[BC3] Koolance kast , jullie mening ?

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Na het lezen van de review en het zien van de fotos wilde ik toch wel errug graag zo''n leuk kastje kopen :)

Wat denken jullie ervan, is het interessant om te kopen ?

ik heb nu een spire ma32 met en delta 7000rpm (ipv de standaard kutfan)

maximaal in een warme omgeving 40 graden met koetje
alleen die herrie man..... :(

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 08:39 schreef Renkie het volgende:
alleen die herrie man..... :(
Daarom zeg ik dus ja tegen die koolance kast. (alleen mijn portomonee niet :( )

• Renkie
ja, alleen hoe goed koelt dat ding, de temp gegevens op de koolance site zijn natuurlijk niet 100% betrouwbaar en bij die review van Hard|oc hebben ze het over fahrenheit.....:(

zou iemad niet ff een schematje van die temps in celcius kunnen maken ?

• Renkie
EN , als aircooling gebruikt men een standaard kutcoolertje

ik wil graag een vergelijking zien tussen delta 7000 rpm + goeie heatsink VS Koolance

Verwijderd

Ik weet niet of je die vergelijking wel moet maken want het is de bedoeling dat deze kast niet alleen voor overklokkers op de markt kom maar ook voor de grote meute die van zijn stilte wil genieten. Wat koelen betreft heb ik geen idee wat ie doet, misschien zelfs wel minder dan de delta wie weet. Maar goed de bedoeling van deze kast is dus niet Extreme koeling.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

d''r staat ook als vergelijking bij een super deluxe watercooling systeem.. en daar zit ie maar 3graadjes fahrenheid boven dus de vergelijking met een superdeluxe luchtkoeling hoeft niet gemaakt te worden aangezien watercooling altijd beter is.

blup

Verwijderd

Werkeend heeft waarschijnlijk gelijk omdat ik al ik heel eerlijk moet zijn nie echt de moeite heb genomen zelf het hele artikel te lezen. Ik schaam me diep :D

• Renkie
als ik dit mag geloven toch wel ?

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/GRAPH/cpu_temp.jpg

edit: plaatje

Verwijderd

Nu geef je dus antwoord op je eigen vraag. Hij is dus koeler als een superdeluxe luchtkoeling systeem, maar verliest het waarschijnlijk van die ultra vette waterkoeling bakken met peltiers en troep. Maar goed deze bak is er dus voor het gemak, zoals ik al eerder zei. En nu ga ik ff een paar uren niet meer reageren want ik moet naar school ff een tentamen verknallen. Later

• Renkie
hehe lol:)

maar er staat niet bij HOE ze bij deze waarden gekomen zijn :(

Verwijderd

Nog ff heel snel dan. Ik denk dat ze eigenlijks maar 2 mogelijkheden hebben. Of ze hebben de temp sensor op het moederbord gebruikt die onder de cpu zit (zeg maar tussen de socket) of ze hebben zelf een of ander dun thermisch plaatje ergens neergeknald. Maakt verder eigenlijk ook niet uit. Als ze aan alle temperaturen op dezelfde manier zijn gekomen dan is de vergelijking duidelijk genoeg om te laten zien dat deze kast het wint van luchtkoeling.

En nu moet ik toch echt weg.... Tot later :) lol

• Renkie
nee, op de site staat dat alle temp waardes van toms hardware guide komen

behalve dus hun eigen :)

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:04

t3q

Say yes to teq

Koop gewoon die kast en pleur er een peltier tussen :)

Life goes as it goes.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Ik wil hem ook wel kopen, alleen de vraag is waar....

Intentionally left blank.

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Er werden al stille hints gegeven aan oc-shop.
Zou idd wel tof zijn als ze hier in Nederland ook verkrijgbaar zouden zijn.

Alhoewel je niet echt meer "tweaker" bestempeld mag worden als je zo''n kant en klaar systeemkast koopt ipv hem zelf te bouwen.

On the other hand, ik vind het wel een mooi kastje eerlijk gezegd....

