[BC3] temp sensor

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37
das netjes kan ik wel gebruiken in mijn pc (vertrouw mijn temp nie helemaal)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

ik heb zoon temp sensortje nagebouwt van www.xcl-clan.com/articles.php3?id=24 en ik moet eerlijk zeggen hij werkt rete goed !! dus echt een aanrader voor iedereen die een temp sensor te kort komt... ik heb de temp sensor zelf uit een oude coolermaster waar een temp sensor inzat maar die was op de RPM draad aangesloten dus dat werkte niet en ik heb hem er maar uitgesloopt. Verder heb ik er 2 draaden aangeslodeerd en een plugje erop in mn cusl2 gestoken (ergens tussen de pci sloten) en ik heb hem ook even goed getest... ik heb hem tegen een ijsblok gehouden en de temp werd ongeveer -5C dus negatief werkt het goed voor de rest heb ik hem ff in mn hand gehouden en de temp werd 28C dus ook wel goed

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Wederom een verantwoorde wetenschappelijk test

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 23:11 schreef Hagar het volgende:
Wederom een verantwoorde wettenschappelijk test
het ging erom dat het ding ook zou moeten werken zoals het zou moeten werken....

Verwijderd

Ok, het werkt... Maar hoe precies is de temp van dat ding?? K vertrouw de testmetode niet helemaal. Sorry.

Kun je ''m niet beter vergelijken met een andere termometer of zo??

Verwijderd

ik zal heb vanmiddag eens bij mn cpu hangen en kijken of de temp ongeveer gelijk is en ik zal ook eens kijken als ik een extra temp meter hier ophang wat de kamer temp is als die gelijk is dan zou hij het goed moeten doen. En zoals je weet 0C is smeltend ijs als je hebt opgelet bij natuurkunde
maar ik heb geen smeltend ijs gebruikt... dus dat zal ik vanmiddag ook maar doen :)

Verwijderd

oopz dubbelpost

Verwijderd

nou ik heb bijna alle tests kunnen doet behalve die met mn cpu omdat ik anders de temp sensor zou platdrukken...
code:
1
2
3
4
             sensor #1  sensor #2
Case temp    22         22
smeltend ijs               0
kamer temp   17         17

bij de case temp heb ik de sensor van het mobo gebruikt en bij de kamer temp heb ik een termometer gebruikt. Dus dit ding werkt zoals het zou moeten

Verwijderd

handy

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Ga er meteen een stuk of 5 maken, en dan op m''n ingebouwde lcd thermometer zetten met zo''n stappenschakelaar, pics soon...:Y)

Verwijderd

gaan we een nieuw soort fanbus ontwikkelen... eigenlijk wel geen slecht idee, ik zal eens vragen of iemand een schema kan maken :)
Pagina: 1