Toon posts:

[BC3] Ontwerp Peltier koelwater koeler. (+pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Willen jullie even jullie mening geven over dit idee om het koelwater te koelen dmv. een peltier.
Eerst wordt er in een reservoir een vierkant gat gefreest met zijden van 41 mm. De hoeken worden vierkant gevijlt.
In dit vierkant gat komt het vierkante gedeelte van de koperen heatsink. Alles wordt waterdicht gemaakt met kit zodat het niet lekt.
De koude zijde van het peltier wordt aan het vierkante deel van de koperen heatsink bevestigd.
De warme zijde van het peltier wordt gekoeld met een Standaard Coolermaster to 1,3 Ghz.
Het gekoelde water wordt via een geisoleerde slang naar het waterblok gebracht.

Afbeeldingslocatie: http://www.dkb.f2s.com/koeler.gif

Jullie mening aub.
MrK

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
dus je wilt het water koelen met een coolermaster? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, met een peltier.

Deze zit tussen de coolermaster en de koperen heatsink.

De warme zijde vd PELTIER koel ik met de Coolermaster

Verwijderd

Volgens mij koprt er iets niet.

"De warme zijde van het peltier wordt gekoeld met een Standaard Coolermaster to 1,3 Ghz"
?
Heb je daar je waterkoeling niet voor?
Trouwens..ik hoop voor je dat dat bolletje een beetje blijft zitten anders heb je vette pech.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hmm,
Op zich een leuke opstelling.
Maar waarom maak je de opstelling niet zoals in een autoaccu?
Dan heb je een groter raakvlak en dus een betere geleiding van het te koelen water.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 18:41 schreef Core_Blower het volgende:
Volgens mij koprt er iets niet.

"De warme zijde van het peltier wordt gekoeld met een Standaard Coolermaster to 1,3 Ghz"
?
Heb je daar je waterkoeling niet voor?
Trouwens..ik hoop voor je dat dat bolletje een beetje blijft zitten anders heb je vette pech.
Volgens mij is het een beetje onduidelijk.

Ik wil dus het koelwater in het RESERVOIR gaan koelen met een peltier.
Dus ipv. een radiator

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Leuk idee, maar volgens mij is het echt effectiever om je peltier te gebruiken om je CPU te koelen, en niet je water...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat misschien wel. Maar ik wil de condens een beetje uit mijn kast houden.
Zou het effectiever zijn als een radiator:?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Als je nu en een radiator gebruikt om je water weer op kamertemp te laten komen en dan net voordat je water naar je waterkoelblok+peltier+proc gaat daar dan ff een peltier voor te zetten om daar het water te koelen. :P

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

:) Eindelijk een slim idee !!

Ik heb er ook wel eens m''n gedachten over laten gaan. Het super grote voordeel is dat je nu je case er ook mee kunt koelen. Als het lukt om de water temp op zeg maar 10 of 5 graden te houden, heb je een super koeling :)

Maar die coolermaster toestand zou ik vergeten. Neem gewoon uit de electronica dump, of van mijn part nieuw, een groot koelblok zoals op een vermogens versterker zit (oude auto booster 300 watt oid), en twee grote 12 cm fans, die je lekker stil op 7 volt laat lopen.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Koperem heatsink: Ik zou de koelribben zeker 5x zo hoog maken, da''s effectiever want dan heb je veeeel meer oppervlak wat in contact staat met water...

/owja:

Die coolermaster gaat gloeien !

Ik heb hier zelf al eens over gedacht, wat mij leuk leek is (voor koelwater) nog 2 Danger-Den''s te kopen en daartussen een 150W peltier zetten. Zodoende krijg je een kant met koud water en een kant met heet water. Achteraf bedacht ik me dat het allemaal niet echt veel zin zal hebben, aangezien je de warmte alsnog kwijt moet... Ik denk dat je in het hele verhaal meer zal hebben aan een radiator...

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Kan ook,

Zou dat de warme zijde kouder maken als een coolermaster??

