[BC3] P3 600 overclocking

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja hallo allemaal. Dit is m''n eerste post en die begint direct met een (overbodige) vraag. Ik heb dus een P3 600 (coppermine weet ik niet) en die wil ik dus overclocken naar minstens een 800, want men mobo wil eigenlijk niet verder. Ik heb dus geprobeerd de FSB wat omhoog te doen. Die stond op 133 en die staat nu op 150, maar de multiplier wil niet omhoog. Die blijft mooi op 4.5 staan, dus moet ik iets anders bedingen. Hoe kan ik dit dan toch ''veilig'' doen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Een P3 is multiplier locked, dat wil dus zeggen dat hij niet hoger kan. Sorry...

edit:
En de volgende keer eerst ff de search gebruiken, want deze vraag is al meerdere malen langs geweest.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:13
Je hebt waarschijnlijk een EB versie, die staat standaard idd op 133MHz.

Die cpu kun je haast niet overklokken.. Als je de E versie had gehad (100Mhz), dan kon je hem bijna zeker zo op 800Mhz (6x133) laten lopen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja ik weet het, maar daar waren zo''n 123 pagina''s met ieder zo''n 30 posts, dus dit was makkelijker, die gingen trouwens ook meestal over coppermine''s(weet niet wat het is) en zo.
Kun je die multiplierlock dan niet omzeilen, want 75 MHz winst is niet zoveel

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Moet ik je helaas teleurstellen, zoals gezegd is de EB niet echt een overclockwonder.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Pagina: 1