ook gelijk voor dat je een bol badge hebt :?
en is er een mogelijkheid om een magneet aan de achterkant te plaatsen zodat het niet een tatoo wordt die je nooit meer weg krijgt :'(

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ze worden dan idd bol. als je ze niet op de grond laat vallen. :P:P

Magneet kan je erachter zetten, maar je hebt ook zelfklevende magneetstrip.

• EsCo
Keb geen id wat dat spul kost joh. Zat in de lijmdoos van mijn pa >:)

Pagina: 1