[BC3] AMD Athlon 1,2 Gig overklokken??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een AMD Atlhon 1,2 Gig processor. Wat en hoe groot zijn de risico''s als ik hem overklok?????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ligt eraan hoe warm je hem laat worden..

met overklokken verhoog je in principe het risico op doorbranden, want de die wordt een stuk warmer door hogere schakelsnelheden en hoger voltages.

goed koelen en niet teveel extra voltage eropgooien.. (maar wanneer goed gekoeld kunnen ze heel wat hebben hoor :))

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Hmm... al gesearched?

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
Wat: Burn baby burn!
Hoe groot: Hoe hoger hoe groter...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31
Als je het stap voor stap doet en de temperatuur in de gaten houdt en in het begin het voltage gewoon op default laat staan kan er denk ik weining fout gaan.

Die van mij gaat prima tot 1425mhz (9x5x150mhz,47 graden stressed, 256Mb Corsair CAS2, GlobalWin FOP-38)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik hoor overal verhalen, dat als je hem overklokt dat ie dan sneller versluit en sneller doorbrandt???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik hoor verhalen dat je dan 2 jaar verder bent eer dat ie doorfikt!

Verwijderd

versluit = ??

OK''en versnelt het electro-migratie proces..
en dat verkort de levensduur van je proc die op 40+ jaar geschat wordt..
terwijl de economische levensduur onder d 5 jaar ligt
Pagina: 1