Hoeveel WATT zou ik nodig hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 18:52 schreef FreeRider het volgende:
Koperem heatsink: Ik zou de koelribben zeker 5x zo hoog maken, da''s effectiever want dan heb je veeeel meer oppervlak wat in contact staat met water...
Je zit met het punt dat koper best duur is. En zeker moeilijk te verspanen.
Maar ik kan het wel groter maken, dan pak ik gewoon een wat dikkere plaat.

Thanks

Verwijderd

Volgens mij is die coolermaster niet goed genoeg om een flinke peltier koel te houden. En als je dan toch veel energie gaat gebruiken kun je veel beter je reservoir in een (mini) koelkast leggen

Verwijderd

Goh, we beginnen hier geloof ik allemaal met dezelfde ideeen :)

Helaas moet ik je teleurstellen. Ik heb dit idee zelf geprobeerd met een 80W peltier en een Computernerd socket-A koeler, die helemaal niet slecht was. Binnen 15 seconden was die Computernerd niet meer aan te raken, zo warm. En dat terwijl toch echt beide fans draaiden op 12V.

Dit idee heeft alleen een kans van slagen als je ipv die coolermaster een hele dikke Alpha of Swiftech met Delta HP fan gebruikt. Of nog mooier: gebruik een koelblok dat normaal gesproken voor versterkers e.d. gebruikt word (groot dus), en plak daar een rustige 120mm fan tegenaan.

Jouw koperen plaat in het water is overigens dik/groot genoeg hoor, voor het beperkte koelvermogen van een pelt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 19:18 schreef DaBit het volgende:
Goh, we beginnen hier geloof ik allemaal met dezelfde ideeen :)
Is het hier eerder geweest dan? Dacht dat ik wel iets origineels had.

Maar dat wordt dan een 12 cm Fan.

• BC3 Victim
Je kunt heel simpel berekenen, en imo zal de uitkomst van die berekening niet werken.

Neem de totale hoeveelheid water in je reservoir. Neem het vermogen van je peltier. Doe wat magie met de warmtecoefficient van water e.d...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Niet werken :? Bespeur ik daar speculeren.

Waarom dan niet.

Verwijderd

Kijk eens bij de koelervergelijking op Toms Hardware Guide. Daar staat de warmteweerstand bij meen ik.

Stel, je hebt een 80W peltier. Dat ding wil 16V bij 8A. En dat ding verplaatst maximaal 80W aan warmte. Dan kom je dus op een totaal vermogen aan warmte wat je koeler kwijt zou moeten raken van 16*8+80=208W. Als je dan een koeler hebt met een thermische weerstand van 0.5 K/W, dan word je koeler dus 208*0.5=104 Kelvin (graden mag ook) warmer dan omgevingstemperatuur. Stel dat die 30 graden is, want de zomer komt eraan, dan is je koelblokje dus een fijne 134 graden warm.

Daarom werkt dat dus niet zo goed....

Verwijderd

Topicstarter
Dan nemen we toch een lichtere peltier.
Mijn water hoeft geen ijs te worden.

Verwijderd

Hier een dergelijk idee uitgewerk met dual peltiers (2x 40Watt)
Die dingen zijn met wat grote Heatsinks best te coolen. (ff bij een winkeltje in de buurt bij stuut en bruin halen)

Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/Wbproject/wbscheme.gif

Verwijderd

het is een goed idee, als het zou lukken zou het mooi zijn. het is iig wel waterkoeling op z''n top. je koelt immers het water :D

• BC3 Victim
Stel je hebt een halve kilo (liter) water in je reservoir zitten. De soortelijke warmte van water is 4,18*10^3 J/(kg*K).

Om dit water 1 graad af te koelen heb je dus 4,18*10^3/2 = 2.09*10^3 J nodig.

Stel je peltier onttrekt 80 watt aan warmte (doet hij niet). Dan zou hij er dus 2.09*10^3/80= 26 seconden over doen om je halve liter water 1 graad te koelen.

Dit is een zwaar versimpeld voorbeeld, in het echt is het allemaal nog erger, want je zou het totale watervolume in je setup moeten nemen en ook mee moeten rekenen dat je CPU weer de nodige Wattjes aan energie het water _in_ stopt.

