Toon posts:

[BC3] Swiftech voor axia amd 1333 athlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De onder staande swiftech heb ik besteld bij oc shop.
Nou is de vraag zal ik ook een peltier er bij nemen.
en wie heeft er ervaring met deze cooler schijnt wel je lopen.
en welke slimme jongen weet wat CFM voor staat (ik geloof dat het ook met DB te maken heeft )
volgens mij als ik hem binnen heb en er op zet inc artic silver II dan stijgt hij op .... (:P
dan kunnen we lekker OCen.

Swiftech MC462-A with Delta AFB-80HP fan
CNC machined, C110 copper base, 3"W x 3"L x .375"H, flatness better than 0.001", micro surface finish 8 or better.
269 Pins made of High Thermal Conductivity aluminum alloy ( 230 W/m-K)
Overall dimensions with fan 3"x3"x3", without fan 3"x3"x1.56"
Weight: 27oz (760g) with fan, 20oz (560g) without fan.
Motherboard fittings: 6-32 Female to Male 1/4" brass round standoffs with nylon elbow washers and nylons nuts
4 compression springs providing exact specified pressure per chip manufacturers.
Delta AFB-80HP 2-wire fan included; a RPM of 5700, a *D CFM of 80.16, *D a Maximal Air Pressure (MAP) of 20.63, and a dB-A of 52.5. This is a 2-wire version wich connects directly on the PSU. PSU use 0.9A by 12volt.

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
CFM=Cubic Feet per Minute.
Slaat dus op de hoeveelheid lucht die de fan kan verplaatsen. dB heeft er ok wel wat mee te maken ja, maar indirect. Hoe meer lucht er verplaatst wordt, hoe meer herrie ie natuurlijk maakt.

Peltier er op gaat denk ik niet lukken. Wordt minimaal een 120W peltier wil het ook maar enig nut hebben, en zelfs voor deze koeler is dat wat veel. Als je de C/W waarde van de koeler opzoekt kan je het wel berekenen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm als dit dan niet helpt om dat ding naar beneden te krijgen dan gaan we over op water koeling nemen we gelijk zo''n 1400L pompie ...

Als je zo''n blok neemt wat is de beste koper geloof ik hoe connect je hem op die socket a
wat heb je nodig om je waterblok te monteren op je cpu.
kijk pomp en slangen fix ik wel.
Ik weet hele mooie slangen kan je niet doorboren etc

Verwijderd

Dit is zon beetje de enige lucht koeler die dus WEL een peltier moet kunnen draaien met AMD cpu''s. Want.. :
De C/W waarde is 0,1-0,12 met deze fan ;)

Je hebt alleen toestemming van de verkeerstoren van Schiphol nodig >:)

(Ik heb um ook, moet hem nog inbouwen. Maar met de rustigere Delta 80 MP fan..)
.. kon niet voor Pasen de hele boel slopen.. pfff.. visite..

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
hij kan wel met een peltier maar, dan heeft ie er ook wel moeite mee :(

ik zou iig niet doen koop dan een goeie waterkoeling set ofzow *D

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Delyver,
ik ben het er in zoverre mee eens, dat het meer effect van een peltier t.o.v. die koeler een groot vraagteken is.

Maar ondertussen zit je wel 200 watt hitte in je kast te pompen. DAT.. moet je dan nog wel even afvoeren.

Als je echter persé met een peltier zonder water wilt werken kan het wel. Een paar flinke case fans erbij.. stil zal het niet zijn.

("Zero-one-niner--flight Aye Emm Dee one-seven-oh-oh-cleared for take off...") >:)

Verwijderd

Wat is het nut van z''n peltier.:?

Heb zelf ook z''n HP swift: zie sig.
Maar dat ding maakt echt een pokke herrie.
Heb hem nu op 7 volt draaien, dat is wat aangenamer voor mijn oortjes.
Pagina: 1