Ik zat te denken: je hebt van die koelers (welke weet ik niet), die geleverd worden met een aantal steuntjes voor tussen je mobo en de plaat waar die op bevestigd is. Dit moet voorkomen dat trillingen doorgegeven worden.
Als ik nu tussen mijn mobo en die plaat, op een aantal plekken een stuk kurk stop (of een ander niet geleidend, trillingen absorberend materiaal; rubber oid) wat dikker is dan de ruimte tussen mobo en die plaat, zou dat veel schelen in de hoeveelheid lawaai die mijn kast produceerd? (voor de duidelijkheid: het gaat niet om een geluidsisolerende laag, het gaat er alleen om om zo weinig mogelijk trillingen van de koeling door te geven)
Goed vastschroeven (met rubbers ertussen) helpt niet echt (bij mij).
Is maar een ideetje... Jullie mening?
(op de search was niets over steun of stut te vinden...)
Als ik nu tussen mijn mobo en die plaat, op een aantal plekken een stuk kurk stop (of een ander niet geleidend, trillingen absorberend materiaal; rubber oid) wat dikker is dan de ruimte tussen mobo en die plaat, zou dat veel schelen in de hoeveelheid lawaai die mijn kast produceerd? (voor de duidelijkheid: het gaat niet om een geluidsisolerende laag, het gaat er alleen om om zo weinig mogelijk trillingen van de koeling door te geven)
Goed vastschroeven (met rubbers ertussen) helpt niet echt (bij mij).
Is maar een ideetje... Jullie mening?
(op de search was niets over steun of stut te vinden...)