• BC3 Victim
Ik wil dus het koelwater in het RESERVOIR gaan koelen met een peltier.
Dus ipv. een radiator
Geen radiator, dus het (overigens mooie) schema hierboven klopt niet.

Volgens mij zou dat schema wel een stuk beter gaan werken dan het oorspr. plan..

Verwijderd

Leuk plan, mooie tekening ook maar je coolermaster trekt de hitte niet van de peltier...

Greetz

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dit is tijden geleden geprobeerd door Frostyfox. Was geen succes. De watertemp daalde ongeveer een graad of 2. Wat hij daarna gemaakt heeft is wat extremer:

Twee koelblokken, waar 6 peltiers tussen passen, koelen het water. (480 watt koelvermogen). de warme kant wordt door een paar radiators gekoeld. Dit werkte wel. (-40 of zo). www.frostyfox.com (als hij nog betaald heeft voor de hosting).

Ook anderen, die het geprobeerd hebben, kwamen tot de conclusie dat het niet op die manier te doen is.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Overigens heb ik nog twee waterkoelblokken liggen, groot genoeg voor 6 peltiers.......

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 19:45 schreef Peltier het volgende:
Hier een dergelijk idee uitgewerk met dual peltiers (2x 40Watt)
Die dingen zijn met wat grote Heatsinks best te coolen. (ff bij een winkeltje in de buurt bij stuut en bruin halen)

spiritus.xcl-clan.com/Wbproject/wb.html
[afbeelding]

(hoe combineer je een plaatje met link in dit forum?)
als je nou die TECs op je radiator monteard, werkt dat niet beter? daar is dat ding toch voor, op het water te koelern

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Hoe zit dat dan met die peltiers? Als je een peltier aanzet zonder een fan of andere koeling, welke temperaturen krijgen de warme en koude kant dan? Of kan een peltier niet gebruikt worden, zonder dat de koude kant gekoeld wordt?

Weet iemand misschien een goede link waar alles over peltiers uitgelegd wordt?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
idx: je moet natuurlijk de warmte kant koelen, en zonder koeling is een peltier binnen +/- 20 seconen erg kapot (temp makkelijk boven 110 graden).

• BC3 Victim
he jongens een vraagje kan je zo''n peltier op een koeler doen en dan de peltier koed houden met wat moet je dan de peltier allemaal koud houden:)
dus wat moet ik dan allemaal hebben om het te kunnen laten draaien :)

Verwijderd

[1] Stroom door peltier laten lopen
(draait de + en - niet om.

[2] Groot koelblok + Fan op de pelt
Dat ding wordt ERG warm!

[3] Pelt iets laten koelen
Waar gebruik je em anders voor? :)

Any questions?

• koffercomputer
  • Laatst online: 11-05 14:49
Het koelen van het water met een peltier , en dan dat peltier weer laten koelen door een heatsink+fan, is het zelfde als het koelen van je processor door die heatsink+fan. Je verlegt alleen de plaats van de fan. Een peltier is geen magische koudmaker.. je moet de warmte wel goed af kunnen voeren. Nu moet je fan+heatsink de warmte van je CPU en de warmte van je peltier (geen 100% rendement, dus warmte produktie) afvoeren. Duidelijk een NO-GO.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• DarkTemple
Kan je niet 2 peltiers boven elkaar op je cpu bevestigen, of trekt waterkoeling dit niet?

Je maakt dan de warme kant van de onderste peltier erg koud, waardoor de koude kant nog kouder wordt, of werkt dit niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan een alternatief met een peltier "buiten"de PC ????
Of een unanieme eindconclusie.

Zelf vond ik het idee wel prima, maar als het door andere mensen is uitgetest...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het!!!

Eerst idd zoals de foto voorkoelen met een suptiele radiateur (brommer of zo) 120 mm fan. En daarna Nakoelen met een pelter.

Het is alllicht beter als alleen een radiateur.

Toch??

• BC3 Victim
hoe klinkt koeling via diepvries?
zijn er zat in omloop

• Diablow
  • Laatst online: 04-04-2025
Op woensdag 18 april 2001 22:42 schreef idX het volgende:
Kan je niet 2 peltiers boven elkaar op je cpu bevestigen, of trekt waterkoeling dit niet?

Je maakt dan de warme kant van de onderste peltier erg koud, waardoor de koude kant nog kouder wordt, of werkt dit niet zo.
Nee, dit werkt niet, weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar als je het wilt doen moet je zorgen dat de tweede peltier de warmte van de eertst peltier + de procesor weg kan werken, terwijl het voor de processor niets uitmaakt of er die extra bovenop zit, op zelfde site gelezen dat je met 4 tachtig watt peltiers naast elkaar op -20 zou moeten kopen, dat ga ik proberen, spillen zijn al besteld:).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 23:35 schreef Diablow het volgende:
...elkaar op -20 zou moeten kopen
brrrrrrr

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 23:24 schreef hobgoblin het volgende:
hoe klinkt koeling via diepvries?
zijn er zat in omloop
Vind even uit hoe een diepvries werkt, en bouw het in het klein na.

• DarkTemple
Als je je peltier nou vroeger inschakelt als je computer, vriest je cpu dan niet kapot?

Verwijderd

Maar goed,
het idee waar we mee beginnen is dacht ik vergelijkbaar met de constructie van sommige kleine koelkastjes, behalve dan dat Coolermaster gedoe.

Iemand die wat weet van kleine koelkastjes op peltiers, aanwezig toevallig ??

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet makkelijker om het de onderdelen van een VRIESKIST na te maken met bijvoorbeeld een factor 10 kleiner.

De middelen en de kennis is wel aanwezig.

Zelf ben ik een groot voorstander om zoveel mogelijk buiten de kast te houden :)

Verwijderd

als jullie nou eerst een beetje zoeken, uitzoeken en onderzoeken voordat we weer alle newbie q''s voorgeschoteld krijgen.. :)

maargoed.. ik zelf zou er NIET aanbeginnen..

tenzij je 2 verschillende waterstromen hebt, 1tje om de proc af te koelen, en 1 om de peltiers of te koelen..
vergeet dan niet:
- je verplaats de peltiers alleen van de proc naar een andere plaats, zodat je eventueel MEER peltiers kunt toepassen.
- de effectiviteit daalt, want je hebt meer tussenkomst van een waterblok, water en nog een waterblok, zodat er een grotere Tdelta ontstaat en eventueel opwarming van de buitenlucht of andere warmtebronnen.

dus als je niet veel peltiers wil gaan gebruiken, is de beste plaats BOVENOP de proc!

Verwijderd

Topicstarter
freakyfrank:
Wat is een heatsink?

Verwijderd

uuhhh...... ook al zou het lukken, dan wordt je water -5 graden en dan bevriest het, en de slangen beginnen helemaal vochtig en nat van buiten te worden en er lopen druppels water over je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
De meeste denken dat het niet uitvoerbaar is.
''K zal weer eens brainstormen voor een nieuw idee''tje

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 11:26 schreef iefje het volgende:
uuhhh...... ook al zou het lukken, dan wordt je water -5 graden en dan bevriest het, en de slangen beginnen helemaal vochtig en nat van buiten te worden en er lopen druppels water over je mobo.
Dat is het punt niet. Bij die temp moet je antivries gebruiken. Je slang bevriest dus niet.

Alle koude delen natuurlijk isoleren.

Verwijderd

Woeha ;) Heatsink is Engels voor koelblok.

FFrank,
het idee van mij is eerder om die *&%$#@ peltier niet in de kast te hoeven hebben, en minder risico van blow-ups te hebben.
Als de peltier zou stoppen, gebeurt er zo weinig.

Eigenlijk wordt die peltier dus ingezet om in de zomer ook water temperaturen van onder de 20 graden te realiseren. Als voordeel heb je dan ook een kast waar geen enorme hitte meer wordt ontwikkelt van binnen.

