Toon posts:

[BC3] Casemod deel 1: Geschakelde ATX Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger... Ja vroeger zette je bod de pc uit door gewoon de uitknop in te douwen. Natuurlijk zat geschakelt je monitor er achter en hoefde je die niet uit te zetten.
Tja, dat waren nog eens tijden. Maar nu is het tijdperk van ATX ingevoerd. Helaas hebben ze dit "Relais Systeempje" niet zo uitgevoerd dat je er nog wat apparaten achter kon hangen zodat die allemaal uit gingen, want wat is er nou mooien; windows computer uitschakelen en geen omkijken meer naar...
Dus ben ik maar ff voeding gaan modden.
Omdat Mac dit systeem al veel langer heeft, en dit wel goed had gedaan heb ik uit m''n oude kapotte voeding van m''n Mac IIci ff de relais en de doorlus connecter er uitgesloopt. En zo doende kan ik nu, als ik de dat afstandsbediening programma es een keer aan de praat krijg :(, vanuit m''n bed de computer uitzette als ik tv aan het kijke ben zonder m''n bed uit te komen :).

Tja, ik ben dan ook enorm moe >:)

Leuk toch :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

geinig als het zou werken.

maareh hoe werkt het met infrarood oogie??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Foto''s? :)

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 21:26 schreef gilseboer het volgende:
Vroeger... Ja vroeger zette je bod de pc uit door gewoon de uitknop in te douwen. Natuurlijk zat geschakelt je monitor er achter en hoefde je die niet uit te zetten.
Tja, dat waren nog eens tijden. Maar nu is het tijdperk van ATX ingevoerd. Helaas hebben ze dit "Relais Systeempje" niet zo uitgevoerd dat je er nog wat apparaten achter kon hangen zodat die allemaal uit gingen, want wat is er nou mooien; windows computer uitschakelen en geen omkijken meer naar...
Dus ben ik maar ff voeding gaan modden.
Omdat Mac dit systeem al veel langer heeft, en dit wel goed had gedaan heb ik uit m''n oude kapotte voeding van m''n Mac IIci ff de relais en de doorlus connecter er uitgesloopt. En zo doende kan ik nu, als ik de dat afstandsbediening programma es een keer aan de praat krijg :(, vanuit m''n bed de computer uitzette als ik tv aan het kijke ben zonder m''n bed uit te komen :).

Tja, ik ben dan ook enorm moe >:)

Leuk toch :)
zet je bed naast je compu, of andersom. Werkt veel sneller...;)

Verwijderd

Topicstarter
1. Foto''s komen aan het eind van de week want ik heb geen digitale camera :( , misschien ook een filmpie er bij :)
2. Computer naast het bed? heb ik geen plaats voor bovendien zit ik dan boven op m''n mac 21" :P monitor

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
weet je wel eens wat zon 21 inch mac ding kost??????????????????/

tering man geld over??????????

anywayz cool ik wil fotos :)

Audi A8 W12 6.0

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

ATX heeft gelukkig wel constante stroom 5 V. Daarmee kun je een schakeling ermee voeden die wat kan inschakelen met remote control of zo :)

Beetje modden ja. Geen gek idee.

Misschien eentje uit Conrad? :P

Verwijderd

Topicstarter
neej, ik heb gewoon het infarood oogje van m''n Pinnacle STudio PCTV gepakt, daar universele software binne gehaald, dus geen infarood op m''n voeding aangesloten.
De mac monitor bij de way is een 21" M3502 Color monitor van heel wat jaartjes geleden. Wel dotpitch van .26, maar fixed frequentie op 1152 x 876 (een paar andere resoluties werken gelukkig ook) had ik van ons pa''s werk gehad. die hebben nu een G3 en G4 WOrkstations met 21" monitors :9~ en deze ging toen weg, ze hadden ook nog een 21" zw/w. Ik heb die monitor met een invertertje op v en h sign aan gesloten en dat werkt perfect. Ik wil misschien nog eens uitzoeken hoe ik er een pc monitor van kan bouwen. Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
binnenkort Deel 2

Verwijderd

KWIJL...

