[BC3] veel/weinig koelpasta gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27
Ik heb koelpasta gekocht maar moet er nu veel op je cpu of weinig.

Aan de onderkant van mijn koeler zat er ook al van die extra koelprut maar door het erop en eraf halen is dat bijna helemaal weg alleen de randen zijn er nog is het misschien handig om daar ook wat koelpasta in te doen (ik hoop dat het duidelijk is ;))

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Use the Search :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Geef die jongen even antwoord, dan zoekt hij de volgende keer wel, toch:?

Niet te veel, en niet te weinig.

Sommige zweren bij een dikke kloder, andere doen het precies met een bankpasje zo dun mogelijk. Probeer het uit en meet de temp.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Een dunne laag, als je een "dikke klodder" doet dan geleidt het de warmte niet, maar dan wordt het een isolatielaagje, en dat moet je niet hebben als je een zo laag mogelijke cpu temp. wilt.

De pasta is bedoeld om de kleine oneffenheden in de cooler (en cpu) "weg te werken".

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27
oke ik heb het zo gedaan:

mijn cpu en koeler vet vrij gemaakt toen gekeken hoe heet het werd hij werd ruim 40 graden (volgens mij maakte die slecht kontakt)

toen alles eraf en aardig wat koelpasta er tussen gedaan en zie ik heb hem nog niet boven de 31 graden uit zien komen en dat terwijl ik dit type met icq en msn en winamp aan

en dat op een standaard koelermaster :-)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een klein druppie is voldoende.
Smeer het maar uit met een papiertje en je bent klaar.
Als je het echt goed wilt doen dan kun je nog Artic silver kopen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Op woensdag 18 april 2001 20:49 schreef DE_Michiel het volgende:
oke ik heb het zo gedaan:

mijn cpu en koeler vet vrij gemaakt toen gekeken hoe heet het werd hij werd ruim 40 graden (volgens mij maakte die slecht kontakt)

toen alles eraf en aardig wat koelpasta er tussen gedaan en zie ik heb hem nog niet boven de 31 graden uit zien komen en dat terwijl ik dit type met icq en msn en winamp aan

en dat op een standaard koelermaster :-)
Probeer het dan nu eens met een dun laagje koelpasta.. Als je de standaard koelpasta gebruikt (die witte zooi dus) werkt het het beste als je er een heel dun laagje op doet (zodat het bijna transparant wordt!)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Die pasta geleidt de warmte slecht...veel slechter dan direkt kontakt tussen core en koellichaam. Maar veel beter dan lucht. Je moet dus met die pasta alleen die plekken opvullen waar anders lucht zou zitten. Daar heb je maar weinig voor nodig

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1