De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nu ook zonder stropdas
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
maar idd, wanneer er 2 sloten heel dicht tegen elkaar aan zitten, kun je er donder op zeggen dat ze een irq sharen en je dus slechts 1 van de 2 kunt gebruiken. Dit zie je bij de nieuwere mobo''s terug in het feit dat als je het AGP slot gebruikt je je 1ste PCI niet kan gebruiken.
maar goed. je kunt maar 1 van die 2 gebruiken, sorry.
je hept idd gelijk, maar dat je da in nieuwe borden trugziet geloof ik nie, da heppik iig nog noojt gezien, je AGP is toch totaal apart van je andere slots (2x zow snel enzow) dus ik d8 nie da die geshared werden.Op donderdag 19 april 2001 00:18 schreef NiteFly het volgende:
maar idd, wanneer er 2 sloten heel dicht tegen elkaar aan zitten, kun je er donder op zeggen dat ze een irq sharen en je dus slechts 1 van de 2 kunt gebruiken. Dit zie je bij de nieuwere mobo''s terug in het feit dat als je het AGP slot gebruikt je je 1ste PCI niet kan gebruiken.
Ik kan het o''course mis hebbe, maar da d8 ik iig....
I see dead pixels...
Dit hoeft geen probleem te zijn aangezien ik een standaard isa adaptec scsi kaartje heb voor mijn zip drive zonder plaatje (zie je dus niets van aan de buitenkant als je deze in je pc bouwt). Prop ik gewoon deze in de eerste ISA zodat de PCI het plaatje aan de achterkant mag gebruiken
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Het ziet er niet uit en is allesbehalve professioneel, maar werkt wel.
Als je een kaart hebt welke geen ''uitgangen'' heeft aan de achterzijde zou je dat kunnen doen.
De sloten zijn weliswaar geshared, maar het sharen slaat in dit verband op de ruimte, niet op de techniek, je kunt ze wel degelijk beide gebruiken..
Bekijk ook deze post eens, daar heeft iemand een verlengstuk gevonden voor isa/pci sloten:
[topic=156385]
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ja maar ik ben benieuwd, was geen flame. Ik vraag me gewoon af wie nog ISA gebruikt en waarvoor..Op donderdag 19 april 2001 00:18 schreef NiteFly het volgende:
Schizofreen, hij zal hem vast wel ergens voor nodig hebben en hagar: sat kan wel iets netter.
that''s all
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Need I Say More
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nou, op veel borden delen de AGP en het eerste PCI slot wel degelijk een irq. Nou kun je dit natuurlijk omzeilen door kaarten te gebruiken die het niet erg vinden om irq''s te delen. die zijn er genoeg namelijk.je hept idd gelijk, maar dat je da in nieuwe borden trugziet geloof ik nie, da heppik iig nog noojt gezien, je AGP is toch totaal apart van je andere slots (2x zow snel enzow) dus ik d8 nie da die geshared werden.
Dat zeg ik netHumz, volgens mij is het wel zow dat de AGP + 1e PCI bus beiden hetzelfde irq kanaal gebruiken, maar voor de rest niet. Want ik heb gewoon alle pci sloten + agp volgepropt en dat gaat gewoon.
Hmmm.. even denken. waarom heb ik ook alweer voor mn KT7 gekozen?.. ehhja maar ik ben benieuwd, was geen flame. Ik vraag me gewoon af wie nog ISA gebruikt en waarvoor..
OjaH! Nu weet ik het weer!Een Philips Webcam + kaart (zeer oud, maar werkt perfect) en natuurlijk de Good Ol'' Soundblaster AWE64 ???
Need I Say More
lange reply geworden
Tsja, er moesten tikfouten in zoveel knip&plak werk zitten..
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier