[BC3] IR-ontvanger werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
Ik ben aan de hand van deze: http://www.tweakhardware.com/guide/remote/
omschrijving de beschreven IR-ontvanger aan het maken, maar hij werkt niet. Ik heb hem al 3x opnieuw opgebouwd. Ik snap het niet :?. De onderdelen die ik gebruik:
IR ontvanger: TSOP1738
voltageconvertor: 78L05
de weerstand, diodes en condensatoren zoals gegeven. (elco 10uF/63V ipv 10uF/16V maar dat maakt niet uit).

Waar kan dit aan liggen? De diodes is goed geplaatst, de elco ook (lange poot is de plus), en de beide IC''s ook. Voor zover ik weet is de schakeling op zich dus goed. Ligt het misschien aan de seriele poort?

Verwijderd

Kijk ff in vraag/aanbod. Was iemand die ze aanbood. Moet je die ff mailen en vragen hoe en wat!

• Dr_Frickin_Evil
Die heb ik al een besteld :D (wat zeg ik... 2!), maar ik wilde er toch ook graag een zelf maken. Die andere raak ik wel kwijt :). Maar ik kan het inderdaad wel ff aan hem vragen ja.

Verwijderd

Hmm, post eens een fotootje? Welk programma gebruik je? Heb je alles nagemeten? (is er spanning e.d.)?

We need more info!

• Dr_Frickin_Evil
Ja das dus het probleem, ik heb hier geen apparatuur om het ding door te meten, anders had ik het zo geweten. Foto''s kan ik helaas ook niet plaatsen. SHIT!:(. Heeft iemand iets wat ik nog over het hoofd kan zin?
Zo''n simpele schakeling, en nog wil ie niet werken :?.

Verwijderd

miscchien moet je in jouw bios ir aanzetten dmv HPsire :7
Pagina: 1