Toon posts:

[BC3] Ervaringen Swiftech MC462A

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring met deze cooler.....

Wat voor fan gebruiken jullie,
Processor speed en idle en stressed Temp

Alvast bedankt

Verwijderd

is op het moment gewoon het beste, wat wil je weten? of ie beter koelt dan een Thermoengine V60? ja!

Verwijderd

Topicstarter
of die echt zo goed koelt...... ook met een 80mm MP fan of HP fan maar dan op 7 volt, in combo met 1,33Ghz athlon en dan nog kunnen clocken en redelijk lage temps halen met minder geluid dan een delta 60 HP fan

Verwijderd

wat denk je zelf ;)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok! waarom geef je 250 piek uit aan een koeler??!! w8 dan ff en koop een betere proc! jeezz.... ik vin die fop al "duur" :) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Just tell me......... Ik weet t niet hoe t klinkt zal wel zo zijn., maar voordat ik aan een aankoop van 250 (inc verzendkosten) begin lijkt het handig om ervaring van medetweakers te hebben, probleem is dat weinig mensen deze cooler zullen hebben

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik dit syteem wat onder in mijn sign. GRATIS krijg....... alleen ff zelf een koeler betalen....... das dan toch niet zo erg....... lijkt mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog iemand ervaringen ermee???

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ok, maar waarom zo''n duure?? voor die paar grade? koop lekker een fopje ofzow? ik bedoel.... als je het toch gratiz krijgt, waarom ga je het jezelf dan nog zo duur make?? voor dat geld heb je een waterkoeler!! was tien X beter! :)

Verwijderd

Topicstarter
hmz wil geen gekut met watercooling in mn kast.... en wil uiteindelijk ook enigszins een stille cooler niet mega stil maar niet zo luid als een delta60HP fan.... en ik wil hem nog goed kunnen clocken en eventueel kunnen gebruiken voor toekomstige procesooren

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Als je nou die swiftec koopt met die rheostat (=potmeter) dan kan je je delta 80HP regelen.

Verwijderd

Als je zo''n kabaal fan op de thermoengine zet trekt die Swift em er echt niet ver uit hoor... BTW... Als je dan de prijzen gaat vergelijken.......

Verwijderd

Topicstarter
nee dat begrijp ik......... maar als hij dan nog steeds als de beste koelt en niet dat hoge KUT geluid maakt zoals de delta60HP...... en dan nog wat minder geluidsdruk oplevert vind ik t perfect..... en naar t geld kijken we gewoon ff niet

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 22:33 schreef Sn@ke het volgende:
Als je zo''n kabaal fan op de thermoengine zet trekt die Swift em er echt niet ver uit hoor... BTW... Als je dan de prijzen gaat vergelijken.......
:) woehaaa
Wat noem jij ver ?? Als je naar overklokken en stabiliteit kijkt is de thermische weerstand je graadmeter. Die Swift462 zit rond de 0,11 en de FOP rond de 0,32 .

Temp verschil minimaal 7 graden...
Is dat niet ver genoeg ?

(Misschien haal je de Swift370 en de 462 door elkaar ??)

Verwijderd

Oeps, vervang in mijn posting maar die FOP met de thermo engine hahaha..
*ehum*

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand?

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

geen ervaring mee, maar ik heb wel het volgende gelezen...

Hij schijnt redelijk moeilijk te monteren zijn...omdat hij niet met een klipje maar met die 4 schroeven ala P4 wordt geplaatst.

Verders is het de beste heatsink voor luchtkoeling in de markt...zo goed dat het grenst aan de kwaliteit bij waterkoeling!!! Dit wel met een 80HP fan op vol vermogen.

Een 80MP op 7v zal een stuk stiller zijn en de boel wel redelijk koel moeten kunnen houden...denk ik....mail anders die lui van de oc-shop...die hebben wel ervaring denk ik!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
yeb die zeggen t zelfde heb ze net gebeld thnx

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Die thermoengine die in je sig. staat heb je die al ?
Of is die hele sig. nog toekomst muziek ?

Als je die thermoengine al wel hebt, en je wilt een andere koeler kopen. Meel me even want ik geef er een goede prijs voor.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
In mijn sig. staan alle componenten die ikheb besteld...... behalve de Thermogene... was namelijk onzettend aan het twijvelen over een luchtcooler....

Dus ik kan je niet helpen aan een therom.... sorry

Ik heb die Swift gewoon besteld, moet perfect zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ze krijgen dus aankomende week die Thermo gevallen bij de OC-shop..... ze waren niet echt snel in Taiwan met reageren op mail etc... maar je kan hem ook in Duitsland bestellen, Australie en USA... als je dat risico wil nemen dan.

