[BC3] Waterkoeling LAN case...

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:12

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik ben van plan een LAN-proof waterkoeling kast te maken... Dus een gewone kast waar inprincipe niks extra''s aanhangt (dus niet dat ik alles los moet meenemen). Dus water resevoir inwerken & radiator inwerken.

En zelf heb ik wel wat ideeën maar toch weet ik niet precies wat beste is... (Scanner is niet aangesloten, dus kan moeilijk m''n schetsen inscannen).

Waar ik aan dacht is:

Een full-tower/big-tower (whatever) aan te schaffen, (zoek nog een site vol met plaatjes van kasten), het liefste met zo''n 6 5.25" drive-bays (CD-ROM kleppekes). Dan wil ik in 2 van die bays cd-rom spelers pleuren en in de rest van de 4 een soort water resevoir (gemaakt van plexiglas). Zodat je van de voorkant kan zien hoeveel water erin zit etc... Dan zat ik te denken aan de Radiator van Senfu, deze dan in te werken aan de bovenkant (idee van MrDummy gejat). Zoals op www.regenboog.net staat 2 koelers, dus zo''n 2 gaten voor de koelers uitzagen, hier dan nog ''n grill op zetten en dan haalt ie koele lucht van buiten, koelt de radiator ermee, en krijgt de kast ook wat koele lucht.

Nu is dus de vraag, is dit allemaal wel haalbaar? En zijn er misschien al bestaande dingen voor die je makkelijk kan inbouwen? (ben niet echt zo''n knutselaar).

BitFreak.

Verwijderd

Bouw alles in een grote koffer in :)

Ruimte zat, heb je meteen een vette koffer-mod

• aKra

aKra

Topicstarter
Roeltje:

You have sent a message!
[topic=162991]

You have received a message!
hmm
alles in een koffer =)

Niet ''n beetje lame om het op GoT te posten als ik het toch al wist? En dit is zeker jouw manier om aan veel posts te komen?

:r

edit:

En eerst even lezen wat er staat, want ik weet al eigenlijk wat ik wil, maar ik vraag wat het beste is, ik vraag niet wat ik moet doen... (Qua complete mod maken)

Verwijderd

Nee hoor, kijk maar op het forum van gamers.nl hoe ik dat doe :)

• aKra

aKra

Topicstarter
GVD, NU GEEN REPLY MEER VAN JE ALS JE NIKS TE MELDEN HEBT... WAS VORIGE POST OOK AL IK WORDT ERG HARD GEIRRITEERD VAN JE.

(En nee, dat ''zeggen'' wat je deed is niet iets melden.)

Ga op andere posts reply''en, zolang het maar niet hier is. Tenzij je oplossingen hebt, of enige ideeen...

<=- Zwaar geirriteerd aan Roel.

:( :( :( :r :r :r

Verwijderd

tja het past makkelijk in een big tower :)
maar dat lijkt me niet zo geschikt voor een lan-pc :?

dus ik zou het maar op een miditower houden :)

maar ik zelf heb ook alles in gebouwd in mijn midi-kast, waterbak,radiator voor in mijn kast past perfect

• aKra

aKra

Topicstarter
Meteorite, ik heb liever een grote kast ipv. een kleine en dat alles eruit hangt etc.

Wat voor ''n waterkoelings setje heb je etc.?

Verwijderd

Ik heb een Atlon Classic cool set van http://www.cool-computers.com is een goed setje en het moest een groot waterblok zijn zodat me L2 cache chip ook gekoeld worden
me L2 cache chips lopen nu op 425Mhz

en ik ben zelf niet echt zo handig dus dacht ik laat ik maar zo''n setje bestellen

ach moet hem nog hoger klokken

• aKra

aKra

Topicstarter
Meteorite, Hoe lang duurt de levering ervan?

Verwijderd

ik had het binnen 3 weken in huis :)

maar als je het besteldt neem dan ook een fles water-wetter, verhoogd de warmte opneming van je koelwater, smeert de pomp, anti-alg, anti-electrocorosie en geeft de water een leuk rose kleurtje

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm... Duurt mij iets te langs, thanks voor de tip anyway... :)

Verwijderd

Ik heb mijn waterkoeling ook allemaal in mijn kast en ik denk dat ie wel LAN proof is.

