Toon posts:

[BC3] bruut gereedschap, welk?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nou voor degene die wat meer ervaring/kennis hebben dan ik..

ik heb een brander nodig om koper plaatselijk even te laten smelten. net zoiets als puntlassen..
>het liefste heb ik geen koper-oxidatie<
maar het is niet onoverkombaar

smeltpunt van koper = ~1100C (beetje ruim)

zo''n CO2-lasappararaat.. haalt dat wel die temp??

of zijn er nog andere alternatieven..

Verwijderd

Denk dat je dan echt een metaalbewerkings bedrijf moet vragen.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
koper smelt bij een lagere temperatuur dan ijzer, aangezien een normaal lasapparaat gebruikt wordt voor ijzer zou dat moeten gaan...

Verwijderd

Wat jij zoekt is een TIG las apparaat, deze trekt een electrische vlamboog tussen het koper en een niet afsmeltende electrode, let wel, dit is profesioneel materiaalo, maar daarmee krijg je wel koper plaatselijk aan het smelten ( heb het ooit eens gedaan , best kewl) er gaat alleen ontzettend veel warmte in zitten, dwz, het duurt een tijdje voordat het gaat smelten, alle warmte gaat in het koper zitten, als het een maal gaat vloeien dan gaat het ook hard ook als je door "stookt".

Verwijderd

Met een snijbrander. Deze stookt ''m wel warm.
Ook is hij bij bijna iedere metaalboer beschikbaar.

Verwijderd

Kan wel, maar je hebt een argon/helium mengsel nodig ter bescherming van het metaal, terwijl je met zo''n CO2 apparaat nogmaal gesproken een argon/CO2(duh) mengsel gebruikt.

Je zou eventueel kunnen proberen hoever je komt als je een gewoon elektrisch lasapparaat neemt, daar een koperstaaf in klemt, een beschermende atmosfeer van argon aanbrengt, en probeert te lassen. Maar dit is NIET simpel, want die koperen staaf plakt zonder mantel wel heel snel vast aan de ondergrond. Eigenlijk denk ik zelf dat het weinig uithaalt.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

wat ik zou doen is een metaalbedrijf ff opbellen en stel je die vraag voor

of ga naar de dichtsbijzijnde metaalboer die weet het vast ook wel

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
M''n oom is Profesioneel lasser, ik zal eens vragen wattie kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de input.

ik ben volgens mij niet duidelijk geweest,
wat specifieker:
het is de bedoeling om een persverbinding van koper zodanig te verhitten dat het metaal in elkaar smelt. en zodoende dus de perfecte geleiding creeer.

met een vlamboog kan ik volgens mij niet het gewenste effect bereiken, het is precisiewerk dat bijna op de halve millimeter nauwkeurig komt.

met een koperstaaflassen ben ik extra koper toe aan het voegen, terwijl ik het bestaande koper alleen even wil verhitten.

maar ik heb een argon/helium mengsel of argon nodig voor koper, mooi.

maar een snijbrander, dat lijkt me wel wat, die zat ten eerste wel hoge temperatuur opleveren, en redelijk precies zijn. Nu alleen nog een mini-snijbrandertje vinden :)
ohja, een snijbrander, werkt die met zijn eigen zuurstof ??

Verwijderd

Snijbrander werkt met acetyleen en zuurstof, beide in flessen. Oja, en het vlammetje van een klein kopje op de brander is vrij klein; daar moet het je mee lukken.

Maareuh: hoe heb je nou je koperen pinnen vastgezet?

Verwijderd

Topicstarter
smooi.. ik heb al een mooi autogeen lasapparaat op het oog ( acetyleen en zuurstof)

alleen nog een geschikt mondstukje en ik moet zorgen dat ik een beschermende atmosfeer van co2 maak. iemand ideetje? ik zat gewoon aan een bak te denken met redelijk hoge randen.. want co2 is toch zwaarder dan lucht, niet?

hoe ik ze erin heb gezet?? hehe... geheim van de smid :) kut.. nou moet ik het wel vertellen.. hehe.

gewoon een precisie boortje van 2.95 (hadden ze trouwens alleen in titanium... de lullo''s) en heel zachtjes met een plastic hamertje erintikken. zit ramvast. even uitgetest maar met warmtegeleiding zit het wel snor. Vergeleken met gewone soldeerverbinding geleid het even goed of misschien zelfs beter, ligt aan je soldeerkwaliteiten.

BTW MIJN 19" IS GEPLOFT!! JE WIL NIET WETEN HOE HET IS OM MET EEN 14" 16 kleuren 640x480 te werken!! je kan geen topic meer fatsoenlijk lezen! AARGH :(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
ohja.. mijn techniek is niet aan te raden,
het heeft me enige tijd gekost om de techniek te perfectioneren.
o.a. door een boorkolom kopen.
Pagina: 1