Suc6

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
als je een creditcard hebt kijk hier dan eens:

http://www.coolerguys.com/CPUCOOL/extreme.htm

lijkt me sterk dat ie dan op 250 uit komt

Audi A8 W12 6.0

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Hij is daar inderdaad niet zo duur. Scheelt denk ik al snel 40-50 piek

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op donderdag 19 april 2001 12:24 schreef -KOD- het volgende:
Maar ze krijgen dus aankomende week die Thermo gevallen bij de OC-shop..... ze waren niet echt snel in Taiwan met reageren op mail etc... maar je kan hem ook in Duitsland bestellen, Australie en USA... als je dat risico wil nemen dan.

Suc6
waar in duitsland ? url'' tje please

Geen inspiratie

• delyver
Op donderdag 19 april 2001 13:07 schreef martijn12345 het volgende:
Hij is daar inderdaad niet zo duur. Scheelt denk ik al snel 40-50 piek
dat zeg ik :)

(ik dacht te zien dat ze daar ook al die thermoengine hebben maar ik kan me vergissen, moet je zelf maar ff checken :))

Audi A8 W12 6.0

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Die hebben ze wel. Alleen ik heb in Australie is ie goedkoper. Ik wil alleen nog steeds graag dat duitse adres hebben...

Geen inspiratie

Verwijderd

Tsjah, het is dan jammer alleen dat ze voor internationale orders bij coolerguys een puist handling rekenen (15 dollar dacht ik) plus nog eens shipping. (Dat kreng weegt 700 gram met fan).

En dan nog even de douane als je pech hebt.

Denk je nog steeds dat het goedkoper is ?? :)

Je mag er dus 30 dollar (80 pietermannen) bijtellen.. en dan nog afwachten of je in de BTW fuik loopt.

Verwijderd

Bij www.pc-cooling.de hebben ze hem ook.... jammer genoeg kost hij daat 260 mark :'(
Ze hebben er wel die grote antec kasten.

• delyver
Op donderdag 19 april 2001 22:28 schreef iefje het volgende:
Bij www.pc-cooling.de hebben ze hem ook.... jammer genoeg kost hij daat 260 mark :'(
Ze hebben er wel die grote antec kasten.
hebben ze bij www.ned-cool.nl ook hoor

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

bij oc-shop.nl hebben ze hem ook, en de 80HP maakt het zelfde geluid als de 60HP, neem de 80MP en hij trekt de ThermoEngine V60 er nog flink uit.

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 22:30 schreef delyver het volgende:

[..]

hebben ze bij www.ned-cool.nl ook hoor
ja pfffffff 550 gulden!!! :o
daar hebben ze hem MET 350Watt Enermax voeding voor 300 mark = 150 euro
150x2,20= 330,- Gulden, iets van 30 verzendkosten en als je BTW erbij krijgt 62,70 erbij, dat is dan 422,70
Maar dat is dan ook het maximum.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop gerust de swiftech maar brouw wel een regelaartje in elkaar, het is net of je bij de kapper zit onder de droogkap met dat lawaai (hoewel er mensen zijn die dat dan weer leuk vinden)

bij mij word ie nu in elk geval niet meer zo warm: 49 graden ipv 62 met koetje aan bij volle fanspeed. Vanmiddag ga ik een rheostat bouwen, dan moet het geluid ook mee gaan vallen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Digicore
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

Op donderdag 26 april 2001 15:33 schreef MartinM het volgende:
het is net of je bij de kapper zit onder de droogkap met dat lawaai (hoewel er mensen zijn die dat dan weer leuk vinden)
yeah yeah yeah yeah - hhhhhhmmmmmmmmmmmmmhhhhhhhhmmmmmmmmmhhhhhhhhhmmmmmm:o:o:o:o:o:o*D

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

Swiftech is echt een top koeler
kheb hem met een Delta 80MP en koelt rete goed
kheb een 1333 @ 1466 @ 1.6V
wordt idle 38
stressed 44c
bevestigen viel wel mee
alleen goed opletten :)

Verwijderd

He KOD.

Ik ga morgen bij informatique een TB 1333 halen + dane-elec cas 2 geheugen.
Hoop wel dat ze een AXIA hebben,
En dan hoop ik op zijn minst 1.5 gig halen.

Swiftech Mc 462-A Rulez>:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Neem gewoon een Global Win Fop 38 of 32:):)

koelt tering goed en is lang niet zo duur!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1