( Hoezo newby vragen... ga je mond wassen :9 )

Verwijderd

Ik zou dat koelwater niet verder dan +5 graden koelen. Dan heb je ook geen ge-emmer met condens.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 11:31 schreef Hooi het volgende:
Woeha ;) Heatsink is Engels voor koelblok.
dit was een geintje
het idee van mij is eerder om die *&%$#@ peltier niet in de kast te hoeven hebben, en minder risico van blow-ups te hebben.
Als de peltier zou stoppen, gebeurt er zo weinig.
helemaal mee eens.

[/quote]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:50
Je koelwater koelen met peltiers heeft bijna geen effect. Je hebt veel te veel peltiers (dus vermogen) nodig om dat water te koelen.

Veel beter is meerdere peltiers op elkaar te stapelen op je proc, of nog beter, meerdere parallel naast elkaar.

Stapelen heeft als nadeel dat het vermogen van iedere gestapelde peltier meer dan 2x zoveel moet zijn als de vorige. Dus zeg een 60 Watt CPU en daar leg je een 80 Watt Peltier op. Die produceren samen 140 Watt. De een 2e peltier moet minimaal iets van 150 Watt hebben. Wil je daar nog een 3e peltier op, dan heb je een 300+ Watt peltier nodig
Dus:
CPU 60 Watt
1e peltier: 80 Watt
2e peltier: 150 Watt
3e peltier: 300 Watt
4e peltier: 600 Watt
5e peltier: 1200 Watt

Veel beter is om bijvoorbeeld 4 peltier naast elkaar te zetten. dus 4x150 Watt = 600 Watt.
Dan heb je een grote coldplate nodig en een groot waterblok.
Met zoveel vermogen is het aan te raden om een groot waterblok met veel kanaaltjes te nemen en een hogere stroomsnelheid van het water.
Dat water is makkelijk af te koelen met 1 of meerdere radiators.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
600 Watt, das best veel. Mijn 12V voeding levert dat niet.

Kan je in de winter mooi als kachel gebruiken.

Wat kost een 150 Watt peltier --> 150 piek (?)
4x150 piek = 600 piek.
Dat is erg veel voor een koeling.

Dit systeem moet toch makkelijker kunnen?

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het is heel simpel dat het niet werkt. Want als een coolermaster in staat was om een fatsoenlijke peltier koel te houden. Dat hadden heel wat mensen een coolermaster+peltier gewoon zo op hun processor zitten. Aangezien ik niemand ken die dat heeft, denk ik dat het niet werkt.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 12:08 schreef martijn12345 het volgende:
Het is heel simpel dat het niet werkt. Want als een coolermaster in staat was om een fatsoenlijke peltier koel te houden. Dat hadden heel wat mensen een coolermaster+peltier gewoon zo op hun processor zitten. Aangezien ik niemand ken die dat heeft, denk ik dat het niet werkt.
Als je nu eens het hele topic leest, dan was je tot de conclusie gekomen dat we er een flinke heatsink (audio) met bijv een 120 mm fan op zetten.
|:(

Verwijderd

misschien heb je hier wat aan
Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/Two_step_cooling_system.jpg

:)

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 23:42 schreef idX het volgende:
Als je je peltier nou vroeger inschakelt als je computer, vriest je cpu dan niet kapot?
Kort antwoord... Nee...
Er zijn ook mensen die gebruiken vloeibare stikstof van -190 C of ergens in de buurt... :) Maar daarvan gaat je CPU ook nog niet kapot ( tenminste dat zetten ze er niet bij :) )

Greetz

Verwijderd

misschien stom maar kan je niet beter een kleine vriezer nemen en daar het water inzetten met een kleine radiateur dan koelt het water wel af

• BC3 Victim
kan aan mij liggen maar waarom zou je zoveel moeite doen? je haalt je oude koeling eraf, gaat koelen met water en zet je oude koeling op je water om je water te koelen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
een koelkast maakt zoveel herrie :(:(

maare, het is wel een idee, voor f150 heb je al zo''n mini koelkast. (zo''n ding voor 12 blikjes)

