[BC3] Global Win FOP38 of Alpha PEP66T + Delta 60HP

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat zou de beste koel combinatie zijn voor een Athlon 1333 : is dit de Globalwin FOP38 of de Alpha PEP66T i.c.m. Delta 60HP koeler.
Wie helpt mij ?? (8>

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Alpha.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:29

Convoy

g44p

Alpha

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

RvV

alpha

Y'24

Verwijderd

Zijn we het iig allemaal met elkaar eens :)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
FOP38 :)

• remsie
  • Laatst online: 01:15
FOP38 ruleerd :)

Verwijderd

Hij vraagt wat de beste cool combinatie is.... Ik heb ook Fop, maar in die combinatie zou die Alpha dus beter zijn.

• ConZito
Moettie geen Abit KT7(A)(RAID) hebben anders past het niet zo lekker, maar welke koelt nou eigenlijk het hardst, dan weer die Alpha dan weer die FOP...heb maar gewoon de goedkoopste genomen, dus de FOP :)

Verwijderd

F-16, ow nee, das zelfde als fop38 :)

• BC3 Victim
ik heb dus ook een KT7 en zoek ook een betere koeler. Past die FOP niet??? Welke van de alpha is dan de beste, de duurste ofzo??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op dinsdag 17 april 2001 19:46 schreef Rappie het volgende:
ik heb dus ook een KT7 en zoek ook een betere koeler. Past die FOP niet??? Welke van de alpha is dan de beste, de duurste ofzo??
FOP past wel, alpha PEP niet denk ik. Alpha 6035 past wel, maar koelt minder :'(

• ConZito
Op die PEP zit de fan aan de zijkant en er niet bovenop net als bij de FOP, dus een brede 25mm dikke fan wil niet altijd passen, dus dan gaat het grote blaaskoelfeest met een DeltaHP niet door.

• BC3 Victim
Dat is een hele goeie, weet er iemand toevallig of combinatie alpha PEP66T-Delta 60HP past op een MSI K7T-Turbo

Verwijderd

Swifttech MC462 ;)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op dinsdag 17 april 2001 21:38 schreef Hooi het volgende:
Swifttech MC462 ;)
Nog meer lawaai :9~ en koeling natuurlijk >:)

Verwijderd

Nee,
met de Delta80HP is het net zoveel herrie als de FOP38, maar zonder de janktoon.
Met de Delta 80MP is het ''gewoon'' een koeler...
:) :)

• ConZito
Die janktoon toels gewoon :)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:01

Nessuno

io sono nessuno

pep66 pas op de meeste borden niet

altans niet goed om :)

wat doe je simpel
(als je een fulltower hebt )

je moet alleen je kast aanpassen

hoe ik het heb zitten is : delta zuigt lucht van onder uit mn kast naar boven toe de kast in en daar zorgt een 80mm fan dat de lucht er weer uit geblazen word ideaal dus

|
|
|en hier gaat het er uit
|
-----------------^
-----------------^
-----------------^
-----------------^
-----------------^
-----------------^
-----------------^
als je het gat netjes uit zaagt
(voor de dremel fan ) uit dremelt dan heb je geen last van tegen druk en kan de delta goed zn werk doen :)

Na rose e cient spin

Verwijderd

waarom neem je niet die thermo engine v60 die kwam nog beter uit de tests met de delta HP60

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 21:46 schreef Hooi het volgende:
Nee,
met de Delta80HP is het net zoveel herrie als de FOP38, maar zonder de janktoon.
Met de Delta 80MP is het ''gewoon'' een koeler...
:) :)
Heb je die swiftech nou ingebouwd?

Verwijderd

:) sjit, nee nog steeds niet. Eerst nog een KT133a 686B bugfix BIOS gemaakt. (Niet dat er iemand interesse in schijnt tehebben..)

t''is errug.. maar hij zit er nog steeds niet in :+

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 21:43 schreef WiD het volgende:

[..]

Nog meer lawaai :9~ en koeling natuurlijk >:)
en gewicht...

• BC3 Victim
Zeikers over geluid... ik heb hier een FOP38 en 4 80 mm case fans... geen f-16 hoor!

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 21:38 schreef Hooi het volgende:
Swifttech MC462 ;)
Past dus niet op een KT7

Verwijderd

ik was ook aan het twijfelen, maar ik denk dat je je van een mede tweaker geen stabiel :) advies kunt verwachten maar echt naar de vergelijking op het net moet gaan kijken

en waarom de alpha? omdat het kiks klinkt? de win komt beter uit alle testen!! met een delta 60 6800rpm, dat wordt dus mijn keuze ben je ook nog voordeliger uit.

