[BC3] Geluidsisolatie

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik wil dus van binnen me kassie gaan isoleren tegen het geluid, en nou vraag ik me af wat ik daar het beste voor kan gebruiken.

Kan ik dan het best materiaal hebben dat warmte afstoot of opneemt ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

isoleren heeft neit veel zin

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

als je een tb hebt zou ik uitkijken , ook zo als je case temp niet bepaald laag is

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Geluiddempend materiaal zal altijd isolerend werken. Ik zou een stuk oud tapijt nemen.
Als je airflow maar goed is moet her werken.
overigens is het niet echt geluidsisolatie wat je ermee bereikt maar je tempert de klankkast eigenschappen van je kast, daarom hoef je het ook niet heel precies te doen.
Het werkt net zoals ik speakers.

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 00:30 schreef JT het volgende:
Kan ik dan het best materiaal hebben dat warmte afstoot of opneemt ?
Afstoot lijkt me. Zodat je vette casefans de hitte eruit blazen >:)

Verwijderd

Wat teveel gedronken...
in speakers bedoel ik.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ten eerste...gebruik de search, het is pas 345 keer aan de orde geweest

Ten tweede: Je moet trillingen dempen, dat doe je met zwaar en taai materiaal, bv bitumen. Je wilt ook geluid van hogere frequenties dempen. Dat doe je met een zacht en poreus of wollig materiaal. Twee in één: Tapijttegels, die zijn zwaar, hebben een bitumen achterkant en zijn zacht van voren. Bovendien zijn ze goedkoop.

Warmte isolatie is van geen enkel belang. Warmte wordt door je ventilatioren afgevoerd, en niet door de wanden van de kast heen. Je kan zelfs aanvoeren dat de lucht in de kast nu wat sneller ververst wordt zodat het er op vooruit gaat. Het volume is immers kleiner geworden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Sorry Ortep, maareh bedankt voor je info.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Hooi, voor komt er een 120x120x38, achter 2 80x80.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 00:37 schreef Ortep het volgende:
Ten eerste...gebruik de search, het is pas 345 keer aan de orde geweest
Over dat isoleren wel, maar over warmte opnemen en afstoten heb ik nog nooit iets eerder gezien :P

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Afstoot lijkt me. Zodat je vette casefans de hitte eruit blazen
Dat is niet waar, als je PC warm wordt, gaat het warmte verliezen door 3 manieren:
1 Stralen
2 Warmte aan de lucht afgeven (stroming)
3 geleiden

als je dus isolatie hebt wat warmte afstoot (de straling dus, want je kan de andere 2 niet echt afstoten), dan weerkaatst de warmte weer terug naar je mobo en proc!
Niet echt slim is dat. En die warmte wordt NIET meegenomen door wind ofzo, straling wordt NIET beinvloed door wind enz. Sterker nog, straling kan zelfs plaatsvinden in een vacuum omgeving. Dus heb best lijkt me om een absorberende isolatie te nemen. Dus geen glimmend spul ofzo.

Verwijderd

Tsjah,
de hele kast matzwart spuiten van binnen en buiten. Stel je dr niet veel van voor, geluids isoalatie kost je 1 of 2 graden, matzwart het omgekeerde, levert je iets van 2 graden op.

Oftewel,
isoleer maar zover je hartje begeert,
en stop er een case fan achter in op 5 volt;)
(Scheelt al gauw 5 graden)

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 09:57 schreef -[=SARGE=]- het volgende:

[..]

Dat is niet waar, als je PC warm wordt, gaat het warmte verliezen door 3 manieren:
1 Stralen
2 Warmte aan de lucht afgeven (stroming)
3 geleiden

als je dus isolatie hebt wat warmte afstoot (de straling dus, want je kan de andere 2 niet echt afstoten), dan weerkaatst de warmte weer terug naar je mobo en proc!
Niet echt slim is dat. En die warmte wordt NIET meegenomen door wind ofzo, straling wordt NIET beinvloed door wind enz. Sterker nog, straling kan zelfs plaatsvinden in een vacuum omgeving. Dus heb best lijkt me om een absorberende isolatie te nemen. Dus geen glimmend spul ofzo.
Hmm, maar als het weerkaatst en terug op je proc en je mobo e.d komt dan ben je toch klaar?

Je proc en mobo gaan weer warmte afgeven aan de koudere lucht en voila, het word kouder.

Toch? :?

Verwijderd

Precies Arendje,
het wordt wat verwarrend. En teveel erover nadenken leidt tot nog meer verwarring.. :)
(Ummhh lasers-- als je de hitte nu oneindig vaak laat reflecteren, krijgt het toch meer kans om door de lucht opgenomen en afgevoerd te worden..??. ummhh.. :+ )

Wat er bedoeld was, is dat de case zelf ook een beetje warmte afgeeft aan de lucht in de kamer, en als je dat isoleert, of zelfs reflecterend maakt, dat effect verloren gaat.

JT,
met zoveel lucht verplaatsing hoef je niet meer te letten op de ''negatieve'' effecten van geluids isolatie in de kast. 8-)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Weet uit eigen ervaring. Helpt echt geen fuck

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1