[BC3] Mijn eerste projectje...

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Ik heb dus grootste plannen, maar ik zou graag wat op en aanmerkingen willen over deze mod:

Ik weil dus een kast (eye-920) gaan ombouwen zodat hier waterkoeling in kan. Bovenin de kast moet een gat van 15 bij 18 cm komen. Hieronder een rooster (kippegaas achtig) en daaronder de radiator (een fiat panda ding).

De pomp (100-800L) en watereservoir (ca 1L) moeten onder (op de bodem komen), dan komt in het watereservoir een temp sensor met een LCD scherm voor in de kast (dit wordt warschijnlijk zo''n omgebouwd auto-geval)

Van het reservoi naar pomp is 13mm, dan een stuk van pomp naar t-stuk is ook 13mm, hier wordyt hij opgesplits in 1 van 10 en 1 van 6mm. Die van 6 mm gaan naar videokaart, dan naar northbridge en dan naar t-stuk. Het gedeelte van 10mm gaat naar dangerdan op cpu en dan naar t-stuk. Dit laatste t-stuk komt weer 13mm uit, deze gaat op zijn beurt naar mijn 2 voedingen, radiator en terug naar reservoir.

Het blok op cpu is dus danger-dan, of vga de aquacool deluxe vga cooler, en op northbridge aquacool deluxe cpu cooler.

Beide voedingen worden dus van loos :) De ATX voeding (andere is AT) wordt zo verbouwt dat hier een relais ingezet wordt (welke op 12V werkt) deze schakelt de pomp en de AT voeding in.

Verder komt er nog een fanbus. Hierop worden aangesloten 2 fans aan achterkant op de officiele plaatsen (zie: www.gistron.com/Onderdelen/info/cases/fs1010.htm voor info) en nog 1 aan de voorkant (lucht gaat langs pomp en reservoir (10 cm over d8 ik), en 2 fans onder radiator.

In principe staan de fans altijd uit, maar je weet maar nooit.

Graag zou ik van op en aanmerkingen hierover willen, ikzelf zie het wel als een leuk projectje...

PS hij moet een duron 800 (met hele ralle core) gaan koelen, op een kt7, met 384 geheugen

rest van specs:
radeon AIW (die nu al 195/195 loopt, ja hier zitten koelblokken op geheugen), sb live!, 3com 905B, adaptec 2940U2W, ATi rage 2 pro, spintelkaart, ultraplex 40max, waitec 6*24, 9,1 atlas IV (u2w) en een 20,4 gb 5400rpm maxtor (in hdd bay)

if broken it is, fix it you should

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
niet lullig bedoelt, maar is het niet verstandiger om of je rad met vulopening op het hoogstew punt te doen of je waterreservoir ?... dit met oog op lucht enzoo en eventuele lekages ??

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• elgringo
Op maandag 16 april 2001 13:10 schreef psygho het volgende:
niet lullig bedoelt, maar is het niet verstandiger om of je rad met vulopening op het hoogstew punt te doen of je waterreservoir ?... dit met oog op lucht enzoo en eventuele lekages ??
dit begrijp ik niet....

het vullen gebeurd gewoon in het reservoir... Deze wordt vol gegooid en dan gaat de pomp pas aan. Er is dus max het aantal liters water wat in het reservoir kan in omloop. Dus hij zal nooit overstrompen....

Tevens wordt mijn systeem waterdicht... (DUH?) nee ook als ik om zijn kop hou komt er geen water uit... In idergeval das de bedoeling :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ach ja , als die helemaal wterdicht word maakt het niet uit, en ik begin ook net dus wie weet loop ik hier onzin uit te kramen! >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• elgringo
Het komt er op neer dan mijn reservoir met al het water erin niet ver KAN stromen....

en dan is het goed...

En natuurlijk wordt deze waterdicht (ook als hij op de kop hangt)

• elgringo
Wat nou is iedereen stil van verbazing :)

Nou, dat geloof ik graag :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

ehm, ja :D

Ik zou zeggen, veel succes ermee! Maar die ene link die je geeft is dat die "eye-920" kast? Heb je daar anders een plaatje van?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• elgringo
Op maandag 16 april 2001 19:44 schreef ALH het volgende:
ehm, ja :D

Ik zou zeggen, veel succes ermee! Maar die ene link die je geeft is dat die "eye-920" kast? Heb je daar anders een plaatje van?
hij staat in de conrad (link heb ik niet) in catalogus...

anders op www.imaschape.com

ja het is een eye-920 kast

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

ok, moet ik ff m''n Conrad-boek onder m''n kussen vandaan halen :P

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Pagina: 1