Toon posts:

[BC3] Blauwe CCFL, direkt op case plakken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Als eerste : Vrolijk pasen !
Dan heb ik nog een vraagje, ik heb zon mooi
blauw CCFL balkje gekocht (nep Neon dus).
Ik heb hem nu op de bodem van mn kast geplakt, maar ik ben benieuwd of dit nog kwaad kan? Mischien met de warmte ontwikkeling oid ?

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen ?
Of suggestie''s van anderen die er 1 hebben ?

groeten,
Jeroen

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Macros

I'm watching...

Kan geen kwaad.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
Of is het een beter idee om dat mooie plastic omhulseltje te gebruiken waar die in kwam ?

Verwijderd

Je kan hem in dat ding doen ja. Maar de uiteinden worden wel iets warm, dus let daarop.

Verwijderd

CCFL geeft VEEL meer licht dan een neon buisje. De eerste C van het woord staat voor Cold... dus het buisje wordt niet warm...

Greetz

Verwijderd

Ow ja, waar heb je het buisje gekocht, en url als ze die hebben graag erbij...

Greetz

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ffies een vraagje, ik wil graag (tegen de tijd dat ik mn case ga modden wat wel ff duurt ivm geldgebrek, Door MKZ, ja das een lang verhaal :P) ik wil met een rode neon/ccfl een rode gloed onder mn PC creeren, die net als die van mn muis ongv uitziet :) dat t eronderuit schijnt inderdaad

iemand ideeen?

Greetz Dennizz

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

ok let op: dit is belangrijk:

ik heb dus ook zo''n blauw CCFL lampje in mn kast gebouwd deze week. Ik had het buisje gewoon netjes in de plastic houder gelaten en het blokje met trafo en starter had ik met dubbelzijdige tape op de bodem van de kast geplakt.
Zodra ik ook maar _iets_ met dat trafo-blokje bewoog sloeg de PC meteen af en deed niets meer. Reset aan/uit mergens reageerde het nog op. Het angstzweet brak me uit. Toen had ik maar even een minuut de voedingskabel van de PC eruit getrokken. Gelukkig starte hij weer op en iedere keer als ik dat trafo-blokje bewoog weer hetzelfde probleem.
Dus heb ik nu dat blokje in een plastic houdertje vastgemaakt en nu heb ik nergens meer last van.

Ik kan wel zeggen dat ik behoorlijk schrok toen de PC echt _niets_ meer deed... (8>

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op zondag 15 april 2001 19:25 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ow ja, waar heb je het buisje gekocht, en url als ze die hebben graag erbij...

Greetz
ik neem aan stuut en bruin
http://www.stuutenbruin.nl
maar die hebben hun artikelen niet op de site staan |:(
moet je gewoon ff mailen en dat wordt perfect afgehandeld...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 19:41 schreef _Dennizz_ het volgende:
ffies een vraagje, ik wil graag (tegen de tijd dat ik mn case ga modden wat wel ff duurt ivm geldgebrek, Door MKZ, ja das een lang verhaal :P) ik wil met een rode neon/ccfl een rode gloed onder mn PC creeren, die net als die van mn muis ongv uitziet :) dat t eronderuit schijnt inderdaad

iemand ideeen?

Greetz Dennizz
lamp, en daar over een soort van kap. Zodat het licht alleen aan de onderkant d''r uit komt...

Verwijderd

Ik heb mijn CCFL in een paar glaszekeringhouders geklikt werkt perfect en hij kan er ook nog uit als dat moet!!

O ja die houders heb ik met secondenlijm in mijn case geplakt!

members.nbci.com/_MadMaxx/case/casemod.htm

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op zondag 15 april 2001 20:05 schreef schizofreen het volgende:
ok let op: dit is belangrijk:

ik heb dus ook zo''n blauw CCFL lampje in mn kast gebouwd deze week. Ik had het buisje gewoon netjes in de plastic houder gelaten en het blokje met trafo en starter had ik met dubbelzijdige tape op de bodem van de kast geplakt.
Zodra ik ook maar _iets_ met dat trafo-blokje bewoog sloeg de PC meteen af en deed niets meer. Reset aan/uit mergens reageerde het nog op. Het angstzweet brak me uit. Toen had ik maar even een minuut de voedingskabel van de PC eruit getrokken. Gelukkig starte hij weer op en iedere keer als ik dat trafo-blokje bewoog weer hetzelfde probleem.
Dus heb ik nu dat blokje in een plastic houdertje vastgemaakt en nu heb ik nergens meer last van.

Ik kan wel zeggen dat ik behoorlijk schrok toen de PC echt _niets_ meer deed... (8>
ja duhh ja trafootje zit op een printje en printjes hebben de nare hebbigheid om uitstekende delen aan de onderkant te hebben.
Nou wil het toeval , dat ijzer best goed wil geleiden.
je veroorzaakte dus gewoon ordinaire kortsluiting

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Dat heb ik ook gehad. Een flinke vonk en de PC deed niets meer. Een minuut lang kon ik absoluut niets doen. Ik zat echt te zweten van de schrik.... gelukkig kon ik ''ie later weer gewoon aangezet worden. Godzijdank zat er blijkbaar een goede bescherming in de voeding! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
gewoon kortsluiting dus :(

heb ik zo vaak in mijn kast als mijn baybus draden nog niet goed weggewerkt zijn :(

(mijn casemod is btw bijna klaar >:))

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1