Toon posts:

[BC3] Core voltage verlagen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Vcore verlaagd naar 1.45V (Asus probe 1.488V)op mijn Thunderbird 1200/200 dit werkt perfect,temp gaat zo''n 5 graden naar beneden(43 graden met een Spire MA324-15)en de CPU Benchmarks in SiSoft Sandra zijn hetzelfde alleen als ik mijn computer uit zet blijft hij hangen en wil hij de eerste keer niet opstarten,daarna in safemode(bios) en staat de Vcore weer gewoon op zijn default spanning.
Is het mogelijk om hem toch met 1.45V op te starten.
Ik heb de spanning in het bios ingesteld en niet met de jumpers op mijn Asus A7V.

Verwijderd

jumpers is aan te raden boven bios instellingen als je klaar bent met experimenteren.

dan krijg je dat default gejank ook niet als je hem eens HARD uitzet.

Verwijderd

Je kan je Vcore ook met een L brug instellen. K weet niet precies welke, k dacht L7 Maar dat weet k niet zeker.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Inderdaad is het de L7 brug. Maar ik ben een groot voorstander van dingen gewoon op het Mobo instellen, ipv in de bios. Dus probeer dat eens.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat hij in jumpermode helemaal niks doet(12*100) dus kan ik ook het voltage niet met de jumpers instellen,jammer zou mooi wezen als het bios automatisch opstart met 1.85V en daarna terug gaat naar 1.45 want
het werkt perfect en 5 graden winst.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

denk dat het verschil tussen 1,75 (default) en 1,45 meer is dan 5 graden. Vind het verbazen dat ie dat kan op zo''n laag voltage.... maaqr als jij het zegt.

Zoek eens bij Tomshardware. Daar hadden ze een oplossing voor alle problemen die te maken hadden met de biosinstelling van kt133a mobo. Niet alleen het oc''en maar ook de voltage zooi. Misschien dat je daar iets vind om te proberen

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Het is een KT133 chipset,een Asus A7V geen A7V133.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Mijne loopt op 1,6v ;) Is weer typisch een geval van "Doet ''ie of doet ''ie niet...trail and error geval dus.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1