[BC3] Vraag over mn neon buisje

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hello,

ik heb van stuud en bruin z''n mooi neon buisje ontvangen met travo maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aan sluiten kan iemand mij daarbij helpen?

Greetz Rogipogi

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
kan maar op 1 manier, op de buis is een brede witte stekker, die moet in het brede witte aansluitgeheel. de voeding moet in de kleine... (dus aan kant die gele trafo komt de buis)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

en let op dat je het trafo blokje niet op een geleidende ondergrond (metaal) vastmaakt.
Anders is het *boem*... :'(

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Niet *boem*, maar *vonk*. Overkwam mij dus ook... Ik had het bevestigd op een dikke laag stevige tape, ik dacht dat is geen probleem.

Totdat mijn PC opeens raar begon te piepen. Even later merkte ik een rooklucht op. Gauw de stroom eraf, kast open en ja hoor, het probleem was gauw gevonden:

Aan de onderkant van het printplaatje steken enkele scherpe puntjes uit. Die waren een beetje door de tape heen geprikt en maakten vonkend contact met het metalen frame... dat was zwart geworden... maar goed dat er niets ergers is gebeurd! :)

Ik heb ook ooit eens zitten te knutselen met de neon toen de PC aan stond (ja, ik weet het, dom dom dom). Ik liet per ongeluk een stroomkabeltje los slingeren. En die kwam dus tegen het frame aan - *vonk*
De PC deed het pas weer toen ik een minuut lang de stroomkabel eruit had gehaald...

Nee, tegenwoordig gaat de PC echt uit, ook al is het iets stompzinnigs wat ik moet doen. Veiligheid voor alles!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• PsYgHo
DHUH, ik mag hopen dat het niveau hier wat dat betreft wel zo hoog ligt dat je bovenstaande wel begrijpt en het gefonk en gestink, en de lichtflitsen bla bla .. maar afijn , koop een behuizing van 2,50 en zet hem daar in..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/b1.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/b2.jpg

zoiets dus..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op dinsdag 17 april 2001 11:00 schreef psygho het volgende:
DHUH, ik mag hopen dat het niveau hier wat dat betreft wel zo hoog ligt dat je bovenstaande wel begrijpt en het gefonk en gestink, en de lichtflitsen bla bla .. maar afijn , koop een behuizing van 2,50 en zet hem daar in..

[afbeelding][afbeelding]

zoiets dus..
ja hee, maar dan kun je hem niet aan of uit zetten: gebruik dan deze opstelling, heb je meteen een mooie fan erbij ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ikhaatkerstmis.f2s.com/schakeling.jpg

en het trafo blokje natuurlijk in een mooi doosje doen. (ik gebruik twee beschermbakkies van een HP cartrige :o)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• PsYgHo
Op dinsdag 17 april 2001 11:05 schreef schizofreen het volgende:

[..]

ja hee, maar dan kun je hem niet aan of uit zetten: gebruik dan deze opstelling, heb je meteen een mooie fan erbij ;)

[afbeelding]

en het trafo blokje natuurlijk in een mooi doosje doen. (ik gebruik twee beschermbakkies van een HP cartrige :o)
nee?, Niet als je hem nu meteen op een molex gooit, maar ik heb in mijn kast een aantal schakelende molexjes :), dus wel schakelbaar, en btw, is het zo moeilijk om er zelf een schakelaar tussen te frutten??.. dacht het niet..dat kan iedere randebiel.. hoop ik.. >:)

Pagina: 1