Maar d''r zijn ook ATX voedingen die een monitor dinges achter op hebben.. Dat zat in m''n eerste ATX voeding.. iets van 235watt of zo...

Verwijderd

Heb ik ook achterin me voeding...

Die zal denk ik ook wel meteen je monitor uitzetten...

(gewoon omgekeerde euroaansluiting zeg maar)

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 23:02 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Heb ik ook achterin me voeding...

Die zal denk ik ook wel meteen je monitor uitzetten...

(gewoon omgekeerde euroaansluiting zeg maar)
Raar maar waar, de stroom blijft er op staan :(

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46

Ralluph

Aus der Reihe...

Op woensdag 18 april 2001 09:27 schreef Arendje het volgende:

[..]

Raar maar waar, de stroom blijft er op staan :(
zucht... stroom loopt en spanning staat... :Z

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 18 april 2001 09:46 schreef Ralluph het volgende:

[..]

zucht... stroom loopt en spanning staat... :Z
idd

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Bij blijft de monitor ook gewoon "aan" staan, terwijl hij wel achter een ATX voeding zit :?

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Dat zal k niet kunne uit proberen.. K heb die voeding al een half jaar niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
bij een kennis zag ik ook dat er output voor een monitor zat, maar die was niet geschakeld gewoon doorgelust. Dit komt omdat de ATX voeding eerst de zooi omzet naar 12 en 5 volt, en daarna pas de relais zet voor softwarematig in en uitschakelen. Macintosh deed dit andersom. (macintosh Ruled eigelijk gewoon, maar heeft totaal geen compatibelteit)

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn zoals belooft de foto''s en het filmpie:

Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~famth/achterkantvoeding.JPG
achterkant nu van de voeding
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~famth/voedingknop.JPG
Knopje moest ff verplaatst worden :D
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~famth/voeding2.JPG
Voeding van binne :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~famth/voeding3.JPG
Voeding van binne, met een shot van aanpassing (de oplettende tweaker zal de relais herkennen :)
http://home.wish.net/~famth/voeding.avi
en hier een filmpje van hoe het werkt :P
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~famth/rotzooi.JPG
Je houdt er wel een zooitje aan over

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

groooooote plaatjes, ff kleiner maken voor de slomere internetters aub.

voor mij is zo groot wel fijn, en het ziet er netjes uit!

Where is it?

Verwijderd

Topicstarter
tja, dan moeten die maar ff w88 >:), had niet in de gaten dat resolutie zo hoog stond. Ik ben ook maar een modum(l)user

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
Das altijd klote met die ab''s, ze reageren niet altijd...... >:)

Verwijderd

Ey Gilseboer, ik keek je filmpje maar je moest wel ff flink op die afstandsbediening rossen :) Voordat ie uitging.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Eeeeuhm was hier niet powermanagement voor uitgevonden:?

En die ATX voedingen zijn ook gewoon te koop met extra geschakelde 220

Maar toch leuk ik elkaar gezet...

En voor die ouwe mac monitor kun je een gewone BNC kabel gebruiken waarven je alleen V en C gebruikt de andere heb je niet nodig bij ZW weet alleen de kleuren niet....

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
1. Monitor heeft geen bnc maar 13w3, en is negatief (geen multiple sync van daar die ic)
2. Acpi zet mijn monitor uit
3. Er zijn idd ATX voedingen met uitgang, maar die zijn niet geschakelt, ik heb er al een paar gezien, maar waren allemaal niet geschakelt, alleen maar doorgelust.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb je schema''s,wordt zelf ook zo moe van het steeds uitzetten van mijn monitor.
Zal idd wel handig zijn, PC uit monitor ook gelijk uit.

Ps. gelukkig ben ik dus niet de enigste die zo''n puinhoop op zijn bureau heeft liggen.
Mmmmmmmm, en zie een Computer Totaal liggen.

And The Only One

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...Zorgen dat je monitor uitgaat als je in Windhoos ''Start -> Afsluiten -> Uitschakelen'' doet?
Ach, dat heb ik al jaaaaaaaaaaaaaaren... >:)

...With a touch of magic¿

Pagina: 1