[BC3] Koelen via Koelkast.

Pagina: 1
Acties:

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb me rot gezocht hier en op i''net maar vind nergens iets over dit idee, ik wil m''n pc waterkoelen maar om het water te koelen een kleine koelkast naast de pc zetten en daar het resevoir in plaatsen, dus die leidingen uit die koelkast rechtreeks naar pc, dus geen radiator nodig...en koud en regelbare temperatuur....

Mijn vraag is: is dit haalbaar en hoe zou het moeten als het al kan?

Alvast bedankt...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Moet lukken, alleen klote als je naar een lan party gaat :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Wielen eronder maken en klaar :)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Tuurlijk is het haalbaar. Maar een beter idee is dit:

Je sloopt de koelkast, dan krijg je een pomp met daaraan een radiator (die wordt warm) en een plaat waardoor allemaal kanaaltjes lopen (die wordt dus koud). Als je die dan in een reservoir hangt, dan koelt die rechtstreeks het water. Dan moet je er denk ik wel antivries bij doen want met een beetje geluk wordt het onder nul :9. Dan een paar fannetjes op de warme radiator en hij koelt nog beter :). Een variant daarop is dat je de koelkast zelf als reservoir gebruikt, in plaats van het reservoir in de koelkast zetten. Daarvoor zou je de koelkast op z''n achterkant moeten leggen. Weet iemand hier of dat probleemloos kan want ik dacht dat er wel wat mee was.
Je wint namelijk veel door het water direct contact te laten maken met de "koelplaat" in de ijskast.

Suc6

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Wil eigenlijk m''n orginele idee uitvoeren want brengt 2 voordelen met zich mee, ik wil het water niet TE koud hebben ivm condensatie en op die manier heb ik ook een koelkast naast m''n kast voor bier enzo :), vraag me nu af hoe je die in en uitgaande slang uit die koelkast kan laten komen...als de deur een beetje losstaat zit zo''n ding zo vol met ijs..

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 12:21 schreef hervaz het volgende:
Wil eigenlijk m''n orginele idee uitvoeren want brengt 2 voordelen met zich mee, ik wil het water niet TE koud hebben ivm condensatie en op die manier heb ik ook een koelkast naast m''n kast voor bier enzo :), vraag me nu af hoe je die in en uitgaande slang uit die koelkast kan laten komen...als de deur een beetje losstaat zit zo''n ding zo vol met ijs..
Gaten boren en dan de speling afkitten ... :Z

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Een LAN-party is toch geen probleem, je zet gewoon je oude luchtkoeler erop en klokt ''m terug. Daarna weer waterkoeling erop en overklokken.

Ik wou ook een oude koelkast zien te vinden, zo''n kleintje en dan mijn radiateur er in hangen.

Ik vraag me alleen af of hij dan constant staat te draaien, om de lucht koel te houden, of gewoon af en toe aan slaat om te koelen. Hoeveel stroom consumeert zo''n koelkast als hij continue loeit?

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand dit?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ja! kun je meteen je blikjes bier koud houden

• DarkTemple
Bump...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 12:33
Condens condens condens...

• DarkTemple
Op maandag 16 april 2001 17:45 schreef Phreak het volgende:
Condens condens condens...
Dat is niet de bedoeling, het gaat er om het water ongeveer 15 graden te maken (wordt nu zo''n 25/26 graden. Dus gewoon de radiateur+fan in koelkast en het reservoir erbuiten, denk ik ...???

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:12

aKra

Intentionally left blank.

De vraag is, waar heeft Tomahawk die koelkast(mini) vandaan?

Intentionally left blank.

• BC3 Victim
ziet erwel uit als zo''n koelkast die je ook mee kunt nemen in de auto.( ik heb ze wel eens bij de shell zien staan)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik werk bij een kampeer winkel, en wij verkopen kleine koelkastjes voor op de camping! misschine kun je eens bij een kampeerwinkel in de buurt kijken!!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Uhm MC ruler weet jij maybe wat die dingen ongeveer kosten en hoe groot ze pcies zijn ... ik heb namelijk ook intresse hierin

BVD K03K :)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• BC3 Victim
Grootte is verschillend, kleinste rond de fl 100,- , grootse rond de 3 a 400,-. Hangt ook van merk af. Merkkasten van Camping gas en Coleman zijn duurder, maar niet beter als je ze alleen hier voor gebruikt!!!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
de kans op condens is klein, temp in je kast vaak nooit hoger dan een graatje of 25, 10 graden maakt niet zo gek veel uit. maar toch moet je oppassen :)

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
Ken je die water apparaten die ze tegenwoordig bij veel bedrijven hebben staan.
Daar komt heel erg koud water uit.
Jij wilt vast weten hoe ?? dmv van een peltier die speciaal gemaakt is om water te koelen.
Ik kan je de link nu niet geven ik zit op school. Zodra ik thuis ben zal ik deze ff posten. :Y)
Het is echt een mooi klein dingetje niet groter dan een heatsink + fan (btw er zit een fan op, die warmte van die peltier moet toch ergens naartoe.)
meer info later

• BC3 Victim
Kijk ff bij deze post van mij. *D
Oplossing voor jouw probleem ik hoop het wel.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163566/3

Pagina: 1