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

het is echt een botergeil ding ik heb ff de web sites bezocht het een en ander gelezen over dat kastje en echt iedere letter tekst die ik lees over dat ding word ik vrolijker van :), er is alleen een nadeel: hij is niet in ned. verkrijgbaar. de enigste site die ''m verkoopt is deze: http://www.infotechnow.com/ en de leveren alleen binnen usa :'(

Verwijderd

Ik wil em ook wel hebben, alleen hopen dat er geen water lekt bij je voeding: KNETTER, BZUZZZ, PHEW, BOEM! :o

Verwijderd

Ik kan em wel via een vriend uit de USA laten komen :)

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Kan er iemand anders ff een php formuliertje maken om de interesse te pijlen. Misschien kunnen we met z''n allen bestellen om korting te krijgen >:)

• Digistorm
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ehm... zou je niet eerst ff wachten tot er überhaupt een 220(230) volt versie op de markt komt???
In de VS hebben ze 110 volt, lijkt me spectaculair maar verder niet grappig als je dat hier in een stopcontact steekt... :7
Je kan natuurlijk wel een omvormer erbij kopen, maar ik geloof dat ze van plan waren om ook een 230 volt versie te maken...

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 08:24
zou vetter zijn als ze gewoon inbouwkits ofzo (kant en klaar) voor andere kasten leveren. Ik vind die kast te klein en niet echt mooi.

• lange

lange

Boom Boom?

Op donderdag 19 april 2001 10:11 schreef [Mike] het volgende:
Ik wil em ook wel hebben, alleen hopen dat er geen water lekt bij je voeding: KNETTER, BZUZZZ, PHEW, BOEM! :o
op de site van koolance ( www.coolance.com ) hebben ze het daar ook over en als die dingen gemaakt worden worden getest op lekken met 10x de druk die die normaal zou hebben, ook zetten ze erbij de je minimaal drie jaar (3 to 5) met de kast kan doen zonder water bij te hoeven vullen

• lange

lange

Boom Boom?

oeps foutje :D
(hopen dat niemand het gezien heeft ;))

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb al een aantal keer gemaild met Koolance. Ze stuurden me een reseller formulier toe. Kan ik wel invullen en dan moet ik ze toch in Nederland kunne krijgen <:)
Maar heb gevraagd of ik een aantal kasten kon kopen om eens te kijken of het wat is.
Heb er ook bij gevraagd of er een 220-230V voeding is.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:47
[..]Ik heb al een aantal keer gemaild met Koolance. Ze stuurden me een reseller formulier toe. Kan ik wel invullen en dan moet ik ze toch in Nederland kunne krijgen <
Maar heb gevraagd of ik een aantal kasten kon kopen om eens te kijken of het wat is.
Heb er ook bij gevraagd of er een 220-230V voeding is.[..]

Dat is precies hetzelfde wat ik ook gedaan heb, Rico. Hier is het antwoord op mijn email voor de geinteresseerden:

Mr. Wolff,

Thank you for your interest in our products.

We have had many requests from European resellers, but they are still in the
process of evaluating our products (which could take 1-2 months). If you
would like to become a distributor, please send the attached information
form back to us at your earliest convenience for OEM pricing.

Shipping on one case to Europe via UPS Worldwide Expedited is $187 (we can
also process by Fedex DHL #). Payment can be made by TT/ direct wire
transfer.

Please contact me if you are interested.

Sincerely,
Tim Hunting

Koolance, Inc.
www.koolance.com

Nu vraag ik me af of die $187 voor de kast + verzending is :P of alleen voor de verzendkosten :( Ik heb ze hierover al teruggemeeld en de vraag over de 220/110V kwestie. BTW zag net bij Stuut & Bruin een omvormer voor 49,95 dus dat mag het probleem niet zijn.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nee, het is 187 dollar verzendkosten volgens mij, lees die regel nog eens!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 08:58
187 dollar om 1 kast te versturen is wel erg duur !!!

ik wil wel zo''n kast :P

kunnen we niet met meerdere mensen wat bestellen ofzo

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik ben op een lijst gezet en zodra er een reseller in europa komt (zijn ze druk mee bezig) dan mailen ze me weer. Mocht iemand toch nu zo''n kast willen hebben dan wordt dat wel duur.
Kreeg de volgende prijzen door:

<Pricing>
----------------------

Standard Koolance PC (liquid cooled CPU, power supply)- $180
Videocard chipset upgrade- +$15
Motherboard chipset upgrade- +$15
Additional CPU upgrade- +$35
*Hard Drive cooler (cools 2 hard drives simultaneously)- +$35 (*Available in May)

<Shipping & Payment>
----------------------

Shipping costs (estimated per unit)-- Additional customs/import costs may apply:

Canada: $35 UPS Ground (payment must be made by Credit Card or TT)
Mexico: $140 (payment must be made by TT/ direct wire transfer)
ALL OTHER COUNTRIES: $195 (payment must be made by TT/ direct wire transfer)

Shipping to 220-240V countries will come directly from our manufacturing plant in Korea. For direct wire transfers, please contact us for an account and routing number prior to placing your order.