Mijn puter...

Helemaal onderaan die HX08 kast. Alles zit erin. Moet je maar even kijken wat je ermee kunt.

Greetz

• aKra

aKra

Topicstarter
Celeron_clocker, ziet er mooi uit... Alleen wil ik het water resevoir ergens maken waar ''t gewoon vast zit, en niet dat als er ''n stoot tegen komt dat het om kan vallen... Want dat wil nog wel eens gebeuren...

En waar zit je radiator? Ik kan hem niet echt zien op die pic...

Verwijderd

Ik heb inmiddels een ander reservoir. Een ijsbak van 2 liter deze is veel steviger en ik heb hem vastgekit aan de kast en ook de slangen heb ik gekit. Mijn radiator zit bovenop mijn kast en er blazen 2x 92mm Sunon''s doorheen... :)

Greetz

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Tegenwoordig hele goede metaallijm, ga die van mij denk ook aan mijn kast vastplakken:).

Verwijderd

geen info over waterkoeling.. maar een Inwin Q500 BigTower is dat niks?? das opzich een ruime kast waar je achter/boven (aan binnenkant) zo''n radiator ding kan doen (ben ik ook van plan)

• aKra

aKra

Topicstarter
Jammer genoeg is deze maar 250W en kost deze kast 207,-

Wel erg duur!!! :-(

Verwijderd

Alles behalve de radiator is heel makkelijk weg te werken. Zelfs een waterreservoir is niet echt nodig. En het pompje is zo klein, dat kun je bij wijze van spreken nog wel tussen 2 PCI sloten wegwerken (nouja, grootte van een normale Coolermaster socket-A koeler, zeg maar).
Dus als je radiator past, dan past heel de waterkoeling. De meeste radiatoren bedoeld voor waterkoeling van je PC passen of achter in je kast boven de voeding, of in een stuk of 3 5.25" bays. Met kachelradiatoren van een auto zul je het wat moeilijker hebben vrees ik.

Verwijderd

voor 25,- extra heb je een 300Watt voeding (InWin dus geen el cheapo ding..)

• aKra

aKra

Topicstarter
limp_bizkit, waar dan?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
moet je effe bij computer-land kijken staat een bigtower met 6 bays en 300 watt kost 169 piek. Werkt perfect ik heb hem zelf ook.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
* Gman aka Georgio heeft dezelfde plannen als BitFreak

Maar ik wil perse een koeler boven m''n voeding, dus zo''n dure.

EVT wil ik ''m ook wel kwijt in de bovenkant (platte & Lange radiator) maar daar wordt m''n pc niet mooier op

Zo wil ik het!:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/cooling_cube/boxster6.gif

En niet zo aan de bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.digifiel.com/gallery/pics/medusa2.jpg

Schetzzz:
Afbeeldingslocatie: http://groups.yahoo.com/group/compufreakz/files/George/coolblock.jpg

Verwijderd

Zoon radiator heb ik nog liggen helaas voor jou is die al verkocht. Je kunt em kopen bij www.dangerden.com daar heb ik em ook vandaan.

Greetz

Verwijderd

En trouwens wat is er mis met mijn opstelling???? ;(

Greetz

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op woensdag 18 april 2001 15:04 schreef Celeron_clocker het volgende:
Zoon radiator heb ik nog liggen helaas voor jou is die al verkocht. Je kunt em kopen bij www.dangerden.com daar heb ik em ook vandaan.

Greetz
Dus je hebt ''m niet liggen :Z
En waar denk je dat ik die pic vandoan heb? :)
Op woensdag 18 april 2001 15:05 schreef Celeron_clocker het volgende:
En trouwens wat is er mis met mijn opstelling???? ;(

Greetz
Die fan''s die aan de bovenkant uitsteken.
Ik vind het lelijk.

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 15:27 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

Dus je hebt ''m niet liggen :Z
En waar denk je dat ik die pic vandoan heb? :)
[..]

Die fan''s die aan de bovenkant uitsteken.
Ik vind het lelijk.
Uhhum er steken geen fans uit... ;)
De fans voor de radiator zitten aan de binnenkant van mijn kast dus....

Greetz
Pagina: 1