Verwijderd

http://www.supercool.se/pages/al.html Zoiets heb je nodig.
http://www.supercool.se/pages/symboler2.html

Ik heb ook ooit iets gezien om met verschillende peltiers een koperen buis passief te koelen. het is een vierkant blokje met een gat in midden waar de buis doorloopt. op de vlakken van die kubus zijn peltiers met een heatsinc. Als je er zo meerdere achtereen zet kun je volgens mij wel serieus en zeer stil koelen, maar je zult het ook merken aan je electriciteitsrekening:)

edit: krijg dat plaatje hier niet als een deftig geheel.

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 19:35 schreef dirkster het volgende:
misschien stom maar kan je niet beter een kleine vriezer nemen en daar het water inzetten met een kleine radiateur dan koelt het water wel af
Daarom haalde ik dat ook aan. Zover ik weet zijn er kleine koelkasten met peltiers gemaakt.
(Sterker nog, daarvoor zijn die krengen volgens mij ontwikkeld..)

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 19:31

wiewatwaar

whatever

Een autokoelkast is aardig maar zijn koelend vermogen is niet zo hoog. Hier moet 80W warmte weggewerkt worden. Ga (even positief) uit van een rendement van 30% van een koelkast en kijk dan eens wat het opgenomen vermogen van een normale koelkast is.
(Blijkt dat je een aardige koelkast nodig hebt)

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

ik bedoel geen auto koelkast ik bedoel gewoon een mini vriezer die sommige mensen voor vlees hebben. is net zo groot als een koelbox dus en zal niet veel schelen,met al die peltier rotzooit en veel kouder water.

Verwijderd

Topicstarter
Anders sloop zo''n ding en bouw alles in je eigen reservoir in. Dan hoeft hij alleen maar je koelwater te koelen ipv een complete koelkast.

Oja, dat 2 traps schema is werkt volgens mij wel. Hiervoor hoef je niet zo''n zware peltier te hebben omdat het water al op temp. is gebracht met de radiateur.
Alles wat hij dan kouder wordt is meegenomen.

Verwijderd

De uiteidelijke hoeveelheid warmte die afgevoerd zal worden, wordt bepaald door je coolermaster. Het enige voordeel van een peltier in dit geval, is dat je een groter temperatuur verschil hebben waardoor de warmte-overdracht beter zal zijn. Maar die coolermaster.....

• BC3 Victim
Waarom zelf maken als het al gemaakt is ??

CoolWorks'' innovative IceProbe® is the ideal cooling device for cold water dispensing systems and a wide variety
of liquid cooling applications. *D
[img]\"http://www.coolworks.simplenet.com/images/iceprobe9a.gif\"[/img]

Als dit niet is wat je moet hebben dan weet ik het ook nie meer. :9~

btw website = www.coolworks.simplenet.com

• BC3 Victim
Waarom zelf maken als het al gemaakt is ??

CoolWorks'' innovative IceProbe® is the ideal cooling device for cold water dispensing systems and a wide variety
of liquid cooling applications. *D

Afbeeldingslocatie: http://www.coolworks.simplenet.com/images/iceprobe9a.gif

Als dit niet is wat je moet hebben dan weet ik het ook nie meer. :9~

btw website = www.coolworks.simplenet.com

<PS> sorry voor de dubbelpost maar bij deze staat wel een plaatje :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, leuk zeg, nu heb ik niets meer om te tweaken :(

Nee geintje. Waarom betalen als je het zelf kan maken.

• BC3 Victim
Even voor alle duidelijkheid: condens ontstaat zodra het water onder kamertemperatuur is. Water van 15 graden kan al condens vormen, ''t is maar dat je ''t weet.. :)

• Diablow
  • Laatst online: 04-04-2025
Die waterkoeler van die site is ook wel gaaf:)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

je kunt dan wel veel peltiers gaan gebruiken maar das errug in het nadeel voor je energierekening. Ik wil ook wel graag waterkoeling maar zonder peltiers. die dingen vreten energie.

specs

Pagina: 1