Dus de shipment kost meer dan de kast zelf dan. Dat zal dan wel wachten worden.

• Renkie
ja, zo''n mail kreeg ik ook

het is gewoon van de gekke om $ 195 uit te geven alleen aan het versturen

kun je em beter zelf ophalen, vliegticket zou niet zoveel duurder zijn:P

• Boogie
  • Laatst online: 24-04 04:51
Shipping to 220-240V countries will come directly from our manufacturing plant in Korea
]

Misschien ff zoeken of we daar de naam van kunnen vinden. Misschien is buiten Koolance om bestellen wel goedkoper.

Iemand die op z''n mega-breed-beeld-monitor op de ge-super-sizede-foto''s al een naam van de fabrikant heeft ontdekt? ;)

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Jongens... kijk es ff bij OC-Shop op de nieuws pagina...:9~

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

YES OC-Shop gaat ze verkopen.
Ben benieuwd hoe duur ze gaan worden.
Wil er wel een hebben als de prijs een beetje leuk is.
Kan de Aopen de deur uit

• Cyborg-BG-
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Ik heb gister via de meel van eijnstijn gehoort dat ook zij contact hebben met Koolance... al ver voor dat dit kastje op tweakers stond.... dus....afwachten maar;)

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• Treb
  • Niet online
Leuke kast, maar ik heb toch nog wel een paar kleine bedenkingen.

Het is een gesloten systeem, met een bepaalde vastgestelde inhoud.
Die inhoud is bijvoorbeeld genoeg om een T-bird van 2 Ghz maximaal te kunnen koelen.
Wil je boven de 2Ghz koelen, dan zul je meer water nodig hebben of een andere/betere manier moeten vinden om het water te koelen.

Peltiers
Ook hier zal deze kast niet op berekend zijn en ik vraag mij af of dit wel kan met de gebruikte clip.
Verder krijg je dan weer problemen met de "beperkte" voeding van 300Watt.

Ik zou wel eens de mening van Herman (www.waterkoeling.nl) hierover willen horen.

Je mag toch verwachten dat als je een kast koopt van zeg fl.500 je daar toch wel een paar jaar mee kunt doen.
Mocht de kast in deze uitvoering slechts in staat zijn om tot maximaal een 2Ghz processor te koelen dan ben je dus al aan het einde van dit jaar uitgekakt met deze kast.....

Just my 2 cents.

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

dan modden we toch de kast.
Zwaardere fans om het water te koelen.
Meer water. Andere cpu clip.
Moet allemaal wel te doen zijn.

Verwijderd

hmm zowel OC-shop als misschien Eynstein Superbruut nieuws ik kan niet wachten :)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 08:58
Heb net een mailtje gekregen van OC-shop

Ze denken ze over +/- 2 weken te hebben

:9~

• Speedy
  • Laatst online: 09:21
Het is een gesloten systeem, met een bepaalde vastgestelde inhoud.
Die inhoud is bijvoorbeeld genoeg om een T-bird van 2 Ghz maximaal te kunnen koelen.
Wil je boven de 2Ghz koelen, dan zul je meer water nodig hebben of een andere/betere manier moeten vinden om het water te koelen.
Tsja, tis hobby of niet. Ik wil ook wel zo''n Koolance kast, gewoon eens zien wat waterkoeling kan (en ik wordt nu toch echt stuiter van die herrie naast me) zonder dat ik risico''s moet nemen kwa zelfbouw (ik heb 2 linkerhanden :( ) wat resulteert in een zwemmende Athlon :)
Die kast hoeft voor mij niet het eeuwige leven te hebben, een videokaart vervang je ook om het jaar door een nog duurder exemplaar :(

En die 200 $ verzenden zal wel FedEx priority zijn ofzo, normale prijs voor zoiets.

* Speedy is erg benieuwd wat die Koolance kasten in NL gaan kosten

edit:

Vraag me alleen af hoe dat straks gaat met een Dual Palmino ofzo :?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 18:49 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]
edit:

Vraag me alleen af hoe dat straks gaat met een Dual Palmino ofzo :?
Je kunt er voor 35 dollar een additional CPU upgrade bij kopen :)
En aangezien een Palomino heel erg weinig warmte gaat maken (hopen dat dat niet weer anders uitkomt dan we verwachten :() gaat dat wel met 2 waterblokken :) (op 1 reservoir)

Verwijderd

Ik zit er sterk aan te denken (mits de case zelf van goede qualiteit is) m`n Antec 1030BEC te verkopen en zo`n koolance te kopen
Pagina: 1