[BC3] Waterkoleing probleem

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 18:17
Ik wil dus mijn voeding ook gaan waterkoelen.
Maar de koelribben zijn van alu en ik wil hier een kopeen buis door heen laten lopen. Deze kan ik niet solderen, toch???

Wat is een andere oplossing?

En er was ergens een keer zo''n duitser die zijn voedign had gewaterkoeld, maar ik kan hier geen site van vinden. Dit heeft ook bij nieuws gestaan... Iemand een idee??

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Als je nauwkeurig kunt werken, zou je een vaste passing kunnen proberen. Koelribben verwarmen(oven?) en koperen buis in het vriesvak. Als ze op temperatuur zijn de buis snel in het gat schuiven. Als ze dan omgevingstemperatuur hebben bereikt zitten ze volledig tegen elkaar aan. Evt wat thermoliquid op de buis smeren. Let wel op mogelijkheid van corrosie door 2 verschillende metalen! Misschien beter een aluminium buis gebruiken en de slangen hierop bevestigen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:00

mvds

Totally awesome!

Koelribben eraf halen en er een koperen koelblok op maken. Is meer werk waarschijnlijk, maar als je toch aan het modden bent...

• elgringo
Op donderdag 19 april 2001 09:51 schreef obsidian het volgende:
Koelribben eraf halen en er een koperen koelblok op maken. Is meer werk waarschijnlijk, maar als je toch aan het modden bent...
dat is echt freakin'' veel werk :(

Maar betsat er ook een soort metaallijm ofzo???
Ik zat er ook aan te denken om waterblokken op die dingen te monteren... maar dit is duur...

Dan alu buizen: die kun je toch negens krijgen....?? laat staan bochten hiervoor

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Wel cool idee... Hoef je zo direct geen één fan in je PC te hebben, zal die lekker stil zijn!

• elgringo
Op donderdag 19 april 2001 09:30 schreef J.A.M.F. het volgende:
... Evt wat thermoliquid ...
wat is thermoliquid ? wartme geleidende zooi?

Want het zo natuurlijk ook met de artic silver lijm kunnen, of niet?

Verwijderd

Zog oed hoeft het geen thermisch contact te maken. Bij voedingen ligt het anders dan bij procs; als het koelprofiel van die voeding op 60 graden staat is er niks aan het handje.

Ik zou gewoon kijken welke maat dunwandige zachte koperen buis ongeveer tussen of op die koelribben past, en dan de buis een beerje vormen naar het profiel, en vastlijmen. Dat werkt al snel goed genoeg.

• elgringo
Op donderdag 19 april 2001 10:19 schreef Tefflar het volgende:
Wel cool idee... Hoef je zo direct geen één fan in je PC te hebben, zal die lekker stil zijn!
wat was de bedoeling ook :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Waarschijnlijk heb je toch nog 1 fan nodig.. Namelijk om je water te laten koelen.. (radiator met daarachter een fan!)
Maar door hier een goede stille fan voor te pakken kan het inderdaad wel een stuk stiller worden!

Verwijderd

Je pc wel ja, maar hoe ga je je koelwater koelen. Met een radiator en 2 120mm fans.

Make some nnnnoise...

Verwijderd

Ehm, ik gebruik 1 220V 120mm Papst fan, en met wat geluidsisolatie is die heel stil...

Verwijderd

Het gaat om het idee.

je zal altijd fans nodig hebben (voor wat extremere koeling dan)

• elgringo
Die fan''s op je radiator heb je echt niet nodig...

Dan wordt ie maar wat warmer....
Mijn radiator komt horizontaal tegen de bovenkant van mijn kast. en warme lucht stijgt op.....

Maar ik denk toch dat ik warmtegeleidende lijm ga halen.... (artic silver)

Pagina: 1