De swiftech komt het beste uit de nieuwe testen, maar is weer ietsjes duurder |:(

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 01:11 schreef inexces het volgende:
ik was ook aan het twijfelen, maar ik denk dat je je van een mede tweaker geen stabiel :) advies kunt verwachten maar echt naar de vergelijking op het net moet gaan kijken

en waarom de alpha? omdat het kiks klinkt? de win komt beter uit alle testen!! met een delta 60 6800rpm, dat wordt dus mijn keuze ben je ook nog voordeliger uit.

De swiftech komt het beste uit de nieuwe testen, maar is weer ietsjes duurder |:(
ietsjes? 70 tegen 200+ piekies? nee, dat is niet nix, ik zou voor de globalwin gaan

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op woensdag 18 april 2001 00:48 schreef Euroshima het volgende:

[..]

Past dus niet op een KT7
Nee?!? Sjit! Ik wou er wel zo eentje. F/WBK-38 dan meer... :'(

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 00:45 schreef Euroshima het volgende:
Zeikers over geluid... ik heb hier een FOP38 en 4 80 mm case fans... geen f-16 hoor!
Psies ook geen last van hier en dat met zelfs een centrifugaal tssn de voor wand in en dat zijn ook niet de aller stilsten { wel als ie in de voor wand zit } bdw een potmeter doet ook wonderen ;)

• BC3 Victim
Tweakers luister nou eens...
Ik heb zelf de Alpha PEP66T i.c.m. een ABIT KT7a. Het enige wat je moet doen is de koeler bovenop de heatsink plaatsen i.p.v. aan de zijkant. Een beetje tweaker heeft dit toch wel door? Ook moet je waarschijnlijk twee extra gleuven in de heatsink maken, omdat anders heb klemmetje vervelend gaat doen. Dit kan je d.m.v. een precisietool (DREMEL) doen.
De combinatie van de PEP66T + Delta AFB60-HP koelt prima. Nu heb ik even een andere fan erop gezet en deze maakt minder geluid en uit verhalen koelt deze ook beter. Het gaat om de YS Tech 60mm.
Succes! :P

Verwijderd

Als je naar prijs/kwaliteit gaat kijken dan is de Fop38 een goede keuze. Maar zelf zou ik voor de alpha gaan.

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 00:48 schreef Euroshima het volgende:

[..]

Past dus niet op een KT7
Hij past wel op een KT7, hij past op bijna alle mobos. Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/heatsinks/swiftech_mc462-a/IMAGE036.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/heatsinks/swiftech_mc462-a/IMAGE054.jpg

Verwijderd

hij is ook nog eens de beste: :P
Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/heatsinks/swiftech_mc462-a/chart_v1.05.jpg

:9~:9~:9~

Verwijderd

Ik heb alleen niet van die gaten :)

• BC3 Victim
FOP38: de gulden middeweg ;)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

en als die koelers niet helemaal passen verplaats je toch die transistors(of hoe heten die dingen ) >:)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op woensdag 18 april 2001 20:31 schreef DR het volgende:
en als die koelers niet helemaal passen verplaats je toch die transistors(of hoe heten die dingen ) >:)
Condensatoren ;)

Alle proemn in n drek

• DR
  • Niet online

DR

ook goed :)

het was in ider geval te begrijpen.

• DR
  • Niet online

DR

de verplaatsing :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~da_rumble/resized.jpg

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Aan de andere kant weer aan z''n bord gesoldeerd (duh)

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 21:53 schreef DR het volgende:
de verplaatsing :)
[afbeelding]
wtf? hoe heb je dat gedaan? die condensatoren weg en dan??? :?

Verwijderd

Slim :P

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

of deze: http://www.tweakers.net/nieuws/16612 :9~
(past ook vast wel ;))

p.s. DR wat heb je in godsnaam met je condensatoren gedaan? zekers wel strak maarre doet ie het ook nog?

• DR
  • Niet online

DR

is niet mijn Mobo(gelukkig niet :) ).

ik zou zoiets nooit doen, is mij te link, is van iemand die ik ken, anders paste zijn koeler niet. BTW moet je es linksonderaan kijken, zit ook nog een lampje gesoldeerd >:)

Vraag niet naar het nut, maar het zit er

//Edit

Hij blijkt het nog te doen als vanouds

Verwijderd

maar de gezondste keuze voor een koeler is dus de Thermo Engine V60 + fan naar keuze
Pagina: 1