[BC3] Systeem kopen & hard koelen.

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:12

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Zoals de topic al zegt ga ik ''n systeem kopen... (Proc + Mobo al gekocht, AMD 1,33Ghz AZIA + Abit KT7A). Nu wil ik er dus een zwaar leete koeling bij hebben... (Wie niet...) Maar wat is nou het beste, budget is 1000,-, systeem moet 24/7 draaien etc...

Help me...

(Vriend van me zegt Peltier met Waterkoeling... en ik zeg VapoChill!)

edit:

Nu heb ik wel ''n mooi groot budget maar ik wil het wel cheap houden... Altijd leuk om nog ''n nachtje in de kroeg door te brengen *D

Verwijderd

Uhm, neem pelt en waterkoeling

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ik heb hier nog een compleet waterkoelingsysteem over

misschien iets voor jouw

1 coper waterblok

2 aluminium waterblokken voor vidiokaart en moederbordchipset

1 800 l/u pomp (VTECH)

slangen

reservoir

als je intresse hebt mail me maar

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• aKra

aKra

Topicstarter
Even voor de informatie, Roeltje is m''n vriend, dus die lult zwak uit z''n nek...

GEK! ASO! SLET! HOER!... En nog meer gedoe.

Verwijderd

Ik lul niet uit me nek, daar heb ik een mond voor...

Maar het klopt toch wat ik zeg... Vapochill kast is mooi, maar beetje overdreven

• aKra

aKra

Topicstarter
Klopt, dus daarom is deze post hier... Het leuke is dus om zelf iets te bouwen ken, dus niet kant ''n klaar kopen... Dan is ''t niet meer lollig :P

Verwijderd

Watercooling en haal zo''n 172 watt peltier bij oc-shop ofzo :)

Verwijderd

gewoon een dikke pelt... liefst een [12/16]V versie... (156W?) kan je gewoon 2 oude AT-voedingen modden en klaar is de voeding..

als je nog geinterresseerd bent in wblokken.. ik maak er toevallig een paar voor medetweakers voor een zacht prijsje.. cold-plates heb ik ook... wel snel zijn, want ik ben al bijna door mijn voorraad heen ;)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 07:40
voor fl 160 een silverado koelertje erop....
met jou budget heel goedkoop, toch zo wel zo ongeveer de beste luchtkoeler.
en met 18dba heel stil.

Maarja, dit is waarschijnlijk niet echt wat je zoekt...
alleen ik zie de reden van al die peltiers enz. echt niet in.

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met pelts en condens...

En wat kost een gemiddelde water/pelt set ??

Verwijderd

Vapochill heeft absoluut de voorkeur, als je ''t kunt betalen.

Tenzij je het leuk vind om alles zelf te maken, dan is water+pelt de oplossing. Of zelf een vapochill in elkaar douwen, zoals MM_Zork gedaan heeft.

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm... Waterkoeling lijkt me wel tof, alleen het kutte is het lekken etc... Eigenlijk zou je dan ''n waterdichte waterbak moeten maken met ''n slangetje waarmee je water kan lozen + er opnieuw in kan douwen... En het lijkt me dat het water na ''n tijdje gewoon alleen maar warmer wordt, en niet meer afkoelt in de radiator.

VapoChill systeem snap ik nog niet helemaal en die Peltiers ook nog niet...

Verwijderd

Vapochill is kant en klaar, dus aansluiten en draaien.

Over waterkoeling is tonnen informatie te vinden op GoT en het internet.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op maandag 16 april 2001 10:04 schreef Bitfreak het volgende:
En het lijkt me dat het water na ''n tijdje gewoon alleen maar warmer wordt, en niet meer afkoelt in de radiator.
Ehmm, draait die ventilator niet constant genoeg soms :? of heb jij in gedachten geen fan ervoor zitten soms??

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou eerst voor enkel waterkoeling gaan. Zodra je daar mee uitgespeeld bent, kan je er altijd nog een peltier onder hangen.

Just my 2 cents....

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 10:04 schreef Bitfreak het volgende:
Hmmm... Waterkoeling lijkt me wel tof, alleen het kutte is het lekken etc... Eigenlijk zou je dan ''n waterdichte waterbak moeten maken met ''n slangetje waarmee je water kan lozen + er opnieuw in kan douwen... En het lijkt me dat het water na ''n tijdje gewoon alleen maar warmer wordt, en niet meer afkoelt in de radiator.
Tuurlijk warmt dat niet alleen maar op, je koelblok op je cpu/chipset warmt toch ook niet alleen maar op. En dat water hoef je niet te vervangen, en als je het goed doet heb je geen lekkage.

Neem dus waterkoeling (peltier hoeft geeneens)! :)

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 23:14 schreef freakyfrank het volgende:
als je nog geinterresseerd bent in wblokken.. ik maak er toevallig een paar voor medetweakers voor een zacht prijsje.. cold-plates heb ik ook... wel snel zijn, want ik ben al bijna door mijn voorraad heen ;)
Ik ben wel geintereseerd in een waterblok, alleen wat is je e-mail adres????. Mail mij anders ff ziggy@coldmail.nl.
Pagina: 1