Toon posts:

[BC3] AXIA dood of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Na het tragische overlijden van mijn Duron enkele weken terug heb ik deze vervangen door een 1 ghz T-bird, die bij toeval ook nog eens van de AXIA-stepping blijkt te zijn. Dus ik netjes de L1-bruggen ingekleurd (leve de kleuterschool) en het ding weer erin gezet. Hij startte keurig op waarna ik vrolijk de multiplier in het bios verander naar 10,5 (rustig beginnen). Sindsdien heb ik geen enkel teken van leven meer vernomen van mjn AXIA-tje. Ik krijg alleen maar een leeg zwart beeld. Ik heb de streepjes weer weggegumd maar ook dat helpt niet.

Weet iemand wat hier aan het handje is ? Heb ik mijn AXIA naar de verdoemenis geholpen ?

Specs systeem:

- AMD T-Bird 1 ghz AXIA (duh)
- Asus A7v rev 1.01
- 384 meg PC-133 Dane Elec.

Wie helpt mijn systeempje weer aan de gang te krijgen (indien nog mogelijk) ?

Groeten,

Bumperklever (die stevig baalt)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan je niet ff je CMOS clearen?

(goed nederlands)

Of opstarten met de default waarden? Op mijn KT7A is dat ''insert'' ingedrukt houden. Op de A7V weet ik het niet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe heb je dat ding gekoeld? Met een orb toevallig?

Check even of de core nog heel is..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Core is nog heel......er zit trouwens een Globalwin FOP32 op.

Hmmm.....CMOS clearen. Kan ik dan nog wel opstarten ?

Als ik normaal gesproken opstart na een "fuck-up" (verkeerde FSB of multiplier) reset het bios zich automatisch naar de standaard-instelling (10*100). Dat gebeurt nu dus niet.

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 17:05 schreef Bumperklever het volgende:
Hmmm.....CMOS clearen. Kan ik dan nog wel opstarten ?
Ja

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CMOS clearen kan geen kwaad voor zover ik weet. je bent alleen je bios-instellingen kwijt, maar dat wil je toch? >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
CMos clearen doe je met het daarvoor bestemde jumpertje. Stekker er uit, jumperte omzetten, even laten zitten, jumpertje weer terugzetten en booten.

Misschien ten overvloede maar maak die CPU even goed schoon om zeker te weten dat de streepjes weg zijn..

''t lijkt me echt stug dat ''t ding kapot is, zolang de core nog heel is in ieder geval.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog dat jumpertje zoeken......klote-handleidingen van Asus

Kan dat ding niet vinden.........staat wel "Clear CMOS" op, maar nergens een bijbehorend jumpertje

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Batterijtje eruit halen en er weer in doen.

Verwijderd

dan batterijtje er even uithalen... net zo makkelijk

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
ik had paar maanden ongeveer hetzelfde probleem met mijn asus mobo, zie dit topic

[topic=129080]

ik denk dat je wel wat reply''s daaruit kan op volgen

uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de store waar ik em vandaan had, ze hebben em terug gestuurd en ik kreeg een nieuwe.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
er zit geen jumper op je asus (tenminste op mn a7v133 niet). Je moet met een platte schroevendraaier 2 puntjes in de buurt van de batterij ff kortsluiten (pc uit) en dan de pc weer aanzetten.
Pagina: 1